cilipili Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 For et par helger siden fikk jeg besøk av JV. De fikk klar beskjed ganske tidlig at jeg er ateist og kan ikke omvendes. Jeg var høflig og takket fint nei takk til Vakttårnet, men de nektet å gå. De hørte ikke på et ord jeg sa. Jeg måtte tilslutt fysisk dytte dama ut fra døra mi. Ja, hun gikk lengre og lengre inn. Nå er jeg så lei dette. For meg er dette å gå langt over streken. Jeg respekterer de som tror. Hvorfor kan ikke de respektere at jeg ikke tror? 11
Gjest Consensio Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Mange av dem er redde for hunder, så når de kommer på døra mi så står jeg klar med min dobermann og ber henne om å snakke (les: bjeffe) Da forsvinner de fort og jeg har ikke sett dem på en halv evighet. Før det prøvde jeg å være hyggelig og si at jeg ikke kan omvendes. Har respekt for andres tro og mener derfor at det er viktig å være høflig. Når det bare går den ene veien derimot, da setter jeg foten ned. Når jeg ikke klarte å få de ut av entreen min, så syns jeg det er veldig greit å ha en "skummel" hund.
cilipili Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2011 Hadde jeg ikke hatt allergiske unger hadde jeg skaffet meg hund på sekundet. De har gått for langt en gang for mye nå. Ble rett og slett lei meg og sint etter at døra var lukket.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 dette høres rart ut, TS må utdype litt mer. jeg er ikke JV, men normalt sett så vil ikke JV eller mormonere "tvinge" noen til å ta imot blader/traktater, eller nekte å gå hvis du sier du ikke er interessert. 2
Gjest Consensio Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Ikke nekte å gå? Det høres mer rart ut i mine ører. En kompis av meg ble så lei av at de nektet å gå så han lot dem gå inn på stua, mens han forsvant ut og gjorde storhandelen. Når han kom hjem så satt dem fortsatt i stua (et par timer senere) og lurte på om de kunne fortsette praten nå. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Mange av dem er redde for hunder, så når de kommer på døra mi så står jeg klar med min dobermann og ber henne om å snakke (les: bjeffe) Da forsvinner de fort og jeg har ikke sett dem på en halv evighet. Før det prøvde jeg å være hyggelig og si at jeg ikke kan omvendes. Har respekt for andres tro og mener derfor at det er viktig å være høflig. Når det bare går den ene veien derimot, da setter jeg foten ned. Når jeg ikke klarte å få de ut av entreen min, så syns jeg det er veldig greit å ha en "skummel" hund. mener du at mange JV er redde for hunder?? nå må man jo passe seg litt for hunder man ikke kjenner da... mange som er fiendtlige mot JV -er ikke JV selv -men den som ikke vil diskutere med dem, kan jo bare si dette, ikke nødvendig å skremme folk med hunder uten reell grunn. 1
Gjest Consensio Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 mener du at mange JV er redde for hunder?? nå må man jo passe seg litt for hunder man ikke kjenner da... mange som er fiendtlige mot JV -er ikke JV selv -men den som ikke vil diskutere med dem, kan jo bare si dette, ikke nødvendig å skremme folk med hunder uten reell grunn. Min erfaring er som sagt at de er redde for hund ja. Leste du innlegget mitt? Jeg skrev at man absolutt burde forsøke å være høflig, men når det ikke hjelper, jeg er alene hjemme og får ikke JV til å gå ut av min gang...ja da bruker jeg bikkja.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Min erfaring er som sagt at de er redde for hund ja. Leste du innlegget mitt? Jeg skrev at man absolutt burde forsøke å være høflig, men når det ikke hjelper, jeg er alene hjemme og får ikke JV til å gå ut av min gang...ja da bruker jeg bikkja. de virker kanskje litt skeptiske til hund pga at man må være forsiktig med fremmede hunder. JV er enkelt-individer de også og noen er sikkert redd for hunder. Har hørt slike historier før også...f. eks at en eldre JV dame skal ha blitt sur da en mann ikke ville ta imot et vakttårn blad... min opplevelse med JV er ikke slik. Er uenige med dem i en del ting ja, men som enkelt-individer så er det jo klart at det er forskjell på folk. 1
Gjest Spinell Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Det er da ingen vits i å begi seg inn i diskusjoner med JV, og man har heller ingen plikt til å forklare noe som helst overfor folk som ubedt kommer på døra, f.eks ved å fortelle at en har et annet livssyn. Jeg har aldri hatt noen problemer med å bli kvitt JV ved å si høflig "Neitakk, vi er ikke interesserte." Insisterer de på å legge igjen Vakttårnet, så er det lettere å få dem til å gå ved å ta i mot bladet og heller kaste det/fyre opp i ovnen med det (brenner så godt atte ) 4
Gjest BabyBlue Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 Kast et glass vann i fjeset på de.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #11 Skrevet 15. februar 2011 Det er da ingen vits i å begi seg inn i diskusjoner med JV, og man har heller ingen plikt til å forklare noe som helst overfor folk som ubedt kommer på døra, f.eks ved å fortelle at en har et annet livssyn. Jeg har aldri hatt noen problemer med å bli kvitt JV ved å si høflig "Neitakk, vi er ikke interesserte." Insisterer de på å legge igjen Vakttårnet, så er det lettere å få dem til å gå ved å ta i mot bladet og heller kaste det/fyre opp i ovnen med det (brenner så godt atte ) jeg vil ikke ha menighetsbladet fra stats-kirken i postkassen, hvordan kan jeg reservere meg mot dette??? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #12 Skrevet 15. februar 2011 Kast et glass vann i fjeset på de. dette er siste utvei må du skjønne. vil ikke kaste et glass vann på mormonere heller, med mindre det oppstår en virkelig ekstrem situasjon. 1
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #13 Skrevet 15. februar 2011 Hadde jeg ikke hatt allergiske unger hadde jeg skaffet meg hund på sekundet. De har gått for langt en gang for mye nå. Ble rett og slett lei meg og sint etter at døra var lukket. Kanskje du kan skaffe deg et opptak? Noe av en skikkelig røslig Rottweiler eller noe annet stort. Grand Danois eller noe. Bullmastiff? De er nok passe grove i målet. Ispedd litt knurring og glefsing. Når du har gjort en positiv identifikasjon av JV, starter du opptaket per fjernkontroll. "Faen, heller, Ronny! Hvis den jævla bikkja skal bli totalt psycho hver gang det ringer på, så kan du iallfall holde den i bånd!" Det burde holde oppgangen JV-fri i overskuelig fremtid. 11
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #14 Skrevet 15. februar 2011 Kast et glass vann i fjeset på de. Det fungerer bare på hekser (i fra Oz)... 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #15 Skrevet 15. februar 2011 Kanskje du kan skaffe deg et opptak? Noe av en skikkelig røslig Rottweiler eller noe annet stort. Grand Danois eller noe. Bullmastiff? De er nok passe grove i målet. Ispedd litt knurring og glefsing. Når du har gjort en positiv identifikasjon av JV, starter du opptaket per fjernkontroll. "Faen, heller, Ronny! Hvis den jævla bikkja skal bli totalt psycho hver gang det ringer på, så kan du iallfall holde den i bånd!" Det burde holde oppgangen JV-fri i overskuelig fremtid. Jepp. Religiøse er så dumme likevel at de ikke hører forskjell på opptak og en virkelig hund! XD
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #16 Skrevet 15. februar 2011 Kanskje du kan skaffe deg et opptak? Noe av en skikkelig røslig Rottweiler eller noe annet stort. Grand Danois eller noe. Bullmastiff? De er nok passe grove i målet. Ispedd litt knurring og glefsing. Når du har gjort en positiv identifikasjon av JV, starter du opptaket per fjernkontroll. "Faen, heller, Ronny! Hvis den jævla bikkja skal bli totalt psycho hver gang det ringer på, så kan du iallfall holde den i bånd!" Det burde holde oppgangen JV-fri i overskuelig fremtid. mormonere også?? 1
Gjest Consensio Skrevet 15. februar 2011 #17 Skrevet 15. februar 2011 Jepp. Religiøse er så dumme likevel at de ikke hører forskjell på opptak og en virkelig hund! XD Ikke bare religiøse, alle mennesker. Kommer helt ann på om du spiller av med mobilen eller en dårlig CD spiller, eller om du spiller av med et skikkelig anlegg. Sistnevnte? Da hører du nok ikke forskjell når du står ute på gangen og lyden kommer fra et annet rom.
Mann 42 Skrevet 15. februar 2011 #18 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jepp. Religiøse er så dumme likevel at de ikke hører forskjell på opptak og en virkelig hund! XD Det kommer helt an på hvor bra anlegg du har, selvsagt. Men hvis alternativet er ikkeno`, så er helt klart et opptak av en hund å foretrekke. Religiøse typer tror jo på imaginære entiteter, allerede i utgangspkt, og burde sånn sett være mer mottakelige for slike suggesjoner, enn den gjennomsnittlige ateist ville være. Endret 15. februar 2011 av Mann 42 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #19 Skrevet 15. februar 2011 Det kommer helt an på hvor bra anlegg du har, selvsagt. Men hvis alternativet er ikkeno`, så er helt klart et opptak av en hund å foretrekke. Religiøse typer tror jo på imaginære entiteter, allerede i utgangspkt, og burde sånn sett være mer mottakelige for slike suggesjoner, enn den gjennomsnittlige ateist ville være. Ja, ikke sant? Selv den dummeste ateist er smartere enn den smarteste religiøse. 1
cilipili Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #20 Skrevet 15. februar 2011 Kanskje du kan skaffe deg et opptak? Noe av en skikkelig røslig Rottweiler eller noe annet stort. Grand Danois eller noe. Bullmastiff? De er nok passe grove i målet. Ispedd litt knurring og glefsing. Når du har gjort en positiv identifikasjon av JV, starter du opptaket per fjernkontroll. "Faen, heller, Ronny! Hvis den jævla bikkja skal bli totalt psycho hver gang det ringer på, så kan du iallfall holde den i bånd!" Det burde holde oppgangen JV-fri i overskuelig fremtid. Det var faktisk en god plan! Selvfølgelig må jeg også rope på Ronny. Det forsterker nok effekten Uansett så er det passe tragisk når en faktisk må dytte de ut for å få det bort. Da hadde jeg gjentatte ganger sagt nei takk. Dessverre var hun på vei inn allerede mens jeg tok i døra for å åpne. Neste gang blir det hund på annlegget uansett hvem som ringer på. Kjenner de oss vet de at det er tull 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå