Gå til innhold

Jehovas Vitner som nekter å gå

cilipili

Anbefalte innlegg

pinsevenner og personer som tilhører "karismatiske" miljøer, er ofte like flinke til å bruke og henvise til bibelen som JV.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pinsevenner og personer som tilhører "karismatiske" miljøer, er ofte like flinke til å bruke og henvise til bibelen som JV.

må legge til som gentle var inne på, så er min erfaring at "frafalne" helst unngås i enhver sammenheng også deres litteratur eller nettsider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roar Henriksen vs Jehovas Vitner

Roar Henriksen er forfatter av boken: "Gud bor i brooklyn".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke ha menighetsbladet fra stats-kirken i postkassen, hvordan kan jeg reservere meg mot dette???

Ved å melde deg ut av statskirken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å melde deg ut av statskirken?

I en del mindre kommuner sendes menighetsbladet ut til alle husstander, så der må man vel si ifra spesifikt. Men her i Oslo har jeg aldri sett noe til det, og ingen i husstanden står i statskirka, så her fungerer det visst slik.

Min erfaring er at det mest effektive, dersom man ikke har hund, er å si "nei beklager" og forklare at man bekjenner seg til Satan, Lillith, Odin eller noen andre sataniske/hedenske guder. Er man litt bestemt på dette blir de redd for at det å snakke med deg skal ødelegge deres egen frelse, og så skygger de banen. Og aldri ta i mot blader, eller slipp dem innenfor dørstokken, dette taes som interesse og gjør at du får flere besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 607, så mener du året 607? Var det da de mente jødene ble bortført fra Jerusalem, og at hele 1914-styret o.s.v tar utgangspunkt i dette? Eller minnes jeg feil nå? Du kan friske opp hukommelsen min om du vil, men skal få slippe om du ikke gidder altså. :)

Ja, 607 før vår tidsregning.

Riktig tall er 586.

Det forskyver starten på "herrens dag" eller "de siste dager" til 1934, ifølge Jehovas vitner ble vi utvalgt som Guds talerør i 1918, det måtte skje på "herrens dag".

Altså er alt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste JEG visste var:

- personer som kom ut rett fra sengen, osende av sex

- personer som kom ut rett fra dusjen, kun iført håndkle

- personer som hadde "demoniske" eller "satanistiske" symboler

- personer med høy vitenskapelig utdannelse (en av disse sådde den verste tvilen i meg og det var den første kimen til mitt frafall).

Venner av meg har hatt stor suksess ved å nevne at de kjenner meg - da løper de vekk med en gang. Så kjenner du et godt profilert eks-Jehovas vitne så fortell gjerne at du kjenner vedkommende.

Eller du kan lyge på deg at din fetter/onkel/tante/kusine/bror/etc er tidligere Jehvoas vitne men nå utstøtt pga at de ikke tror på det lenger. Du får ALL informasjon du trenger fra dem. Det er ganske effektfullt.

Og nei: hvis du ikke er interessert i snakke med dem, ikke slipp dem inn. Det er da du får problemer med å bli kvitt dem. Si heller at du ikke har tid akkurat nå for du er midt i <et eller annet okkult gjøremål>.

Hilsen Ex-Jw

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her det NEI TAKK - og døren lukkes, til alle former for dørsalg - enten det skal selges tro, religion, tepper eller støvsugere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for dem som faktisk ER interessert i å snakke med JV, så anbefaler jeg at de sjekker ut denne siden først, der finner du info om alt mulig:

http://www.jwfacts.com/

NB, sjekk ut den siden også om du ikke er interessert i å snakke med dem fordi det er en veldig interessant side, som gir mye nyttig info, mye av kritikken kan overføres til andre religioner også: http://www.jwfacts.com/watchtower/rhetorical-fallacy.php

se også:

http://skepticsannotatedbible.com/

http://www.thebricktestament.com//index.html

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår ikke at folk lukker opp døren for fremmede folk jeg. jeg lukker ikke opp døren for ukjente!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår ikke at folk lukker opp døren for fremmede folk jeg. jeg lukker ikke opp døren for ukjente!!

jeg har en regel som går ut på at folk må ringe meg på mobilen og si at de kommer, hvis jeg skal lukke opp for dem :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan du jo si neste gang at "du ville spare de for dette, men at du er utstøtt da du valgte å gi blodoverføring til et familiemedlem den gangen du faktisk var medlem av Rikets Sal" ;)

da stryker de deg fra lista og kommer aldri tilbake! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers kan du jo si neste gang at "du ville spare de for dette, men at du er utstøtt da du valgte å gi blodoverføring til et familiemedlem den gangen du faktisk var medlem av Rikets Sal" ;)

da stryker de deg fra lista og kommer aldri tilbake! ;)

synes min metode er bedre: forstår ikke hvorfor folk lukker opp for fremmede folk... fortell dem du kjenner at de må ringe deg på mobilen og si at de kommer, eller at det er dem som står utenfor døren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- personer som hadde "demoniske" eller "satanistiske" symboler- personer med høy vitenskapelig utdannelse (en av disse sådde den verste tvilen i meg og det var den første kimen til mitt frafall).

Venner av meg har hatt stor suksess ved å nevne at de kjenner meg - da løper de vekk med en gang. Så kjenner du et godt profilert eks-Jehovas vitne så fortell gjerne at du kjenner vedkommende.

Eller du kan lyge på deg at din fetter/onkel/tante/kusine/bror/etc er tidligere Jehvoas vitne men nå utstøtt pga at de ikke tror på det lenger. Du får ALL informasjon du trenger fra dem. Det er ganske effektfullt.

Og nei: hvis du ikke er interessert i snakke med dem, ikke slipp dem inn. Det er da du får problemer med å bli kvitt dem. Si heller at du ikke har tid akkurat nå for du er midt i <et eller annet okkult gjøremål>.

Hilsen Ex-Jw

Hva blir kors rundt halsen regnet for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 607 før vår tidsregning.

Riktig tall er 586.

Det forskyver starten på "herrens dag" eller "de siste dager" til 1934, ifølge Jehovas vitner ble vi utvalgt som Guds talerør i 1918, det måtte skje på "herrens dag".

Altså er alt feil :)

Takk for svar. :) Jeg studerte troen deres ganske grundig en gang i tiden skjønner du. Ikke fordi jeg vurderte å bli JV, men rett og slett fordi jeg er grunnleggende nysgjerrig på alt mulig. Det er på en måte interessant hvordan det så til de grader er mulig å hjernevaske andre, men mest av alt er det bare veldig trist med tanke på alle de enkeltskjebnene..

Endret av Aurora M.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- personer som hadde "demoniske" eller "satanistiske" symboler

- personer med høy vitenskapelig utdannelse (en av disse sådde den verste tvilen i meg og det var den første kimen til mitt frafall).

Hilsen Ex-Jw

Det fungerer faktisk også bra å fremvise ordinær folkeskikk og si nei takk, men det er kanskje ikke frekt nok for folk flest i dag?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer faktisk også bra å fremvise ordinær folkeskikk og si nei takk, men det er kanskje ikke frekt nok for folk flest i dag?

Hos oss har et nei takk aldri fungert, de har bare fortsatt å trenge seg på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har et nei takk aldri fungert, de har bare fortsatt å trenge seg på.

For å si det slik - hvis du forklarer at du ikke ønsker JV på døren så noterer vi faktisk det ned, adresse og hele greia og skriver det inn på det kartet hvor din bolig ligger - "ønsker ikke besøk" og da SKAL det respekteres av alle forkynnere. Problemet er at dialog er drastisk undervurdert i dagens verden :s

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Det er mulig det skal være slik egentlig, men har nok desverre opplevd nok av JV som tydeligvis har holdt seg for ørene når akkurat det har blitt sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...