AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Må man ta eksamen i norsk (hovedmål skriftlig, sidemål skriftlig og norsk muntlig) samme semester eller samme år? Eller kan man ta en eksamen f.eks. våren 2011, en eksamen høsten 2011 og en eksamen høsten 2012? Når jeg søker etter informasjon om dette, får jeg litt motstridende svar.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Jeg hadde ikke sidemål, så jeg kan ikke svare for den. Men hovedmål skriftlig og norsk muntlig er uavhengige av hverandre. Du trenger ikke å ta dem samme semester. Det er informasjon om dette på privatistweb, det er bare å gå der å se.
Tears.of.the.Sun Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Det er meningen, i hvert fall når man går på studiespesialiserende linje (og jeg tror det er samme opplegg når man er privatist), er at alle 3 årene med norsk er pensum på samme eksamen. Når du er privatist så er det jo opp til deg når du setter deg opp til eksamen, men alle 3 årene med norsk er pensum ja.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Det er meningen, i hvert fall når man går på studiespesialiserende linje (og jeg tror det er samme opplegg når man er privatist), er at alle 3 årene med norsk er pensum på samme eksamen. Når du er privatist så er det jo opp til deg når du setter deg opp til eksamen, men alle 3 årene med norsk er pensum ja. Jeg vet ikke om jeg har misforstått svaret ditt, men jeg vet at man behøver alle tre totalt for å få godkjent norskfaget. Spørsmålet mitt er bare om man behøver å ta disse samme semester/samme år.
Samulita Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Som privatist kan man ta eksamen når man vil. F.eks. skriftlig til våren, muntlig til jul og sidemål våren etter. Men du må ha gått minst to år på videregående først (hvis det ikke er snakk om forbedringskarakter). Endret 15. februar 2011 av Samulita
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Som privatist kan man ta eksamen når man vil. F.eks. skriftlig til våren, muntlig til jul og sidemål våren etter. Men du må ha gått minst to år på videregående først (hvis det ikke er snakk om forbedringskarakter). Takk for svar, Samulita. Jeg har gått to år på videregående, går nå mitt tredje år som delkurselev. Har ikke avsluttende eksamen i norsk fra før, så det er ikke snakk om forbedringskarakterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå