Hoppetaujenta Skrevet 15. februar 2011 #21 Del Skrevet 15. februar 2011 jeg vil ikke ha menighetsbladet fra stats-kirken i postkassen, hvordan kan jeg reservere meg mot dette???Det går faktisk an ved å ta kontakt med de som gir ut bladet. Det har jeg gjort,- og riktignok måtte jeg minne de på det et par ganger til, men nå har jeg fått slippe blekka deres en god stund. Bare ta kontakt og vær standhaftig, er mitt råd. Når en har "Neitakk til uadressert reklame"-lapp på postkassa, burde menighetsbladene respektere det,- men de gjør det ikke. Frekkinger! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #22 Del Skrevet 15. februar 2011 mormonere også?? Har sant å si aldri forsøkt. Jeg pleier å diskutere med dem, hvis jeg føler at formen er inne, og at jeg takler å bli lyst i bann. Sanne troende misjonærer blir enormt frustrerte over at folk ikke deler troen deres. Den lavest hengende haka jeg noen gang har sett, satt på en JV da jeg, etter å ha blitt spurt om jeg ikke ønsket å leve evig, repliserte at "Nei, jeg liker tanken på at dette livet har en definitiv slutt. Jeg ønsker å dø og forsvinne, når min tid kommer." Og for ordens skyld: Dette ER mitt standpunkt på akkurat det spørsmålet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. februar 2011 #23 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg hadde dem også på døren for et par uker siden. De bare ga meg Vakttårnet. Jeg takket og tok i mot, også gikk de. De forsøkte ikke en gang å starte en samtale. Jeg synes det er svært uhøflig å ikke respektere et "nei takk". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #24 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er sant at JV er trent i å argumentere systematisk for sin tro og hvis man ikke er vant med det, så kan man lett bli overbevist!! skjønner godt at de fleste ikke ønsker å ta en systematisk diskusjon med religiøse eller andre som ikke deler den samme oppfatningen, for dette kan nemlig bli en omfattende affære! skal inrømme at det er grupper jeg selv har lite sympati med, med jeg også må minne meg selv på at dette er msk som er født inn i dette i mange tilfeller og hadde/har ikke noe valg i utgangspunktet. trist å høre at noen personer i f. eks JV ikke har oppført seg bra åpenbart. hvis du mener noen er "fanget i uvitenhet", så håp da i det minste at de kan bli fri en dag, selv om du ikke er forpliktet til å ta den jobben :-) den jobben er nemlig for "spesialister". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #25 Del Skrevet 15. februar 2011 Ja, ikke sant? Selv den dummeste ateist er smartere enn den smarteste religiøse. Nei, DET tviler jeg på. Men ateistenes Bell-kurve for intelligens er en del høyreforskjøvet i forhold til de religiøses. Ikke et helt standardavvik, men det er ikke langt unna. Iallfall er det slik i USA, selv om amerikanske religiøse er enda mer handikappet enn andre. Jeg mener, det er et helt stort segment av særlig evangelikere som i det alt vesentlige forkaster moderne vitenskap på de punktene der den er i konflikt med bibelen. Dvs de fleste. Sånt bare MÅ få konsekvenser for SAT-skårene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 15. februar 2011 #26 Del Skrevet 15. februar 2011 Fra min tid som Jehovas vitne kan jeg godt huske ateister som helt umulige å diskutere med. Jeg gav opp nesten før jeg hadde begynt, av erfaring var det ingen vits. Ellers er det rart at et vitne ikke respekterer en beboer? Det stider med det vitnene lærer. Men, jeg kan jo også huske enkelte unntak, svært påtrengende vitner som jo ødelegger for alle de andre som faktisk prøver å vise respekt. Ellers er det sånn at hvis du tar imot et blad er vitnet egentlig forpliktet til å følge opp med nytt besøk, det tolkes som interesse når du tar imot noe som helst. Det er vel ikke alltid det blir fulgt opp, men pass det for å ta imot noe som helst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #27 Del Skrevet 15. februar 2011 Nei, DET tviler jeg på. Men ateistenes Bell-kurve for intelligens er en del høyreforskjøvet i forhold til de religiøses. Ikke et helt standardavvik, men det er ikke langt unna. Iallfall er det slik i USA, selv om amerikanske religiøse er enda mer handikappet enn andre. Jeg mener, det er et helt stort segment av særlig evangelikere som i det alt vesentlige forkaster moderne vitenskap på de punktene der den er i konflikt med bibelen. Dvs de fleste. Sånt bare MÅ få konsekvenser for SAT-skårene. Ingen ateist er så dum at de tror på noe uten at det er bevist. Altså er selv den dummeste ateist smartere enn selv den smarteste religiøse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #28 Del Skrevet 15. februar 2011 Det går faktisk an ved å ta kontakt med de som gir ut bladet. Det har jeg gjort,- og riktignok måtte jeg minne de på det et par ganger til, men nå har jeg fått slippe blekka deres en god stund. Bare ta kontakt og vær standhaftig, er mitt råd. Når en har "Neitakk til uadressert reklame"-lapp på postkassa, burde menighetsbladene respektere det,- men de gjør det ikke. Frekkinger! Jeg har laget et eget klistremerke hvor det står: Menighetsbladet og andre religiøse blader skal ikke oppi denne postkasse. Har ikke fått et eneste oppi siden, og vi pleide få mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #29 Del Skrevet 15. februar 2011 Ingen ateist er så dum at de tror på noe uten at det er bevist. Altså er selv den dummeste ateist smartere enn selv den smarteste religiøse! Men dette er jo en veldig snevert basert og totalt feilaktig slutning. Evne til kritisk tenkning er ikke den eneste, og ikke engang den viktigste komponenten i mennesklig intelligens (som jeg velger å definere som vår evne til problemløsning innen et bredt felt av områder, fra det rent praktiske til det abstrakte). Dessuten er ikke religiøse mennesker ute av stand til å tenke kritisk og logisk. De har bare en slags mental blind flekk som hindrer dem i å se de problematiske aspektene ved religionen deres. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #30 Del Skrevet 15. februar 2011 utsagn som at "alle religiøse er dumme" omvender ingen religiøse, det er helt sikkert! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #31 Del Skrevet 15. februar 2011 Ellers er det sånn at hvis du tar imot et blad er vitnet egentlig forpliktet til å følge opp med nytt besøk, det tolkes som interesse når du tar imot noe som helst. Det er vel ikke alltid det blir fulgt opp, men pass det for å ta imot noe som helst. Auda! Det skulle jeg ønsket at jeg visste på nitti-tallet. Jeg hadde mye repeat bizniz. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #32 Del Skrevet 15. februar 2011 utsagn som at "alle religiøse er dumme" omvender ingen religiøse, det er helt sikkert! De er for dumme til å skjønne sitt eget beste i så fall XD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #33 Del Skrevet 15. februar 2011 Men dette er jo en veldig snevert basert og totalt feilaktig slutning. Evne til kritisk tenkning er ikke den eneste, og ikke engang den viktigste komponenten i mennesklig intelligens (som jeg velger å definere som vår evne til problemløsning innen et bredt felt av områder, fra det rent praktiske til det abstrakte). Dessuten er ikke religiøse mennesker ute av stand til å tenke kritisk og logisk. De har bare en slags mental blind flekk som hindrer dem i å se de problematiske aspektene ved religionen deres. Vil du si en som går rundt og tror på guder og ville ånder er mer intelligent enn deg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #34 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Vil du si en som går rundt og tror på guder og ville ånder er mer intelligent enn deg?? Bortsett fra akkurat den (etter min mening) fatale slutningsfeilen du nevner, så ser jeg ikke bort fra det. Egentlig tror jeg det er ganske sannsynlig at det finnes religiøse mennesker som er mer intelligente enn meg. Bortsett fra at de, tåpelig nok, er religiøse. Endret 15. februar 2011 av Mann 42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 15. februar 2011 #35 Del Skrevet 15. februar 2011 Si du er pinsevenn! Begynn å snakke glødende om Jesus og Den hellige ånd og sleng gjerne på litt tungetale! Da løper de! De hater nemlig andre kristne som pesten, da de er villedet av Satan selv. Ateister er bedre i deres øyne (bedre å være kald enn lunken og alt det der..) De er ram etter meg og. Jeg tror jeg må stå på en slags liste eller noe. Jeg bruker å ha svineinfluensa jeg! Kommer hostende og harkende ut i døra og sier at svinesjuka dessverre har rammet meg.. Fort borte da og! Summa sumarum: Glødende kristne og smittsom sykdom, det er fali det! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 15. februar 2011 #36 Del Skrevet 15. februar 2011 Si du er pinsevenn! Begynn å snakke glødende om Jesus og Den hellige ånd og sleng gjerne på litt tungetale! Da løper de! De hater nemlig andre kristne som pesten, da de er villedet av Satan selv. Ateister er bedre i deres øyne (bedre å være kald enn lunken og alt det der..) De er ram etter meg og. Jeg tror jeg må stå på en slags liste eller noe. Jeg bruker å ha svineinfluensa jeg! Kommer hostende og harkende ut i døra og sier at svinesjuka dessverre har rammet meg.. Fort borte da og! Summa sumarum: Glødende kristne og smittsom sykdom, det er fali det! Haha Det er nok forskjell på hvem du treffer av vitnene, men ateister er nok anerkjent som de vanskeligste å argumentere med, sannsynligvis fordi de ofte har bedre betraktninger enn det vitnene selv har. Pinsevenner er totalt forhekset, de framstod som totalt kunnskapsløse idioter (unnskyld!). Hvis du har problemer med Jehovas vitner, er det ganske enkelt å bare fortelle dem at du har vært med i mange år, men fordi du ikke lengre tror på 607 ble du utstøtt. Da får du garantert ikke besøk flere ganger Faktisk er det sånn at jeg formelt er Jehovas vitne, men her i huset er det kjemisk fritt for vitnebesøk Og det gjør ingen ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 15. februar 2011 #37 Del Skrevet 15. februar 2011 Med 607, så mener du året 607? Var det da de mente jødene ble bortført fra Jerusalem, og at hele 1914-styret o.s.v tar utgangspunkt i dette? Eller minnes jeg feil nå? Du kan friske opp hukommelsen min om du vil, men skal få slippe om du ikke gidder altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 15. februar 2011 #38 Del Skrevet 15. februar 2011 For et par helger siden fikk jeg besøk av JV. De fikk klar beskjed ganske tidlig at jeg er ateist og kan ikke omvendes. Jeg var høflig og takket fint nei takk til Vakttårnet, men de nektet å gå. De hørte ikke på et ord jeg sa. Jeg måtte tilslutt fysisk dytte dama ut fra døra mi. Ja, hun gikk lengre og lengre inn. Nå er jeg så lei dette. For meg er dette å gå langt over streken. Jeg respekterer de som tror. Hvorfor kan ikke de respektere at jeg ikke tror? Jeg har erfart at jo mer bestemt jeg virker, jo mer oppsatt blir de på å "omvende" meg. De var her så ofte en periode at hunden min sluttet å si i fra da de kom Men de mistet interessen og sluttet å komme da jeg spilte totalt likegyldig til det de sa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #39 Del Skrevet 15. februar 2011 Haha Det er nok forskjell på hvem du treffer av vitnene, men ateister er nok anerkjent som de vanskeligste å argumentere med, sannsynligvis fordi de ofte har bedre betraktninger enn det vitnene selv har. Pinsevenner er totalt forhekset, de framstod som totalt kunnskapsløse idioter (unnskyld!). Hvis du har problemer med Jehovas vitner, er det ganske enkelt å bare fortelle dem at du har vært med i mange år, men fordi du ikke lengre tror på 607 ble du utstøtt. Da får du garantert ikke besøk flere ganger Faktisk er det sånn at jeg formelt er Jehovas vitne, men her i huset er det kjemisk fritt for vitnebesøk Og det gjør ingen ting. så du er ikke ex-JV?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avaleona Skrevet 15. februar 2011 #40 Del Skrevet 15. februar 2011 Sist vi hadde det problemet begynte kjæresten å motsi alt hun sa ved å komme med logiske forklaringer. Damen så ganske forskrekket ut, og skjønte omsider at slaget var tapt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå