Gå til innhold

Bryllupsdato

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte dere på at datoen måtte være "fin" eller spesiell da dere valgte dag å gifte dere på? Jeg skal ikke gifte meg enda, om 3-4 år håper jeg, og er opptatt av at tallene skal være spesielle.. Det høres sikkert litt merkelig ut, men jeg vil at datoen skal skille seg ut på en måte :P Akkurat som mitt personnummer gjør, mobilnr. etc. Kan nevnes at jeg er rimelig perfeksjonistisk.. :sjenert: Min drøm hadde vært å gifte meg 09.09.09, min bursdag, men det er jo litt sent nå.. :fnise:

Endret av soenes
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vurderte 10.10.10, men det var en søndag. Så lurte vi på 20.10.2010, men det var en onsdag. Ingen bra ukedager å gifte seg på altså. Så landa vi på 10.09.10, som var en fredag. Vi kunne ikke gifta oss en lørdag uansett.

Egentlig ville kona gifte seg 8. januar 2010, det som skulle vert 75-årsdagen til Elvis Presley, men det ble det altså ikke.

Skrevet

Vi hadde egentlig tenkt til å ta den 08.08. i år, siden vi ble sammen den 08.08.08. Det ble 06.08 i år i stedet for, siden det er på en lørdag. Nærmeste vi kom "vår dato". ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi gifter oss 25.juni som er midtsommer i sverige. Min blivende besteforeldre giftet seg denne dagen:) vi tenkte på å gifte oss samme dato som vi forlovet oss, og som også er den datoen vi ble sammen, men da måtte vi ventet så lenge:)

Skrevet

vi skal gifte oss 16.06.12. Vi ble sammen 16.01, og forlovet 16.03 så for å gjøre det enkelt for mannen måtte vi finne en lørdag som havnet på 16;) hheeh... men mest av alt fordi det er så mange familiebegivenheter i 2011 så vi ikke får det til denne sommeren...

Skrevet

Vi bestemte hvilken måned vi skulle ha det, og da var det a)for tidlig, b)den 13, c)min bursdag eller d) den datoen vi ville ha.. :) det var også den datoen som så best ut rent estetisk sett på en invitasjon.

Gjorde det ikke verre enn det, vi! ;)

Skrevet

Vi er begge født den 29. og vi forlova oss den 29., så da ville vi gifte oss den datoen og :)

Litt moro er det og at min søster blir 29 år to dager før bryllupet :D

Skrevet

Vi hadde bestemt oss for å gifte oss i oktober. Så tenkte vi at det hadde vært skikkelig kult å gifte oss 20/10-2010 kl 20:10, uten å tenke på hvilke dag det falt på. Men en onsdag midt i uken var intet problem hverken for prest eller gjester =o) Veldig spesielt med et kveldsbryllup også.

• Liker 1
Skrevet

Bestemte oss veldig fort for at vi ville har ett sommerbryllup.

Han har bursdag 03.06

Jeg har bursdag 23.08

Vi ble offesielt kjærester 23.03

Vi ble forlovet 23.03

Så da ble med måneden han har bursdag, sammen med dagen jeg har bursdag, som også er dagen vi ble kjærester og forlovet. Altså 23.06

Skrevet

Mannen var turnusarbeider, så vi måtte finne en lørdag han hadde fri :)

Skrevet

29.12.12 Da er det 5 år på dagen siden vi møtte hverandre første gang og ble forelska :rodmer:

Gjest Mahareth
Skrevet

Vi fant en måned vi likte, et lokale vi likte og tok den lørdagen som var ledig.

Skrevet

Vi tenkte ikke bare på selve tallet, men at datoen ikke måtte være for nær noen forestående eksamener, og helst på en tid da det var sjanse for sol.

Skrevet

Huff, jeg syns det er harry å gifte seg feks 090909 bare pga datoen.

Vi bestemte oss for mnd, og sjekket opp med gjester i forhold til eksamenstider, når det var størst sjanse for bra vær osv og valgte selve dagen utfra dette.

Hvis du trenger den type dato for å huske bryllupsdagen din, så kanskje det er en idè å tatovere datoen under gifteringen eller noe :fnise: .

Skrevet

Huff, jeg syns det er harry å gifte seg feks 090909 bare pga datoen.

Vi bestemte oss for mnd, og sjekket opp med gjester i forhold til eksamenstider, når det var størst sjanse for bra vær osv og valgte selve dagen utfra dette.

Hvis du trenger den type dato for å huske bryllupsdagen din, så kanskje det er en idè å tatovere datoen under gifteringen eller noe :fnise: .

Og nei, det var ikke siktet på noen av dere over, men til de som ønsker å finne en lett dato så man skal klare å huske den. Har hørt noen av de også..

Skrevet

Nei, det brydde jeg meg ikke om i det hele tatt. Vi giftet oss 02. mai, og det er fordi 01. mai det året var fredagen før. Tanken bak var at gjester som kom langveisfra skulle ha en fridag å reise på. Og det satt de pris på. :)

Skrevet

Er enig i at man ikke bare skal se på datoen :gjeiper: Jeg ser at mange er veldig opptatt av at det skal være sommer og sol. Jeg syntes vinter/jul er den vakkreste og mest fantastiske årstiden. Derfor passet det fint å velge 29.12.12 for oss.

Her snakker vi peiskos, hest og slede og gårdsbryllup :gjeiper:

Skrevet

Kan vel ikke si at vi har noen spesiell dato nei. Det som ble prioritert her hos oss, var når jeg har ferie og slikt, så da ble det 23.07.2011.

Vi ble forlovet 27.03.2010, så noen tall er vel like uten at vi har tenkt over den saken.

Skrevet

Vi bestemte oss for sted før vi bestemte oss for dato, og da var det bare to datoer i juli som passet, så vi valgte en av dem. Datoen var omtrent rundt da vi ble sammen for seks år siden forsåvidt, men det var tilfeldig :)

Skrevet

Første date 14. februar 2010 til tross for at begge misliker valentine's day (hun ba meg på middag etter endt maraton). Forlovet 8. januar 2011 og gifter oss 10. juni 2011. Rent tilfeldige datoer, men ser ingen hensikt i å utsette i det store og vide for å få fancy dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...