Gå til innhold

Kan jeg ha kontakt med tidligere svigerdater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble veldig glad i eksen til min sønn og hun var med meg gjennom sykdom og lidelseri og nnleggelser. jeg ikke kjenner den nye dama så godt enda. Eksen har også vært i et forhold etter bruddet. Mewn den nye har vært sammen med sønnen min i over halvt år nå, og hun virker søt, inteligent og ok

Men er det galt å holde kontakten med eksen, de er som sagt venner og møtews ofte på fester sammen, også med nydama.

Jeg kan liksom ikke kaste bort mennesker jeg har blitt glad i. Kanskje jeg må ta en prat med den nye og fortelle at jeg liker henne men at jeg ...at jeg hva?enda er glad i eksen og alltid vil vøre det.

Hva skal jeg si?

Videoannonse
Annonse
Gjest svigerdatter
Skrevet

Hold kontakten med din eks-svigerdatter med god samvittighet:-)

Så lenge alle er "venner" er det helt uproblematisk. Det jeg tenker du skal være bevisst på er hvilke sammenhenger man er sammen med venner, og hvilke sammenhenger man er sammen med familie - slik at din nåværende svigerdatter får sin "rettmessige" plass.

Har ingen gode eksempler, men kanskje jubileum i familien, hvor du inviterer og setter din eks-svigerdatter på en plass rundt bordet som er mer "rettmessig" din nåværende svigerdatter - hvis du forstår hva jeg mener:-)

Så lenge ditt forhold til din eks-svigerdatter ikke går på bekostning av ditt forhold til din nåværende svigerdatter, betyr det bare for meg at du er en person som knytter relasjoner til menneskene rundt deg og som ikke "dumper" dem selv om situasjonen rundt endrer seg.

Skrevet

Hold kontakten du, men pass på at din nye svigerdatter ikke føler at det er fordi "den forrige var så mye bedre enn meg". Tror det er en god ide å snakke med sønnen din og nye svigerdatter om hvorfor du ønsker å beholde kontakten. Ellers er det jo opp til deg hvem du er venner med synes nå jeg. :)

Skrevet

Det er vel helt ok at du holder kontakten med et menneske du bryr deg om, uavhengig om din sønn er sammen med vedkommende eller ikke. Særlig når det ser ut til at hun og din sønn forsatt har et ok forhold seg imellom.

Synes dog ikke du skal snakke med din nye svigerdatter om det, hva skal det egentlig være godt for? Bli kjent med henne på egne premisser, og vær glad for å ha et godt forhold til henne også. Kun hvis det skulle bli et problem for din sønn og svigerdatter at du har kontakt med eksen, bør du snakke med dem om det.

• Liker 1
Gjest Naxos70
Skrevet

Ha kontakt med henne, men jeg synes ikke du trenger å invitere henne i familiebursdager etc. Der er det din nye svigerdatter som skal være, det er hun som er familie. Jeg er "den nye svigerdatteren", og jeg hadde ikke følt meg vel med at min samboers eks dukket opp i bursdager hos foreldrene hans. De har et helt greit forhold, men jeg føler meg ikke vel med at hun dukker opp over alt da hun tar veldig mye plass (dette er jo forskjell fra person til person da) At hun kan besøke hans familie er helt greit, men hun trenger ikke dukke opp i familiesammenhenger. Greit nok at hun er moren til ungene hans, men hun er ikke familie lengre!

Skrevet

nei syns det er respektløst mot din egen søn.min tidligere samboer og meg var ikkje velkommen hos hans egne foreldre fordi hans x og hennes nye mann og hennes barn var gullet der i huset.ho var ein del av hans familie men han fekk ikkje vere der.ved konfirmasjoner ble han invitert (ikkje eg) og hans x og hennes barn.ved bodet satt ho ved siden av foreldrene hans og han satt på enden sammen med noen naboer! vi bodde sammen i 11 år.og han hadde kunn bodd med x en i 4 år.

Skrevet

nei syns det er respektløst mot din egen søn.min tidligere samboer og meg var ikkje velkommen hos hans egne foreldre fordi hans x og hennes nye mann og hennes barn var gullet der i huset.ho var ein del av hans familie men han fekk ikkje vere der.ved konfirmasjoner ble han invitert (ikkje eg) og hans x og hennes barn.ved bodet satt ho ved siden av foreldrene hans og han satt på enden sammen med noen naboer! vi bodde sammen i 11 år.og han hadde kunn bodd med x en i 4 år.

Uff.. jeg blir dårlig i magen når jeg hører slikt. Det er så utrolig dårlig gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...