AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #101 Del Skrevet 17. februar 2011 To peroner i denne tråden har kommet med relle fakta om hvordan rent organisatorisk JV fungerer med tanke på forkynnelse og dører som ikke vil ha besøk (hvis du orker å lese da) men de aller fleste er ikke så interessert i fakta. Men hva med alle som har en annen erfaring? Sier du at de lyver? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 17. februar 2011 #102 Del Skrevet 17. februar 2011 Men hva med alle som har en annen erfaring? Sier du at de lyver? Lang i fra, men jeg er sier at det ikke er i tråd med hva Vakttårnet sier internt til menighetene. Jehovas Vitner er mennesker de også og gjør feil som alle andre, mulig noen blir vel ivrige og forårsaker slike ting som nevnt men poenget er at jeg mener det er unntaket. Ja, jeg kjenner ett vitne som er slik - men bare ett. Hun tar sjelden nei for et nei - dessverre. Jeg kjenner hundrevis som respekterer folk de møter og som tar nei for et nei. Hvis du leser tråden skulle man tro at vektingen var motsatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bittersweet Skrevet 17. februar 2011 #103 Del Skrevet 17. februar 2011 off, takler JV ganske dårlig selv. sist jeg hadde dem på dør var sommer ifjor. og de ville absolutt ikke gå. begynte å gå lenger å lenger opp trappa mi, skulle ha meg til å ha all slags brosjyrer, det var ikke måte på.. de fikk også klar beskjed om at jeg var ateist med engang, som om det skulle stoppe dem. hah! endte opp med at jeg slang døra oppi ansiktet på dem. har ikke sett dem siden.. makan til folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #104 Del Skrevet 17. februar 2011 Du kjenner et vitne som er slik. Hva om det finnes flere som er slik? Jeg kjente nemlig også en (død nå). Hva om det finnes en eller to av denne sorten i hver eneste menighet? Min erfaring er at det gjør akkurat det - i alle fall i den grad de menighetene jeg har gått i er noenlunde representative. Og nei jeg gikk jeg, når folk sa at de ikke var interessert. Men jeg har vært ute og gått med den typiske "sette foten i døra" typen. Man rødmer av skam over dem men de vil jo ikke høre. Og en annen interessant ting er at jeg stadig vekk blir stoppet på gata - av folk som kjente meg. Det er deres misjon å "hanke meg inn igjen" tror de. De er de eneste jeg snakker med av de jeg treffer på gata av Jehovas vitner, for jeg treffer jo stadig folk som ikke kjenner meg fra tiden innenfor. De går jeg raskt forbi. Men de som bruker tid på å stoppe meg fordi de kjente meg fra før (tidligere alminnelig pioner venner blant annet) de må nok finne seg i å få tilsnakk. For det blir bare for dumt at de ikke gir seg men fortsetter gang på gang. hilsen Ex-Jw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 17. februar 2011 #105 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Du kjenner et vitne som er slik. Hva om det finnes flere som er slik? Jeg kjente nemlig også en (død nå). Hva om det finnes en eller to av denne sorten i hver eneste menighet? Min erfaring er at det gjør akkurat det - i alle fall i den grad de menighetene jeg har gått i er noenlunde representative. Og nei jeg gikk jeg, når folk sa at de ikke var interessert. Men jeg har vært ute og gått med den typiske "sette foten i døra" typen. Man rødmer av skam over dem men de vil jo ikke høre. Og en annen interessant ting er at jeg stadig vekk blir stoppet på gata - av folk som kjente meg. Det er deres misjon å "hanke meg inn igjen" tror de. De er de eneste jeg snakker med av de jeg treffer på gata av Jehovas vitner, for jeg treffer jo stadig folk som ikke kjenner meg fra tiden innenfor. De går jeg raskt forbi. Men de som bruker tid på å stoppe meg fordi de kjente meg fra før (tidligere alminnelig pioner venner blant annet) de må nok finne seg i å få tilsnakk. For det blir bare for dumt at de ikke gir seg men fortsetter gang på gang. hilsen Ex-Jw Stadig vekk stoppet på gata sier du? I andre tråder her får JV pepper herfra til evigheten for at ex-jv blir oversett og unngått som pesten. Merkelige greier gitt. Hvis du har vært vitne så VET du at sitatene jeg har vist fra Vår Tjeneste For Riket er retningslinjene som skal følges, allikevel påstår du at det finnes et overtall av "ulydige" vitner der ute. Enda mer merkelig. Jeg jobber tilfeldigvis mye med matematikk og IT og det skulle vært fortreffelig morsom å analysere alle selvmotsigelsene som dukker opp etterhvert i disse trådene. Selvsagt vil mange hevde at religion i seg selv er selvmotsigende men nå har jeg altså i den senere tid bevisst postet cut&paste fra Vakttårnets litteratur for å klargjøre hvordan organisasjonen formidler informasjon til sine medlemmer. Derunder ligger ingen garanti for at noen ikke følger retningslinjene men det morsomme er at en av de mest vanlige kritikkene er at JV er hjernevasket til å følge nettopp - retningslinjer - her påstås da det motsatte og det er ganske så interessant Endret 17. februar 2011 av sofiemyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 17. februar 2011 #106 Del Skrevet 17. februar 2011 Stadig vekk stoppet på gata sier du? I andre tråder her får JV pepper herfra til evigheten for at ex-jv blir oversett og unngått som pesten. Merkelige greier gitt. Hvis du har vært vitne så VET du at sitatene jeg har vist fra Vår Tjeneste For Riket er retningslinjene som skal følges, allikevel påstår du at det finnes et overtall av "ulydige" vitner der ute. Enda mer merkelig. Jeg jobber tilfeldigvis mye med matematikk og IT og det skulle vært fortreffelig morsom å analysere alle selvmotsigelsene som dukker opp etterhvert i disse trådene. Selvsagt vil mange hevde at religion i seg selv er selvmotsigende men nå har jeg altså i den senere tid bevisst postet cut&paste fra Vakttårnets litteratur for å klargjøre hvordan organisasjonen formidler informasjon til sine medlemmer. Derunder ligger ingen garanti for at noen ikke følger retningslinjene men det morsomme er at en av de mest vanlige kritikkene er at JV er hjernevasket til å følge nettopp - retningslinjer - her påstås da det motsatte og det er ganske så interessant Ja, egentlig har du rett. De fleste menneskene er bedre enn religionen sin. Det er individer alle sammen. Vitner av den "gamle skolen" er "hardere" enn yngre vitner, det var tøffere forkynnelse før. Vi stod forran kirker med budskaper som fortale at de tilbad Satan, vittig å tenke på i dag, ikke sant? De fleste unge oppfører seg bra, som regel svært bra. De har ikke noe intenst ønske om å oppsøke fremmede mennesker med et uselgelig budskap, men må, fordi de ikke får belønningen uten. Det blir vel litt halvhjertet, noe som ikke akkurat ligger i "vil-skuffen". Sofiemyr: Du går ikke så mye på feltet, gjør du vel? Jeg kjenner ex-jv som skriver her, h*n har sannsynligvis mange ganger mer erfaring enn deg. Da framstår det litt merkelig at du kritiserer h*m for å ikke ha erfaringer med det h*n skriver?? Ellers er det bra du skriver her, legger ved sitater, og kommer med dine oppriktige meninger. Dermed er det ikke bare informasjon fra x-medlemmer som ligger til grunn, noe som gir en nyansert debatt med alle tilstedet. Så får leserne gjøre seg opp sine egne meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #107 Del Skrevet 17. februar 2011 Stadig vekk stoppet på gata sier du? I andre tråder her får JV pepper herfra til evigheten for at ex-jv blir oversett og unngått som pesten. Merkelige greier gitt. Oversett blir jeg aldri. De som kjenner meg igjen gjør et av to: de blir nærmest påkjørt eller går rett inn i dører eller som en helt håpløs fyr gjorde før: roper etter meg. Eller de er over vennlig og skal ha meg med igjen. Hvis du har vært vitne så VET du at sitatene jeg har vist fra Vår Tjeneste For Riket er retningslinjene som skal følges, allikevel påstår du at det finnes et overtall av "ulydige" vitner der ute. Enda mer merkelig. Jeg jobber tilfeldigvis mye med matematikk og IT og det skulle vært fortreffelig morsom å analysere alle selvmotsigelsene som dukker opp etterhvert i disse trådene. Det er en ting du må lære deg og det er disse håpløse generaliseringene - fordi om en person sier en ting og en annen en annen og begge som har uttalt seg er ex.jehovas vitner så betyr ikke det at det finnes to forskjellige meninger at en av dem lyger. Du passer også på å dra i tvil at jeg virkelig har vært Jehovas vitne i hvert eneste innlegg. Det kan du bare spare deg. Jeg er ikke interessert i fortelle hvem jeg er for at du skal tro meg. Hvis du synes jeg bare farer med tull så får du la være å svare meg da. Eller så får du anta at jeg er ex.Jehovas vitne nøyaktig som jeg sier. Selvsagt vil mange hevde at religion i seg selv er selvmotsigende men nå har jeg altså i den senere tid bevisst postet cut&paste fra Vakttårnets litteratur for å klargjøre hvordan organisasjonen formidler informasjon til sine medlemmer. Gjeeeesp --- så interessant er det. Du kan spare den argumentasjonen til du er på feltet. Her inne må du forholde deg til argumentasjon. Og ja vi vet at Selskapet Vakttårnet formidler det de ønsker vitnene skal vite og hvordan de skal arbeide og hva de skal gjøre gjennom Vakttårnet, Våkn Opp! som er offisielle kanaler som også distribueres ute når man forkynner. Så er det intern informasjon i form av "Vår tjeneste for Riket", brev til menighetene, muntlige beskjeder gjennom kretstilsynsmennene - det siste spesielt når man oppfordrer til lovbrudd. Et eksempel på et slikt lovbrudd var når barneombudet tidlig på 80-tallet gikk hardt ut mot Jehovas vitner pga at litteraturen deres - blant annet "paradisboken" - som var forholdsvis nyutgitt på det tidspunktet - oppfordret til korporlig avstraffelse. Barneombudet påla Jehovas vitner å trekke tilbake eller rette hele opplaget av boken. Det som ble gjort istedet var at menighetene måtte organisere et klistre prosjekt der ordet "ris" ble klistret over med et annet - jeg tror det var tukt. Nå kommer du selvsagt til å blånekte for at noe sånt har skjedd, og det får du gjerne gjøre. Derunder ligger ingen garanti for at noen ikke følger retningslinjene men det morsomme er at en av de mest vanlige kritikkene er at JV er hjernevasket til å følge nettopp - retningslinjer - her påstås da det motsatte og det er ganske så interessant Ensretting betyr at man gir ut et sett med regler der man forventer og forlanger at sekten skal følge disse. Det var ingen som risikerte utstøtelse for å ikke bry seg om hva som stod på distriktskartet vedrørende hus som skulle hoppes over. Og de eldste sa altså den gangen - jeg vet jo ingenting om hva som er dagens regler - at det var deres oppgave å sørge for at de som skulle hoppes over fikk besøk regelmessig for å sjekke at de ikke fikk besøk. Fantastisk logikk, men det var altså det som ble sagt i de menighetene jeg var og bekreftet av kretstilsynsmannen. Du kan nekte for dette i 15 innlegg til hvis du har lyst, det endrer ingenting. hilsen Ex-Jw 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #108 Del Skrevet 17. februar 2011 Det er individer alle sammen. Vitner av den "gamle skolen" er "hardere" enn yngre vitner, det var tøffere forkynnelse før. Vi stod forran kirker med budskaper som fortale at de tilbad Satan, vittig å tenke på i dag, ikke sant? Ja noen av oss husker jo det herrens år 1975. Lille meg fortalte alle mine skolekamerater at Harmageddon var like rundt svingen ser du, og da skulle de få igjen alle som mobbet. Lille frøken selvgod deluxe. Jeg ble selvsagt ikke mobbet noe mindre da både 1976 og 1977 ankom uten noe Harmageddon. Nå vet vi jo også svært godt at ingen Jehovas vitner vil innrømme hva de sa om 1975 før det året inntraff. Men vi som levde den gangen vet godt hva som ble sagt og det er faktisk bare å lese VT og VO fra ca midten av 60-tallet og frem til midten av 1975 så ser man faktisk at dette stod svart på hvitt som året da enden skulle komme. Vi hadde en eldste i menigheten vi - av den overivrige sorten som fikk mine foreldre med i sekten pga dette årstallet og som i ettertid benektet at han noen gang hadde sagt det. Du kan tro det var snålt for oss barn å høre på. Men vi trodde jo på det så vi valgte å la det skure selv om det la seg som en klam hånd i brystet i mange år fremover. hilsen Ex-Jw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 17. februar 2011 #109 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Konkretiser denne er du snill? Hvilke vanlige absuriditeter? To peroner i denne tråden har kommet med relle fakta om hvordan rent organisatorisk JV fungerer med tanke på forkynnelse og dører som ikke vil ha besøk (hvis du orker å lese da) men de aller fleste er ikke så interessert i fakta. Se svaret fra Mille på denne siden - hun fikk ikke besøk fordi hun ba om å ikke få det - da skrives dette ned med adresse og dato. Fakta - punktum - end of story. Sånn - nå kan du starte en "alle som er hjernevasket av JV er idioter" tråd hvis du vil - akkurat her er det off topic. Synes det er merkverdig at du mener at ALLE JV gjør det du gjør når noen sier at de ikke vil ha besøk - ja kanskje det er praksisen som bør følges, men langt i fra alle følger den! Jeg aner ikke hvor mange ganger vi pleide å få JV (når jeg bodde hjemme vel å merke) på døren, uansett hvor mange ganger det ble nei, kom de tilbake neste uke. Og så fort de fant ut hvilket morsmål foreldrene mine hadde, sørget de for å sende to vitner som snakket dette og. Noen gjør det de skal, skriver ned og kommer ikke på besøk. Mens andre er pokker meg treige og skal absolutt fortsette å komme... Min egen bestevenninne sluttet som pioner fordi hun følte det ble så ubehagelig da hun var med et annet vitne som selv insisterte å gå tilbake til samme hus for å spre ordet. Jeg er alltid høflig og sier nei, men når jeg får det samme vitnet på døren for ente gang på døren ja da...vel da blir jeg sur. NEI er NEI. Men det gjelder ikke for alle. Heller ikke dørselgere og tiggere. PS: Ja jeg ble og stadig stoppet i byen av vitner som visste hvem jeg var og prøvde å prakke på med Vakttårnet, mange ganger tok jeg det bare for å være hyggelig for å så hive det ved neste gatehjørne. Men det fortsatte helt til jeg sa ifra om at nå var det nok, jeg er ateist. Nå ser enkelte bare litt stygt på meg. Endret 17. februar 2011 av Anuket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 17. februar 2011 #110 Del Skrevet 17. februar 2011 Ja noen av oss husker jo det herrens år 1975. Lille meg fortalte alle mine skolekamerater at Harmageddon var like rundt svingen ser du, og da skulle de få igjen alle som mobbet. Lille frøken selvgod deluxe. Jeg ble selvsagt ikke mobbet noe mindre da både 1976 og 1977 ankom uten noe Harmageddon. Nå vet vi jo også svært godt at ingen Jehovas vitner vil innrømme hva de sa om 1975 før det året inntraff. Men vi som levde den gangen vet godt hva som ble sagt og det er faktisk bare å lese VT og VO fra ca midten av 60-tallet og frem til midten av 1975 så ser man faktisk at dette stod svart på hvitt som året da enden skulle komme. Vi hadde en eldste i menigheten vi - av den overivrige sorten som fikk mine foreldre med i sekten pga dette årstallet og som i ettertid benektet at han noen gang hadde sagt det. Du kan tro det var snålt for oss barn å høre på. Men vi trodde jo på det så vi valgte å la det skure selv om det la seg som en klam hånd i brystet i mange år fremover. hilsen Ex-Jw Hehe, joda, 75 var et stort år Hvis man er svært gavmild med Larsen eller Gin kommer det ofte fram historier som absolutt skulle vært lagret på tape, det er som du antyder stor forskjell på det som blir sagt og det som faktisk skjedde. VT du tenker på er nok fra 1969, kan finne noen sitater hvis Sofiemyr ønsker det. De fleste vitner i dag vet faktisk ikke så mye om dette temaet, et annet tall er 1925. "Milioner av nålevende mennesker skal aldri dø", hørtes det kjent ut? Det er fra stevnet i 1922? og henviste til året 1925, da Harmageddon skulle komme. Men det er lenge siden, når sitatet brukes (noe det ofte gjør) fortelles det ikke noe om rammen rundt. Det var på den tiden vi virkelig satte spor etter oss i dørene, på mer enn en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #111 Del Skrevet 18. februar 2011 Nå var det ikke det som var poenget vel? Det ble hevdet av Sofiemyr at VT og VO ikke var laget for barn. Hilsen Ex-Jw ummm, siden du skrev: "Hvorfor må ungene gå på møter da og lese Vakttårnet og Våkn Opp! For det må alle JV barn." jeg svarte: foreldre oppdrar normalt barna i sin religion. mye vakttårn litteratur er laget for barn og unge... bladet "våkn opp" er et blad som ikke handler om religion egentlig, men om mye forskjellig. Husker en sammenligning med at det bladet kan minne om et blad som heter "det beste"... mange artikler i VT er spesiellt skrevet for de unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #112 Del Skrevet 18. februar 2011 ikke for å reklamere for JV, jeg er ikke selv JV og kritisk til både dem og kristendommen generellt... men jeg synes det er på sin plass å minne om en bok som heter: "fra bønn til magi" av Geir Winje, den tar for seg mange religioner(JV, Mormonere, forskjellige former for "nyreligiøsitet" osv) siden bladene "Vakttårnet" og "Våkn opp!" blir nevt så er det på sin plass... nett-ressurser angående JV: sider fra vakt-tårnet selv: http://watchtower.org/ denne har lenker f. eks til den norske siden også. (lenke til bibelen på engelsk og andre språk fra de nasjonale nett-stedene) http://www.jw.org/ mp3 filer og pfd filer, deriblant hele bibelen på mp3(bibelen +mye annet på flere språk) hvis dere ser etter en bok som heter "Bevar dere selv i Guds kjærlighet", så er det et tillegg som har tittelen "Overvinn vanen med å onanere"(!)... http://www.jw-media.org/ nyheter kritisk side: http://www.jwfacts.com/ en kritisk side er på sin plass for å få balanse +at f. eks gentle tar opp ting som er nevnt i "avhopperlitteraturen", mye av dette er satt i system og blir drøftet i den nettsiden jeg henviser til +at det er så mye enklere å se på en nettside en å begynne å gå på biblioteket eller lete på amazon for et så "sært" emne som JV, for det så henvises det til Geir Winjes bok. For den som er interessert i JV spesiellt så er det en ganske ny bok som man finner på universitetsforlaget.no som heter: "Jehovas vitner En flerfaglig studie" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #113 Del Skrevet 18. februar 2011 ummm, siden du skrev: "Hvorfor må ungene gå på møter da og lese Vakttårnet og Våkn Opp! For det må alle JV barn." jeg svarte: foreldre oppdrar normalt barna i sin religion. mye vakttårn litteratur er laget for barn og unge... bladet "våkn opp" er et blad som ikke handler om religion egentlig, men om mye forskjellig. Husker en sammenligning med at det bladet kan minne om et blad som heter "det beste"... mange artikler i VT er spesiellt skrevet for de unge. skrivefeil: "jeg svarer" ikke "jeg svarte". (sånn er det når man ikke kan endre på AB innlegg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #114 Del Skrevet 18. februar 2011 ikke helt enig med deg her :-) dypest sett så er livet menings-løst om dette livet er alt vi har. denne artikkelen er litt inne på det: http://christianpaaske.wordpress.com/2010/12/24/har-livet-mening/ fint om gentle vil bidra til denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=538673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 12. november 2011 #115 Del Skrevet 12. november 2011 Mange av dem er redde for hunder, så når de kommer på døra mi så står jeg klar med min dobermann og ber henne om å snakke (les: bjeffe) Da forsvinner de fort og jeg har ikke sett dem på en halv evighet. Jeg må le og. Jeg er vitne og vi har en staff. Veldig mange av de vitnene jeg kjenner har også hund. Du kan ikke generalisere mennesker på den måten. Men det er klart - kommer man på en sinna doberman så blir man vel redd uansett hva slags tro en har? Insisterer de på å legge igjen Vakttårnet, så er det lettere å få dem til å gå ved å ta i mot bladet og heller kaste det/fyre opp i ovnen med det (brenner så godt atte ) Det brenner faktisk ikke i det hele tatt. Ikke de som ble gitt ut de siste 20-30 årene i hvert fall.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2011 #116 Del Skrevet 12. november 2011 Etter å ha lest denne tråden, lurer jeg på hva som vil skje om jeg spør de neste vitnene som kommer på døra mi om de vil invitere meg hjem til dem neste kveld slik at jeg kan fortelle dem om livssynet mitt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 12. november 2011 #117 Del Skrevet 12. november 2011 Etter å ha lest denne tråden, lurer jeg på hva som vil skje om jeg spør de neste vitnene som kommer på døra mi om de vil invitere meg hjem til dem neste kveld slik at jeg kan fortelle dem om livssynet mitt? Det kommer nok an på hvem du treffer på. Faren min f.eks. hadde gladelig bedt deg hjem. Det har han gjort flere ganger med folk han har truffet i tjenesten. Hadde det vært meg derimot (ung jente)- nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 13. november 2011 #118 Del Skrevet 13. november 2011 Etter å ha lest denne tråden, lurer jeg på hva som vil skje om jeg spør de neste vitnene som kommer på døra mi om de vil invitere meg hjem til dem neste kveld slik at jeg kan fortelle dem om livssynet mitt? Jeg tror du kanskje kan bli ønsket velkommen, men du blir slaktet med hensyn til livssynet ditt. Husk at Jehovas vitner er spesialtrent på den typen diskusjon, noe de fleste av oss ikke er. Du får nok lagt det fram, men vitnet vil ikke vurdere det du sier på annen måte enn at de bruker det til å planlegge neste mottrekk. Du spiller sjakk men noen som er trent, noe du sannsynligvis ikke er. Vi i norge har ikke tradisjon for å diskutere livssyn, vi har tradisjon for å vise respekt for hva andre tror. Det i seg selv er nok noe av årsaken (tror jeg) til at vi lar oss provosere av Jehovas vitner. Vi kan høre hva andre mener, men vil ikke godta at vårt syn er mindre verd eller dårligere enn det andre har. Vi ønsker å bli respektert for det vi tror og mener. Jeg håper du setter deg godt inn i hva Jehovas vitner tror FØR du diskuterer med dem, eller på en høflig måte avviser diskusjoner. Hvis du oppriktig ønsker å hjelpe et vitne, har du en stor jobb forran deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Setareh Skrevet 13. november 2011 #119 Del Skrevet 13. november 2011 Mamma var ganske uhøflig mot dem sist gang, og hun angrer nå. Hun hadde en dårlig dag, og hun hadde ikke sova i hele natt, når hun endelig klarte å lukke øynene sine så ringte de på og begynte å mase å spørre masse rare spørsmål ( selvom vi flere ganger sa at vi ikke er interessert) så ble mamma sur å begynte å kjefte på dem og bare smella døra i trynet på dem... jeg synes litt synd på dem iom at de er gamle damer... men de er virkelig veldig plagsomme.. De tror da at vi er uvitende mennesker som lever i synd.. uffda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 13. november 2011 #120 Del Skrevet 13. november 2011 Det kommer nok an på hvem du treffer på. Faren min f.eks. hadde gladelig bedt deg hjem. Det har han gjort flere ganger med folk han har truffet i tjenesten. Hadde det vært meg derimot (ung jente)- nei Elyssa: Ville du (eller faren din) lyttet oppriktig til andre som la ut om sitt livssyn uten å samtidig tenkt hva du skulle si for å imøtegå det som ble sagt? Er du i stand til å vurdere andres syn opp mot ditt eget for å se om det faktisk finnes noe som er mer "riktig" er ligger nærmere ditt iboende etiske syn? Tommelen opp fra meg hvis du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå