Gå til innhold

Nemi til tiåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på ti år som gjerne vil lese Nemi-blader. Jeg er usikker på om hun er for ung til dette? Jeg mente i utgangspunktet at det var greit, men fikk litt andre reaksjoner fra noen venniner jeg nevnte dette for.. Min datter er en reflektert tiåring, som endelig har begynt å interessere seg for andre ting enn prinsesser og slikt.. :rosaengel:

Men blir spranget for stort fra prinnsesser til Nemi?

Tror hun gjerne ønsker å være litt større enn lillesøster på 7 ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at Nemi er så ille. Mye røyking, drikking og banning, men det får hu vel fra TV uansett. Tenker mer på at hu kanskje ikke forstår seg på så mange av temaene siden det egentlig er skrevet for et eldre publikum. Men hvis hu syns det er gøy så kan jeg ikke skjønne at hu tar noen skade. Men nå er jeg ingen ekspert på barnepsykologi, bare Nemi ;)

Skrevet

Stol på magefølelsen din, du :) Det er mer vold (og nakenhet) i en tilfeldig Donald-tegneserie. Det eneste du risikerer er at noen av "vitsene" går litt over hodet på henne.

Skrevet

jeg hadde ikke hatt noen betenkligheter med det!

Skrevet

Jeg ville ikke hatt problemer med Nemi. Barna mine leste alt jeg likte, Alvefolket, Nemi, m.flere og det er blitt folk av dem.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg leste pondus på hennes alder, og tror da det er verre enn Nemi :gjeiper:

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kan ikke se at det kan være et problem i det hele tatt :) La ungen lese Nemi, som flere andre sier finner du mye mer vold i løpet av tre minutter på tv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en 11-åring og en 9-åring som elsker å lese Nemi. Så nei, jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med det. La hun lese Nemi og kose seg :jepp:

Skrevet

Jeg leste pondus på hennes alder, og tror da det er verre enn Nemi :gjeiper:

Hehe hos oss gikk det i alt fra pyton til Modesty Blaise. Jeg tror ikke jeg har tatt noen skade av det :gjeiper:

Neida, bare la hun kose seg med Nemi, enten tror jeg folk har lett for å glemme hva de selv gjorde og tålte når de var liten ellers så har de blitt overbeskyttet selv ;)

• Liker 1
Skrevet

Da skal vi ut å kjøpte Nemi i morgen :jepp:

tipper det er en liten frøken som kommer til å bli kjempeglad..

Gjest Sjokofrik
Skrevet

Leste sagaen om isfolket da jeg var 9..vet det er bøker,men,ja.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nemi er kjempegøy! Jeg har Nemi-kalender på kjøkkenet, og 10-åringen i huset leser de og ler godt hver gang. Han har også hevet seg over Kollektivet-bladene :)

Lenge siden jeg har kjøpt et Nemi-blad. Der er noen andre serier i bladene også. Noen kan være litt ekle (vet ikke hva som er nå). Se gjerne igjennom bladet før du gir det til henne. Tenk om de kunne hatt Nemiblader med kun Nemi i :)

Endret av Jade
Skrevet

Jeg er personlig ikke så fan av Nemi, men kan aldri tenke meg at det er "skadelig" for en tiåring å lese bladet. Det er en gjennomtenkt og godhjertet serie. Da jeg var liten leste jeg det meste av tegneserier, parallellt med både voksen- og ungdomsbøker. Jeg har absolutt ikke tatt skade av det, selv om noen ting gikk over hodet på meg. Tror det er mye viktigere å passe på hvilke kanaler man zapper mellom på TV, når man risikerer å se halvråtne lik av prostituere narkomane i serier på én kanal, mens det går barne/ungdomsprogrammer på en annen :forvirret:

Skrevet

Nemi er så koselig og PK at det kan umulig gjøre noen skade. Hva er venninnene dine redd for? At ti-åringen skal bli opptatt av dyre- og miljøvern og akseptere at alle er forskjellige?

• Liker 1
Gjest Tsunade
Skrevet

Datteren min leste mine Nemi-hefter fra rundt tiårsalderen, det har gått helt fint! :)

Ja, noen av bi-seriene kan være litt grøsne, men det er jo nettopp det en tiåring vil ha!

Jeg synes Nemi er en veldig klok og fin serie, mest av alt p.g.a. forsvaret av de som er såkalt annerledes.

Nemi er en helt! :jepp:

Skrevet

Datteren min leste mine Nemi-hefter fra rundt tiårsalderen, det har gått helt fint! :)

Ja, noen av bi-seriene kan være litt grøsne, men det er jo nettopp det en tiåring vil ha!

Jeg synes Nemi er en veldig klok og fin serie, mest av alt p.g.a. forsvaret av de som er såkalt annerledes.

Nemi er en helt! :jepp:

Må bare skrive under den, om tiåringen liker nemi, så er da det da bare helt greit. Nemi har endel svart humor, men som du skriver forsvar av dem som er anderledes, serien er for dyrevern og naturvern, så Nemi er BRA!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...