Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og kjæresten min på 20 år skal til USA i sommer, nærmere bestemt vestkysten. Vi har bestemt oss for å fly til Los Angeles 1.Juli, og få utdelt leiebil på flyplassen ved ankomst. Vi har planer om å besøke Hollywood, San fransisco, Las vegas, San diego osv.. Lurer på om noen har erfaringer fra dette området, og om noen har tips til steder og besøke osv? Interessert i "kjendisverdenen", strender, shopping, severdigheter og ikke minst natur. Er også veldig eventyrlystne, og liker fornøyelsesparker osv! Skal være i 3 eller 4 uker... Gleder oss veldig!! :biggrin:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at dere får leid bil når dere er så unge?

• 2 måneder senere...
Skrevet

jeg skal på akkurat samme turen som deg, reiser den 3. juli :) Samboeren min har vært de fleste stedene før, og vi ha lagt opp reiseruta slik:

- 1 natt i L.A

- 1 natt i San Lois Ibispo

- 1 natt i Monterey

- 3 netter i San Fransisco

- 1 natt i Yoremite nasjonalpark

- 1 natt i Sequoia nasjonalpark

- 2 netter i Las Vegas

- 1 natt i Lake Havasu

- 2 netter i San Diego

- 4 netter i Laguna Beach

Da får vi opplevd masse, og så har vi badeferie de siste dagene. Skal bl.a på helikopptertur til Grand Canyon fra Las Vegas, sove i telt(som er et hotell) i Yosemite, San Diego Zoo, tusle rundt i hele San Fransisco og dra på show i Las Vegas. Har vært i Vegas før, der holder det med et par dager. I LA kan dere jo dra til Universal Studios, Disney World(eller hva som nå er der) osv. Masse å finne på hvertfall :) Bare å spørre om du trenger flere tips, men anbefaler deg å kjøpe en guidebok(min er lest fra perm til perm)

Skrevet

Highway 1 som går langs kysten er fantastisk. Den fineste strekningen er fra San Francisco og ned til Cambria. Fantastisk utsikt og mye vakker natur!

Hvis dere skal til Las Vegas anbefaler jeg dere å legge turen innom Yosemite nasjonalpark og ikke minst Grand Canyon! Death Valley fascinerte meg også, men er ikke for alle.

Carmel og Santa Barbara er nydelige byer på strekningen mellom L.A. og San Francisco. Bør absolutt besøkes :)

De fineste strendene synes jeg er Huntington Beach og Malibu, men det er strender langs hele kysten og de er egentlig fine alle sammen ;)

Beste shoppingen er i San Francisco (masse butikker sentralt i byen og i tillegg stort kjøpesenter), outlets som eks. Nordstrom Rack(disse ligger litt tilfeldig spredd, men ofte i kort avstand fra motorveien, slik at det er lett å finne!), Santa Monica har handlegate og stort shoppingsenter, og det ligger også mange fancy kjøpesentre rundt L.A. South Coast Plaza (Costa Mesa, sør for L.A.) er et av verdens største og er superelegant!

Merker jeg er bittelitt misunnelig :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...