Gjest TS Gjest Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Hei, jeg skal på konklusjonssamtale med barnevernet snart, de har hatt undersøkelse hos meg og det gikk fint (tror jeg).. De fikk en bekymringsmelding som egentlig gikk på min far da, og siden jeg bodde hjemme rett etter fødsel var de nødt for å undersøke hos meg (men det om pappa var bare tull da, det gikk liksom på at den som var ¨bekymret¨mente og var helt sikker på at pappa hadde voldtatt meg og at han var far til sønnen min).. De undersøkte hos mamma og pappa også, men henla det etter en samtale siden de kjendte til dem fra før av siden de har fått hjelp fra bv før.. Min undersøkelse er nå ferdig (var ferdig i januar da) men de avlyste noen samtaler som jeg egentlig skulle ha hatt med dem i følge undersøkelses planen siden de mente de hadde nok... Selv om jeg føler det gikk greit, og de egentlig bare har komt med gode tilbakemeldinger er jeg fortsatt nervøs... Er liksom redd for at de plutselig har funnet noe selv om de ikke har nevnt det, og at jeg får en ubehagelig ubehagelig overraskelse. Siden jeg synes det er litt rart at de ikke allerede har henlagt det når de var så rask med å henlegge undersøkelsen til mamma og pappa og i bekymringsmeldingen var det bare om pappa det stod noe om.. Men jeg bare lurer.. HVIS de har funnet noe som de mener er urovekkendes eller noe de tror jeg kunne trenge hjelp til, burde de ikke da ha nevn noe om det? Skulle egentlig ha hatt konklusjonssamtale med dem før men de avlyste det og sa at de skulle gi meg ny tid og det er snart 2 mnd siden undersøkelsen var ferdig men 3 mnd siden jeg var på samtale med dem sist (siden de kuttet ut de siste samtalene)... Noen som har peiling på hva jeg kan vente meg? De innhenta opplysninger fra helsestasjonen, jordmor og barsel/sykehuset og de var helt fine, stod ingenting negativt der..
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Hmmm... Hvis de henter inn opplysninger fra helsestasjon m.fl. så er det fordi de mistenker noe. No vært du skræmt ja! Hehe. Ingen fare. Høres ut som det har gått bra. Og hvis det er en hyggelig saksbehandler så ville h*n ha sagt i fra hvis det var noe som gjorde bv bekymret. Men det er likevel godt å få et lite "stempel" på at man er en god forelder.
Gjest TS Gjest Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Hmmm... Hvis de henter inn opplysninger fra helsestasjon m.fl. så er det fordi de mistenker noe. No vært du skræmt ja! Hehe. Ingen fare. Høres ut som det har gått bra. Og hvis det er en hyggelig saksbehandler så ville h*n ha sagt i fra hvis det var noe som gjorde bv bekymret. Men det er likevel godt å få et lite "stempel" på at man er en god forelder. Som jeg har forstått det så er det helt normalt at de henter inn de opplysningene for å få ting bekreftet fra andre som ser barnet at det man følger opp og at ting går fint..
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 eg har en ssønn som er under barnevernets lupe.og det er ikke pga av at jeg er en dårlig mor men fordi skolen og meg var bekymret for hans adferd.han er nå utreda av ppt men barnevernet har en tiltaks plan der det står hvilken mål dei har for barnet.det får du sikkert også.fekk nettopp ny tiltaksplan fra dei som eg skal sende tilbake for godkjenning.godkjend av meg altså.grunnen til at saken ikke er avsluttet er at dei ikke er ferdig med alt ppt skal gjere.rekner med dei er ferdig til sommeren.dei er veldig kjekke p bv her.men er det problemer i heimen er dei pliktig å følge opp.det er jo for barnets beste.mange foreldre har ikke evnen å se problem i egen heim desverre.alle negative utalelser fra/gjennom media er kunn ein veis.dei har taushetsplikt og kan ikke forsvare påastander.
Gjest TS Gjest Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Men betyr det at jeg MÅ få tiltak der? :/ Han er liksom bare 4 mnd gammel.. Er det liksom INGEN mulighet for at de kommer til å si at ¨vi ser at dette får fint og derfor henlegger vi¨? Bare lurer jeg...
Gjest Emo Fisk Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Det er vanlig at barnevernet henter inn opplysninger. Det gjør de i alle undersøkelsessakene sine. Dersom de har gjennomført en § 4-4 undersøkelse, så vil de konklusjonssamtalen enten avslutte saken eller tilby deg hjelpetiltak. Det er i så fall frivillig. De skal si ifra i begynnelsen av undersøkelsen om det er en 4-4 undersøkelse. Denne typen undersøkelse er vanligst. Dersom de har hatt mistanke opm vold eller grov omsorgsvikt har de gjennomført en 4-12 undersøkelse. Det skal de ha informert godt om. Det handler da om hvorvidt en selv kan ha omsorgen. Denne er langt mer sjelden. Hva sa de i første samtalen med deg?
Gjest TS gjest Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 De fikk i bekymringsmeldingen at faren min var voldelig og drakk og voldtok meg, men degraderte det til en 4-4 undersøkelse siden jeg flyttet ut og så trodde de egentlig ikke på den som skrev meldingen om det siden jeg forklarte at det absolutt ikke var tilfelle (eller de har ikke sakt rett ut at de ikke trodde på den som sendte bekymringsmeldingen, men de sjekka jo opp hos mamma og pappa og siden de har barn og henla deres sak).
Gjest TS gjest Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Eller.. strengt tatt så sa de ikke at det var en 4-12 undersøkelse, var egentlig bare jeg som gikk ut ifra det mtp meldingen, men det ble uansett 4-4 undersøkelse
Gjest Emo Fisk Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Ja, men da er det ganske greit. Da ser de helhetssituasjonen din, og dersom det er ting de, eller du, ser at er vanskelig vil de tilby deg frivillig hjelpetiltak. Dersom du ikke ønsker hjelp, kan du si nei.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 syns du skal ta i mot hjelpen du får det kan vere mye vonde ting og tanker som ubevist kan gå utover barn.tiltaks plan kan vere så mye.eksemel er at dere møtes igjen etter ett halv år og dei spør deg om du har det bra! det er veldig mye negativt om barnevernet men dei aller fleste er gode tiltak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå