Gå til innhold

Slutte i jobb i permisjonstid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i mammapermisjon, og skal "snart" ut i jobb igjen. Jeg har 3 mnd oppsigelsestid, og har lyst til å si opp da jeg ikke trivdes så godt i jobben + pga jobben gjør at det blir litt vanskelig å kombinere med en baby....!

Jeg forstår man kan si opp i permisjon, men hva hvis jeg ikke får ny jobb? Vi har råd til at jeg kan gå hjemme 1-2 mnd uten lønn, men ikke lenger. Jeg har en bra utdanning, og vil sikkert få meg en jobb, men er likevel litt beskymret.

Hvis jeg er aktuell til en jobb, er jeg redd jeg ikke vil få den pga mine 3 mnd oppsigels tid i min nåværende jobb...Noen som har vært gjennom dette før, evt. noen tips på hvordan jeg kan gå frem?

Skrevet

Hvis du ikke får deg jobb så har du jo rett på dagpenger.

Skrevet

Tre måneder oppsigelsestid er sjelden noe problem. Når arbeidsgiver er ute etter folk med erfaring, så vet de at de sannsynligvis må vente en periode tilsvarende vanlig oppsigelsestid på en ny ansatt uansett.

Skrevet

Hei, jeg er i mammapermisjon, og skal "snart" ut i jobb igjen. Jeg har 3 mnd oppsigelsestid, og har lyst til å si opp da jeg ikke trivdes så godt i jobben + pga jobben gjør at det blir litt vanskelig å kombinere med en baby....!

Jeg forstår man kan si opp i permisjon, men hva hvis jeg ikke får ny jobb? Vi har råd til at jeg kan gå hjemme 1-2 mnd uten lønn, men ikke lenger. Jeg har en bra utdanning, og vil sikkert få meg en jobb, men er likevel litt beskymret.

Hvis jeg er aktuell til en jobb, er jeg redd jeg ikke vil få den pga mine 3 mnd oppsigels tid i min nåværende jobb...Noen som har vært gjennom dette før, evt. noen tips på hvordan jeg kan gå frem?

De aller aller fleste jobbsøkere har 3 mnd oppsigelsestid, så det tror jeg ikke bør være ett problem.

Søk på jobb og så sier du opp den jobben du i dag har, det er mitt råd.

Skrevet

Hvis du ikke får deg jobb så har du jo rett på dagpenger.

Dersom man sier opp jobben sin får man 8 ukers karantene før man kan kreve dagpenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...