Gå til innhold

Bilstol i arbeidsbilen

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown
Skrevet

Vi har tenkt å kjøpe en bilstol som mannen kan ha i arbeidsbilen. En caddy(?) med 2 seter. Vil helst at den skal være bakovervendt, men den må også være lett å ta ut/inn av bilen, sånn at snuppa kan ta med stolen i bilen til besteforeldre/tanter/onkler osv. Snuppa er ca 11 kg.

Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Har en britax hi-way i bilen til svigermor. Veldig enkel å montere, men om du skal ha den i flere biler anbefaller jeg flere forankringsseler, slik at dere slipper å flytte de hver gang.

Setet går forøvrig opp til 25kg, og er bakovervendt.

Skrevet

Går det an å feste forankringsseler i forsetet, da?

Og så må det selvfølgelig ikke være airbag foran, eller gå an å deaktivere den.

Gjest Unknown
Skrevet

Airbag kan kobles ut, det har vi sjekket :)

Har sett litt på britax sin two way elite, for jeg innbiller meg at den tar mindre plass?

Vi har multi-tec i bilen nå, men den tar så stor plass at andre må ha den fremovervent, og det vil jeg ikke...

Skrevet

Airbag kan kobles ut, det har vi sjekket :)

Har sett litt på britax sin two way elite, for jeg innbiller meg at den tar mindre plass?

Vi har multi-tec i bilen nå, men den tar så stor plass at andre må ha den fremovervent, og det vil jeg ikke...

Vi har two way elite, og det er en kjempepraktisk barnestol å flytte mellom biler. Men du må sjekke at det går an å ha det i forsetet (bilstolen må lenes mot dashbordet i tilfelle – er avstanden sånn at det funker?), det går sikkert an å snakke med forhandler om det.

Skrevet

Vi har både Two-way elite og multi-tech, og jeg synes two-way elite er superenkel å montere i forhold til multi-tech. Ville derfor gått for den, med dobbelt sett forankringsseler (ett sett i hver bil). Men jeg lurer fortsatt på hvordan man monterer forankringsselene i forsetet?

Gjest Unknown
Skrevet

Stolen må lenes mot dashbordet, så vi må jo ta med bilen til forhandler og prøve.

Forankringsselene kan man i følge bruksanvisningen ta under setet fremme også feste de bake som vanlig. Skjønner? :)

Tror vi kommer til å gå for two way elite, visst det passer i bilen.

Skrevet

Pga sidesikt for fører og sikt i sidespeilet på høyre side, måtte vi ha bilstolen forovervendt i passasjersetet i Caddyen vår.

Skrevet

Stolen må lenes mot dashbordet, så vi må jo ta med bilen til forhandler og prøve.

Forankringsselene kan man i følge bruksanvisningen ta under setet fremme også feste de bake som vanlig. Skjønner? :)

Tror vi kommer til å gå for two way elite, visst det passer i bilen.

Skjønner :). Regnet med at det gikk på et vis, har bare aldri tenkt over problemstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...