Gå til innhold

Flink nok som singel til å ta vare på deg selv?

Gjest Frøkenfriken

Anbefalte innlegg

Gjest Frøkenfriken

Ja da mener jeg altså å pleie deg selv, selv om du er singel og ingen kan kommentere at idag tar du deg bra ut?

Jeg må innrømme at etter en knusende dumping i fjor sommer, så har jeg vel ikke vært den beste til å ta meg sammen og gjøre noe ut av meg selv.

Men du verden så viktig det er for sin egen selvfølelse...

Idag en helt vanlig tirsdag, dusjet jeg (jaja, det gjør jeg jo rimelig ofte uansett..) smurte meg inn med deilige kremer, tok frem et av de penere undertøysettene jeg har, sminket meg, stelte meg vel på håret og kledde meg i klær jeg vet ser nogelunde flatterende ut, og gikk på butikken med litt ekstra selvtillitt i posen. Til tross for mine ekstra kilo, og som singel, så er det jo egentlig ikke noen grunn til at vi skal se ut som en utedass?

Men skal innrømme at det er først nå siden bruddet, at jeg har kommet SÅ langt i tankene.

Noen flere som har det på samme måte?

Sjøl om jeg kanskje blir singel i noen år (ja, prøver å forberede meg på harde tider ;) så styrker det selvbildet og selvfølelsen at vi "gjør oss til for oss selv".

Tankens makt er stor heter det, og jeg tror det ligger noe i det. Selv om ingen kan se mitt lekre undertøy, så er det noe med at JEG føler meg så mye bedre.

hva med deg, er DU flink til å "gjøre deg til for deg selv"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ikke singel mer, men har vært det i mange år. Og jeg var flink til å ta vare på meg selv - for min del!

Det første jeg gjorde når jeg ble dumpet av eksmannen var faktisk å ta tak i ting ang utseende (ikke derfor han dumpet meg). Jeg fant ut at beste måten for meg å komme videre i livet på var å få det bra med meg selv, og utseendet var en del av det.

Tror det er viktig å føle seg vel for å takle å være alene også. Ser man ut som en utedass føler man seg sånn.

Fortsett som i dag og nyt livet som singel. Det har også sine fordeler ;)

Sånn bortsett fra klær og annet med utseende. Har du tenkt på at du nå har en gylden mulighet til å ta kurs på kveldstid? Gå på teater og konserter som ikke eksen likte? Reise til spennende steder (det er faktisk helt ok å reise selv)? Singellivet byr på mange spennende utfordringer om man bare ser dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel forsåvidt vært motsatt for meg.

Etter at mitt første langvarig forhold tok slutt har jeg blitt mye flinkere å ta vare på meg selv. Jeg hadde alltid holdt meg slank, men brydde meg sjelden stort om hva jeg kledde på meg, annet enn at jeg så ren og normal ut, og sminket meg kun ved en sjeldenhet. Siden da har jeg blitt mye mer "jålete" - hvis jeg kan si det sånn. Og begynt å trene igjen.

Når man er singel så har man jo ikke noen som synes en ser fin ut uansett så usminket man er og sjuskete man måtte gå kledd.

Nå har det blitt ganske viktig for meg å føle meg vel, så jeg har tatt det med meg i senere forhold. Lievt er for kort til ikke å gjøre det beste for en selv! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel forsåvidt vært motsatt for meg.

Etter at mitt første langvarig forhold tok slutt har jeg blitt mye flinkere å ta vare på meg selv. Jeg hadde alltid holdt meg slank, men brydde meg sjelden stort om hva jeg kledde på meg, annet enn at jeg så ren og normal ut, og sminket meg kun ved en sjeldenhet. Siden da har jeg blitt mye mer "jålete" - hvis jeg kan si det sånn. Og begynt å trene igjen.

Når man er singel så har man jo ikke noen som synes en ser fin ut uansett så usminket man er og sjuskete man måtte gå kledd.

Nå har det blitt ganske viktig for meg å føle meg vel, så jeg har tatt det med meg i senere forhold. Livet er for kort til ikke å gjøre det beste for en selv! ;)

Så sant, så sant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...