Mrs. B Skrevet 26. oktober 2003 #1 Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Jeg pleier å farge håret mitt med sånn 6-ukers farge fra L'oreal. Før hadde vi bad med badekar og håret mitt ble farget over der. Nå har vi derimot bad med flisedusj. Vet ikke om jeg skal tørre å farge håret der - er redd for at fargen skal sette seg i flisene/fugingene. Synes tidligere at fargen ofte har blitt sittende godt på inventaret. Noen som har gode tips til hvordan man får bort slik farge - eller er det rett og slett sånn at det kan bli sittende for alltid? Endret 27. august 2007 av Mrs. B
Edie Skrevet 26. oktober 2003 #2 Skrevet 26. oktober 2003 Det kan bli sittende for alltid.... Fortsatt røde merker på hvitt skap på badet hjemme hos mamma og pappa... Men sitter ikke fast på fliser. Det er lett å skylle bort, bare gjør det med en gang. Får det bort fra fuger også, med litt mer skrubbing, men igjen, viktig at det gjøres med en gang.
Nanella Skrevet 26. oktober 2003 #3 Skrevet 26. oktober 2003 Hvis jeg drister meg til å farge håret hjemme har jeg aldri opplevd at det har satt seg på fliser nei. MEN, dersom det skulle komme noen flekker på annet innventar er det viktig å tørke det bort med en eneste gang, ellers kan det være vrient å få det bort ja!
Felicia Femina Skrevet 27. oktober 2003 #4 Skrevet 27. oktober 2003 Legg en plastduk under der dere står/sitter når dere farger håret, og skyll ut fargen under springen i vasken.
Edie Skrevet 28. oktober 2003 #5 Skrevet 28. oktober 2003 Legg en plastduk under der dere står/sitter når dere farger håret' date=' og skyll ut fargen under springen i vasken.[/quote'] Det er ikke gulvet som er problemet, men veggene...
Gjest Poirot Skrevet 28. oktober 2003 #6 Skrevet 28. oktober 2003 :o Hvordan er det du gjør dette'a? Med rolige bevegelser unngår man sprut.
Edie Skrevet 28. oktober 2003 #7 Skrevet 28. oktober 2003 Spruter ikke, men når jeg drar fargen gjennom det lange håret bakover - for å ikke fa det på huden min... - drar jeg håret til det stanger i dusjveggen.... Risikerer heller veggen enn hele ryggen og frontpartiet mitt....
Gjest Poirot Skrevet 28. oktober 2003 #8 Skrevet 28. oktober 2003 Ta et gammelt håndkle/søplepose over skulderene.
Edie Skrevet 28. oktober 2003 #9 Skrevet 28. oktober 2003 Ta et gammelt håndkle/søplepose over skulderene. Gjør det, men håret er lengre enn håndkle... Ikke så lett..Kan ikke være flink i alt vettu...Men ikke noe problem - fargen går bort fra flisene. Lærte når jeg gjorde det hjemme ute på badet, og ikke i dusjen. Mamma og pappa har fortsatt røde flekker på skapet sitt.... :oops: Eller nå er håret mitt mye kortere, så ikke noe flekker sist gang jeg gjorde det!
VesleBråka Skrevet 28. oktober 2003 #10 Skrevet 28. oktober 2003 Fargen setter seg ikke på rygg eller bryst når du dusjer, den sklir da bare over der i 2 sek..
Edie Skrevet 28. oktober 2003 #11 Skrevet 28. oktober 2003 Fargen setter seg ikke på rygg eller bryst når du dusjer' date=' den sklir da bare over der i 2 sek..[/quote'] Jeg dusjer jo ikke når jeg tar fargen i. Den skal jo sitte i 30 min. eller noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå