Gå til innhold

The past cannot be changed, the future is still in your power

janne84

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg Janne. Jeg fikk en rakett rett imot meg. Et batteri som eksploderte. Så et øyeblikk sto jeg i gnistregn før raketten eksploderte 3 meter bak meg.

Jeg lever, jeg lever, jeg lever! :fnise:

Høres ut som en koselig nyttårsaften. Scrabble er morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg Janne. Jeg fikk en rakett rett imot meg. Et batteri som eksploderte. Så et øyeblikk sto jeg i gnistregn før raketten eksploderte 3 meter bak meg.

Jeg lever, jeg lever, jeg lever! :fnise:

Samme sjedde med oss i går! Skummelt, men det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARG!!! B har ringt fra NY og jeg har ikke hørt eller sett det før nå, tre timer senere!!!!! Nå skal han sta å se amerikansk fotball, skulle prøve igjen i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt!!!! heldigvis planleggingsdag.. Skal prøve å bruke de neste mnd å finne ut hva jeg virkelig vil, tror ikke bhg er en jobb jeg vil fortsette så veldig mye lenger i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg litt usikker på, kunne tenkt meg å jobbe i nordsjøen, 2 uker på og fire uker av ;) Men det vil jo 300.000 andre også.. Kanskje jobbe med ungdommer og rus, men jeg har jo utdanning som førskolelærer. Tanken på å sette seg på skolebenken frister overhode ikke, har nok studielån fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager igjen å jobbe, så er det helg.. Kun 8 dager så er det oslo å se B igjen :rodmer: Finner da ikke igjen hus- og bilnøkkelen, føler jeg har leita overalt, men finner de ikke :trist: Har heldigvis reservere for begge deler, men vil jo finne de alikavel.. I tilegg finner jeg da ikke jobb-nøkkelen, den vet jeg at jeg har lagt på et lurt sted, for jeg tenkte på lillejulaften at denne trenger jeg ikke på et stund, så la jeg den vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt seint den nå Frigg :gjeiper:

Trente etter jobb i dag, prøvde meg på 4*4 intervaller.. Varmet opp i seks min på 6,5 km\t, sprang i 4 min på 10 km\t, gikk i tre min på 6,5 .. gjor dette fire ganger, og slik såg jeg ut etterpå: :spy: Fy f*** så tungt det var, men det betyr jo at det bare kan bli bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du trent akkurat det samme som meg i dag! Jeg går også trent 4x4 med 6min oppvarming. Men jeg løp bare de 4minuttene med en fart på 7km/t ettersom jeg løp i oppoverbakke. Og da klarte jeg å holde pulsen akkurat hvor jeg skulle :-) trente i tillegg styrke. Har begynt å trene RYP, perfekt trening :-D

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp du på mølle? hvor mye stigning hadde du? pulsen min var over 190 den.. så var nok kanskje litt i overkant?

Snuser litt på RYP jeg og, har skreve ut heftet og tenkte å lese litt.. Planen nå er å trene 4*4 to ganger i uken og styrkeøvelsene til Puls-yngvar.. Må gjøre noe, har stått på stedet hvil i 6 mnd nå, bortsett fra at jeg la på meg tre(!""!#¤#"%) kg i jula..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, løp på mølle. Skal egentlig ha en stigning på 5%, men det klarte jeg ikke i dag. Hadde bare på 2%, men hadde stigning under hele intervallet.

Når jeg hadde den stigningen og løp i den farten jeg gjorde så hadde jeg en puls på 164, noe som er perfekt for meg ift makspuls. Da jeg løp på 5% og 8.5km/t kom pulsen opp i 180, noe som er alt for mye. Det er nesten makspuls, og da får man ikke så mye ut av det.

Prøv å kom ned i puls, da blir intervallet lettere og du forbrenner mer fett :jepp:

De styrkeøvelsene som er i grunnprogrammet til RYP er enkle, men utrolig effektive. Og de tar på hele kroppen. Jeg er spent på om jeg klarer å løfte noe på lørdag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de styrkeøvelsene må jeg inn til bole-gutta, og det tør jeg ikke.. :sjenert:

Makspulsen min er ifølge klokka 193, så jeg lå på 99% av makspuls på det høyeste ifølge klokka, er litt vel høyt det kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år, nye muligheter mia? jeg og 80% av norges befolkning har nok samme ønske..

Må gjøre noe, va oppe i 5 treninger i uken og alt sto stille, vekten og cm rørte seg jo ikke.. Ifølge alt av nettaviser, reklmaer o.l. så er jeg meget overvektig, er ikke i nærheten av midjemål på 80..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme sjedde med oss i går! Skummelt, men det gikk bra.

Har hørt om flere uhell med raketter denne nyttårsaftenen... Ikke bra, ikke bra... Det er ikke trygt med de batteriene heller tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år, nye muligheter mia? jeg og 80% av norges befolkning har nok samme ønske..

Må gjøre noe, va oppe i 5 treninger i uken og alt sto stille, vekten og cm rørte seg jo ikke.. Ifølge alt av nettaviser, reklmaer o.l. så er jeg meget overvektig, er ikke i nærheten av midjemål på 80..

Huff ja den treningen... Er det ifølge BMI du er meget overvektig? BMI er ikke til å stole på. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de styrkeøvelsene må jeg inn til bole-gutta, og det tør jeg ikke.. :sjenert:

Makspulsen min er ifølge klokka 193, så jeg lå på 99% av makspuls på det høyeste ifølge klokka, er litt vel høyt det kanskje..

:skratte:

Ja, du må nok inn og løfte noen vekter ja. Men det går bra! Første gangen som er litt skummelt, men når du er kjent med øvelsene så tenker du ikke på det. Du føler deg bare kul som er en av de som faktisk tørr å løfte vekter :jepp:

Det er i alle fall sikkert at mange har som nyttårsforsett å begynne å trene. Da jeg var på trening på mandag var det så fullt at nesten alle apparatene var opptatt! Var nesten kø for å komme seg inn og ut av senteret :ler:

Nå skal ikke jeg si at jeg er noe treningsekspert, men jeg tror at hvis du skal gå ned i vekt så må du begynne å trene styrke. Det er der man forbrenner fett! Styrke og lavintensitet på kondisjonsdelen. Det hjelper ikke å pushe seg til det ytterste på kondisjonsdelen. Ja, man forbrenner kalorier, men ikke så mye fett. Det har pulsklokka mi virkelig fortalt meg gang på gang :ler:

Og kostholdet har mye å si. Jeg er alt for dårlig på å spise nok i løpet av en dag. Nok og sunt. Hvis du holder deg til rene produkter som kyllingfilet, fisk, ytrefilet, indrefilet, biff og karbonadedeig sammen med en neve ris, pasta eller potet og MASSE grønnsaker så er det det beste. Og man kan jo lage så ufattelig mye godt ut av det :jepp:

I RYP skal man spise 5 ganger om dagen. Det er en stor utfordring for meg og kanskje deg også ettersom man jobber i barnehage. Men poenget er at man ikke skal rekke å bli sulten. Spis små mellommåltider (en neve nøtter, proteinpulver, en frukt eller grønnsak)så blir man ikke sulten og man spiser forhåpentligvis mindre.

Men nå bare skriver og skriver og skriver jeg ting du allerede vet hva før. Er bare en smule gira og opptatt av dette om dagen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge BMI ligger jeg vel innenfor normalen vil jeg tro? eller i grensen til å komme på overvekt..

Hehe.. Frigg, bare kjekt at du er ivrig :) Ja jeg vet nok alt det der fra før, men jeg tenkte å prøve puls-styrken i fire uker, og ser jeg ikke fremgang da, så begynner jeg på RYP øvelsene.. Jeg og har sett og merket å kjøre hard kondisjon funket veldig bra til å begynne med (men da var jeg ganske så overvektig), men det funker ikke i lengden.. SÅ må nok styrke til ja.. Føttene i dag er blytunge, så skal se om jeg får til en gåtur å løse litt opp etter jobb..

:rodmer: 7 dager til jeg ser B igjen:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...