Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til Italia i løpet av våren. Et sted som ikke er så langt unna Napoli. Vurderer å ta turen inn til den byen. Hva bør jeg få med meg av severdigheter? Noen som har tips om andre ting som restauranter osv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal til Napoli så bør du prøve å få med deg et besøk i pompei.

Napoli er ilkke kjent for å være den tryggeste byen i verden så prøv å gjøre ting så sikkert som mulig.

Jeg har vært i Napoli på vei til pompei med turistbuss og vi kjørte forbi gettoer og strøk som jeg aldri hadde turt å bevege med i på egen hånd.

Skrevet

Jeg liker Napoli! Du må kjøpe pizza margherita fra gatekjøkken. Små, tykke og supermyke pizzaer slik de skal være!

Har vært alt for lite i Napoli dessverre, men jeg kjenner Italia godt og bortsett fra at du må passe på verdisakene så tror jeg ikke Napoli er farlig. Dvs at når jeg tenker farlig så tenker jeg at noen gjør deg vondt, ikke at de tar lommeboken eller videokameraet ditt. Mafiaen ser nok heller ikke på en norsk turist noen fiende.

Pompeii fikk jeg dessverre ikke med meg heller så jeg må definitivt tilbake!

Buon viaggio! :)

Skrevet

Ta turen nedover Amalfi-kysten, mer halsbrekkende turistbusskjøring skal du lete lenge etter. For ikke å snakke om aldeles fantastisk landskap.

Skrevet

Jeg synes ikke Napoli i seg selv er noe særlig, det er en stygg by og den er så forsøplet at det er så man ikke tror det er sant. Men Pompeii (kan ta tog dit fra Napoli) er fantastisk , det samme er øya Capri (kan ta ferge eller hydrofoil dit fra Napoli). På Capri kan man feks ta stolheisen opp på toppen av det høyeste fjellet , en formidabel utsikt! Så kan man kjøpe seg noe å drikke, og sitte i hengekøya der oppe og kos seg med en god bok. Man kan besøke "den blå grotte" med vakkert, blått lys, eller ta en båttur rundt øya, liker man å gå er det flere ruter man kan gå i fjellene og det er kjempeflott.

Skrevet

Kan ikke gi deg tips om Napoli, men bare fortelle at jeg var innom gågata noen timer for meg selv i høst. Reisefølge mitt snudde tilbake til Cruiset vi var på da de så all søppel og bilkaoset (Drev å bygde rundt havna!). Jeg nektet å gå tilbake før jeg hadde vært der. :)

Det var IKKE NOE søppel i gågata. Masse store søppeldunker...Mange fine butikker og små kafeer. Morsomt å se alle gateselgerne samle sammen teppene sine med vesker, briller, belter o.l i en fart når en politibil kjørte forbi...;) Og når bilen var ute av syne måtte de møysommelig sette opp alle brillene og lommebøkene igjen...;)

Var ikke redd et sekund jeg - all by my self - som jeg var...;)

Skrevet

Takk for tipsene!

Fortsatt 2 mnd til jeg skal dit. Så får se om jeg tar turen innom byen eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...