Gjest Unknown Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Vi har tenkt å kjøpe en bilstol som mannen kan ha i arbeidsbilen. En caddy(?) med 2 seter. Vil helst at den skal være bakovervendt, men den må også være lett å ta ut/inn av bilen, sånn at snuppa kan ta med stolen i bilen til besteforeldre/tanter/onkler osv. Snuppa er ca 11 kg. Tips?
Gjest Annaires Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Har en britax hi-way i bilen til svigermor. Veldig enkel å montere, men om du skal ha den i flere biler anbefaller jeg flere forankringsseler, slik at dere slipper å flytte de hver gang. Setet går forøvrig opp til 25kg, og er bakovervendt.
lille katt Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Går det an å feste forankringsseler i forsetet, da? Og så må det selvfølgelig ikke være airbag foran, eller gå an å deaktivere den.
Gjest Unknown Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Airbag kan kobles ut, det har vi sjekket Har sett litt på britax sin two way elite, for jeg innbiller meg at den tar mindre plass? Vi har multi-tec i bilen nå, men den tar så stor plass at andre må ha den fremovervent, og det vil jeg ikke...
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Airbag kan kobles ut, det har vi sjekket Har sett litt på britax sin two way elite, for jeg innbiller meg at den tar mindre plass? Vi har multi-tec i bilen nå, men den tar så stor plass at andre må ha den fremovervent, og det vil jeg ikke... Vi har two way elite, og det er en kjempepraktisk barnestol å flytte mellom biler. Men du må sjekke at det går an å ha det i forsetet (bilstolen må lenes mot dashbordet i tilfelle – er avstanden sånn at det funker?), det går sikkert an å snakke med forhandler om det.
lille katt Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Vi har både Two-way elite og multi-tech, og jeg synes two-way elite er superenkel å montere i forhold til multi-tech. Ville derfor gått for den, med dobbelt sett forankringsseler (ett sett i hver bil). Men jeg lurer fortsatt på hvordan man monterer forankringsselene i forsetet?
Gjest Unknown Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Stolen må lenes mot dashbordet, så vi må jo ta med bilen til forhandler og prøve. Forankringsselene kan man i følge bruksanvisningen ta under setet fremme også feste de bake som vanlig. Skjønner? Tror vi kommer til å gå for two way elite, visst det passer i bilen.
Gjest mm Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Pga sidesikt for fører og sikt i sidespeilet på høyre side, måtte vi ha bilstolen forovervendt i passasjersetet i Caddyen vår.
lille katt Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Stolen må lenes mot dashbordet, så vi må jo ta med bilen til forhandler og prøve. Forankringsselene kan man i følge bruksanvisningen ta under setet fremme også feste de bake som vanlig. Skjønner? Tror vi kommer til å gå for two way elite, visst det passer i bilen. Skjønner . Regnet med at det gikk på et vis, har bare aldri tenkt over problemstillingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå