Gå til innhold

Pusse opp kjellerbad

Suzy

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å pusse opp vaskerommet i kjelleren på huset mitt og gjøre det til et romslig bad/vaskerom.

Jeg regner med at det vil øke verdien på huset og gjøre det mer brukervennlig, men lurer på kostnader.

Vaskerommet (eller rommene) er i dag ett vaskerom med et tørkerom innefor (Jeg vurderer å ta begge rommene når jeg først er i gang, men er usikker - kanskje det innerste bare skal få flisgulv med varme og ikke noe mer - kanskje jeg rett og slett stenger døra mellom rommene og laget utgang et annet sted fra rommet (og bruker det til noe annet) )

Vaskerommet er ca 15 kvadrat (og rommet innefor er det samme). Mye av arbeidet kan jeg gjøre selv og få gratis hjelp til, men det elektriske og rørleggerarbeidet vil jeg måtte kjøpe. Dessuten må jeg ha baderomsmøblement, fliser og anent materiell.

Lurer på om det er nok å sette av 100.000 til det hele, eller om det blir snaut? Er det noen som har gjort det samme?

Og mens jeg er i gang med å spørre - er baderomsplater et ok alternativ i et kjellerom (sånne) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har inntrykk av at rørlegger arb og elektrikker er blandt de dyreste.

vi har et bad på 3kvm og ville ha rør i rør. det ville komme på rundt 50 000kr bare for å legge/trekke rør og for å opprette sentral. det ville koste ekstra for elektriker og andre uforusette utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har inntrykk av at rørlegger arb og elektrikker er blandt de dyreste.

vi har et bad på 3kvm og ville ha rør i rør. det ville komme på rundt 50 000kr bare for å legge/trekke rør og for å opprette sentral. det ville koste ekstra for elektriker og andre uforusette utgifter.

Hm.. det var drøyt - nå er det sikringsskap rett utenfor døra på det potensielle badet og det er sluk i gulvet allerede - og jeg har kontakt med en rørlegger som kanskje kan gjøre det litt rimeligere - men dette hørtes sabla dyrt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50000 hørtes drøyt ut ja. Jeg vil anbefale å få prisoverslag av forskjellige rørleggere/elektrikere :) Det koster jo ingen ting, og du får straks bedre oversikt. Da får du og beskjed om hva som skal gjøres, og det er enklere å velge/velge bort aktører :) Vi fikk faktisk et tilbud for noen år siden som var på 75000. Dette var for HELE badet og ny kjøkkeninnredning. (faktisk fra en seriøs bedrift som jeg har god erfaring med) :gjeiper: Så det kan være greit å forhøre seg litt rundt :) Mye kommer jo også an på hvordan rørene ligger. Siden du har sikringsskapet så nært blir nok elektrikerregningen overkommelig iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å søke kommunen om lov til å pusse opp badet ditt, da... :gjeiper:

Synes forresten 100.000 høres ganske realistisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å søke kommunen om lov til å pusse opp badet ditt, da... :gjeiper:

Synes forresten 100.000 høres ganske realistisk ut.

Godt poeng - og takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...