Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er et par i tyveårene som trenger litt retningshjelp. Forholdet har vart i 4 år, og det er de to siste årene at ting har begynnt å ulme. Vi er begge veldig glad i hverandre og bor sammen. Vi føler vel oss som limt sammen når vi er sammen. Problemet i vårt forhold er at vi har ingen felles venner og at vi har fått mindre og mindre fritid sammen. Vi har forskjellige interesser og nå begynner vi å føle at vi lever mer og mer forskjellige liv. Det begynner å bli litt alvor.

Vi har som oftest helgene som fritid, men ser hverandre daglig men da er vi gjerne opptatte med jobb, studier etc. Begge er veldig glade i å dra ut, men vi drar nesten aldri ut sammen. Det klikker ikke helt mellom den andres venner og da blir det oftest til at guttegjengen og jentegjengen drar ut. Vi har stort sett bare single venner og.

At vi får mindre tilhørighet til hverandre har begynt å gå ut over sexlivet og vært grobunn for at vi lettere krangler etc.

Hva skal man gjøre når man ikke har felles venner som matcher? Det er iferd med å ødelegge forholdet vårt. Liten fritid fra før og behovet for å pleie venner ettergir oss nesten ingen tid sammen

Gjest gjest igjen
Skrevet

Vi har også begynnt å få et kommunikasjonsproblem. Hun snur seg gjerne bort og er lite mottakelig for kritikk eller ønske om å lytte når man tar opp alvorlige ting i forholdet. Jeg selv tar ofte litt hardt i når jeg diskuterer og reagerer. Ofte føler jeg at det er jeg som må be om unnskyldning og ta selvkritikk. Og jeg føler ofte at jeg sitter igjen med all skylden.

Skrevet

Det der høres ut som forholdet jeg er i! og jeg føler meg som deg i forhold til kommunikasjonsproblemer...

...men jeg er lei av å ha det sånn, og jeg har sagt ifra til han at vi enten må jobbe med forholdet begge to, ellers er det best for begge at vi ikke er sammen- hehe- etter det later han som ingenting og mener alt er perfekt?.....så vi må vel sitte ned å snakke sammen, når jeg får til det! Ingen felles venner- krangling- sexliv- forskjellighet- mye negative holdninger fra han (hele tiden, negativitet, skeptisk, litt sjalu), mangler litt tilitt fra han og = jeg har sakte men sikkert mistet følelser, selv om jeg ikke "vil"! og nå føler jeg det er for sent til å rette opp alt vi har gjort "galt"...men jeg er villig til å jobbe med forholdet, men jeg klarer ikke (som han) å bare late som ingenting og "gå videre i forholdet"...hmm nei skjedd så mye SMÅtull det siste året, og det bygger seg opp når man ikke klarer å snakke ordentlig om det.......får se får se..

ja dette var jo ikke noe RÅD til deg...men ja..im clueless! Si ifra hvis du har kommet på noen bra tips ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...