Gå til innhold

Noen som jobber turnus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen foreldrer med barn der begge jobber turnus, hvordan syns dere det i så fall er, og får dere hverdagen til å gå ihop? Ønsker dere å fortsette jobbe turnus eller skulle dere ønske dere hadde en vanlig 8 - 16 jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen jobber turnus begge to. Vi har et barn (snart to). Når jeg eller mannen skal på aftenvakt,må den andre gå omvendt. Barnet går i bhg. Det går bra over en periode i livet,men nå som jeg skal bli mamma til to, kjenner jeg mer og mer på følelsen av å ønske meg en 8-16 jobb til tross for at jeg elsker jobben min.

Hvordan vi får hverdagen til å gå ihop? Jeg aner ikke! ;) Det går på et vis,men det er mye sjonglering med middagsplanlegging, turnusplanlegging ( hvis du og mannen begge går turnus, kan dere ønske dere noenlunde samme vakter- det tilrettelegger ofte arbeidsplassene sammen vis de er fleksible og ønsker å ha fornøyde ansatte.) henting og bringing, kvalitetstid sammen som kjærester, sammen med barna og sammen som familie. Ofte føler man at man ikke ser hverandre. Det som vi har blitt enige om,og er veldig obs på!, er å ikke falle i fellen og gå inn i et hverdagsmodus.

Skrevet

Jeg jobber turnus (2-delt), han jobber skift (dag-kveld annenhver uke). Dersom jeg har aftenvakt når han har kveldsskift, må jeg enten bytte vakt eller vi må ha barnevakt. Grunnen til at jeg må bytte er at bedriften hans er avhengig av ulike arbeidslag og bytting kan bli vanskelig. Der jeg jobber er det en del fravær, og lettere å få bytte vakt enten ved å ta en ledig vakt, eller spørre kolleger om å bytte privat. I "verste fall", dvs dersom jeg ikke får bytta og ingen barnevakt (i vårt tilfelle besteforeldre) er tilgjengelig, kan han evt avspassere, da dette er lettere å få gjort enn bytting.

Jeg har en veldig fleksibel avdelingsleder, og dersom jeg ber om hjelp, løser det seg som oftest, men dette er jo ulikt fra plass til plass dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...