Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ikke "lov" for noen, hovedsaklig menn, å si at de ikke liker stygge damer eller noe når de ikke kommer med navn eller grupper?

Det kan være så enkelt som å si "jeg synes det er mange ekle damer her i samfunnet" eller "de fleste damene på jobb er så stygge". Da kommer damene (f.eks her på kg) og skal forsvare seg og kakke personen som sa det med sitt spisse hønenebb. Hvorfor? Er jo ikke sikkert at de rettet seg mot "deg".

Jeg har også lagt merke til at hvis man setter inn diverse grupper sammen med, som negativt om berter, rosa jenter, silicon, (naken)modeller og slikt, da er det plutselig lov.

Hvorfor?

Forresten, for å ungå misforståelser. Hvis noen sa midt i kantina på jobb at de fleste damene her er stygge, da skjønner jeg nok at de vil forsvare seg og ikke like det, men det er ikke det jeg sikter til. Det er damer uten om. F.eks damer som ikke tålte at en person sa at de som jobber på den Shellsstasjoen er stygge eller noe når de selv jobber på Statoil, f.eks

Skrevet

Kall damer hva enn du vil du. Men kanskje ikke si det direkte til dama det gjelder. Jeg tenker nok at ikke alle syntes jeg er pen, for eksempel. Men å faktisk få det bekreftet rett ut hadde selvfølgelig såret og ikke gjort noe godt.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Hva er stygt og hva er pent? Du kan jo syns en person er stygg, mens noen andre syns det er den vakreste personen de noensinne har sett (får nemlig følelsen av at "stygge damer" er en spesifikk gruppe damer som har et spesielt utseende og at derfor alle andre også syns de kvinnene er stygge)

Du har absolutt lov til å mene at en person er stygg.

Jeg syns derimot ikke det er pent gjort å si det høyt så den personen hører det (noe jeg klassifiserer som mobbing)

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig trenger du ikke å synes at alle jenter er pene. Men du trenger ikke å kommentere det med at de fleste på jobben din er stygge, hva får du ut av det forresten?

Da kan jo jeg også si at sånne menn som har behov for å lage en tråd der han forsvarer sine kommentarer om at noen damer er stygge, er stygge :gjeiper: Du føler deg bra da eller?

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns derimot ikke det er pent gjort å si det høyt så den personen hører det (noe jeg klassifiserer som mobbing)

Det er jeg helt enig, men som sagt i mitt andre avsnitt, det ikke det handlker om, men generelt og ikke personlig :)

Og hva som er pent og stygt er jo et spørsmål. For det kommer jo an på øyet som ser. Så skjønner ikke helt hvorfor enkelte går sånn i forsvarsmodus når det ikke nødvendigvis gjelder dem. Virker som enkelte føler seg truffet da.

Skrevet

Da kan jo jeg også si at sånne menn som har behov for å lage en tråd der han forsvarer sine kommentarer om at noen damer er stygge, er stygge :gjeiper: Du føler deg bra da eller?

Jeg er ikke mann og det heller ingen forsvarstråd. Bare noe jeg lurte på etter å sett litt rundt på enkelte forum :)

Gjest Consensio
Skrevet

Enkelte her inne som føler seg truffet? Syns ikke det.

De gir deg sitt svar på hva de syns om det.

Jeg vet at mange syns jeg er langt fra pen, men jeg vet også at noen syns jeg er veldig pen. Bryr meg fint lite om hva folk syns, så lenge jeg er fornøyd med meg selv.

• Liker 1
Gjest Cipheria
Skrevet

Tror heller det er den overfladiske væremåten de reagerer på.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du burde gå på manneguiden for å få ut frustrasjonen angående stygge kvinner? Det sier seg vel selv at å kalle kvinner stygge ikke slår an på kvinneguiden, eller? Og så kan vi kvinner få snakke om dumme menn i fred her inne.

Fra spøk til alvor, det er vel generelt ikke akseptert å si at folk er stygge eller ekle bare fordi de ikke ser ut som fotomodeller? Jeg blir i hvert fall litt trist av å lese sånt. Jeg ville aldri finne på å si at en mann er stygg eller ekkel av utseende verken på internett eller andre steder. Hvis man bruker ordene stygg og ekkel for å beskrive oppførsel så kan det for så vidt være greit, men det finnes bedre ord man kan bruke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er faktisk enig med TS her ;). Det er gjort en del forskning på hva "folk flest" betrakter som stygt og pent og det skal visstnok være slik at symmetri generelt virker tiltrekkende. Klarer selvsagt ikke å google meg fram til noe mer overbevisende "dokumentasjon" enn denne og denneartikkelen, men så fremt det faktisk er slik at noen mennesker betraktes som "pene" så må det også være lov å synes at andre er "stygge".

Dette gjelder selvsagt både kvinner og menn.

Jeg er naturligvis helt enig i at selv om man synes noen er "stygg" så er dette en mening man holder for seg selv både når man snakker med og om vedkommende, men i generelle termer må det da faktisk være lov å erkjenne at det finnes mennesker som man synes er stygge.

• Liker 1
Skrevet

Det er jeg helt enig, men som sagt i mitt andre avsnitt, det ikke det handlker om, men generelt og ikke personlig :)

Og hva som er pent og stygt er jo et spørsmål. For det kommer jo an på øyet som ser. Så skjønner ikke helt hvorfor enkelte går sånn i forsvarsmodus når det ikke nødvendigvis gjelder dem. Virker som enkelte føler seg truffet da.

Det er ubehagelig å høre noen omtale andre på den måten. Det viser at det er vanlig å omtale "grupper" som f.eks stygge. Mange vil da havne i en forsvarssituasjon, fordi man kanskje selv ikke har det beste selvbildet, og da på en måte få servert og være nødt til å åpne øynene for at folk/ menn går rundt å ikke har noen skrupler mot å omtale "alle damene på jobben" som stygge kan føles mindre bra.

• Liker 1
Skrevet

Meg som skrev over.. kom på litt mer ;)

Og dessuten så reagerer man nok ofte på at det fremstilles som akseptert å ha en slik overfladisk karakteristikk av andre mennesker, som igjen fører til det jeg nevnte over. Man mister litt håpet og troen på at folk har ordentlige verdier.

• Liker 1
Skrevet (endret)

For det første er det å omtale noen som stygge beslektet med lytehumor, der du angriper et punkt de ikke kan gjøre noe med. Når i tillegg dette punktet ikke er absolutt, og kanskje i noens øyne direkte feil, reflekterer det meget dårlig på avsenderen. Han står som stjerneeksempelet på en som ser verden fra sin egen ståpikk.

Når du kaller andre mennesker stygge, så disser du dem, de som er glad i dem og synes de er pene; og de som er glad i dem selv om de deler din estetiske oppfatning.

Når du sier at en brus smaker høgg eller at et måltid smaker pyton, viser du oftest at du forveksler din smak med den absolutte sannhet. Men en matrett blir ikke såret av å høre sånt. Er den normalt tilberedt, er det sannsynligvis en eller annens livrett.

Når du disser alle jentene på jobben, forteller du at du ikke evner å se dem som kolleger, men noen som er for ekle til å ha i senga. Hva sier det om deg? Hva synes deres venner, kjærester og ektemenn om det?

Det er på tide å dra hodet ut av flatskjermen, og bytte ut reklameindustriens påvirkning med en ryggrad. - Først rive ned jenters selvtillit, for så å selge dem akkurat det produktet som nesten fikser den igjen? Det er for dumt. Du er for dum.

.

Endret av Kamikatze
  • Liker 8
Skrevet

Bravo, Kamikatze! :klappe:

Skrevet (endret)

Hvorfor er det ikke "lov" for noen, hovedsaklig menn, å si at de ikke liker stygge damer eller noe når de ikke kommer med navn eller grupper?

Det kan være så enkelt som å si "jeg synes det er mange ekle damer her i samfunnet" eller "de fleste damene på jobb er så stygge". Da kommer damene (f.eks her på kg) og skal forsvare seg og kakke personen som sa det med sitt spisse hønenebb. Hvorfor? Er jo ikke sikkert at de rettet seg mot "deg".

Jeg har også lagt merke til at hvis man setter inn diverse grupper sammen med, som negativt om berter, rosa jenter, silicon, (naken)modeller og slikt, da er det plutselig lov.

Hvorfor?

Forresten, for å ungå misforståelser. Hvis noen sa midt i kantina på jobb at de fleste damene her er stygge, da skjønner jeg nok at de vil forsvare seg og ikke like det, men det er ikke det jeg sikter til. Det er damer uten om. F.eks damer som ikke tålte at en person sa at de som jobber på den Shellsstasjoen er stygge eller noe når de selv jobber på Statoil, f.eks

Dette minner litt om jenter som lurer på hvorfor det ikke er "lov" å si at man ikke liker små og middlesstore peniser. Svaret er at det rett og slett handler om folkeskikk, så du har lov til å gjøre det, men du kan ikke etterpå beklage deg over at andre ser på deg med andre øyne og lurer på hva som feiler deg. Vi har frihet til å ytre oss også når det fornærmer, men ikke frihet til å ytre oss uten at det påvirker måten andre ser på oss. Vi kan ikke forlage at andre skal se på oss med akkurat samme øyne uansett hva vi sier. Hvis jeg opptrer som en idiot må jeg ta konsekvensene, nemlig at andre ser på meg som en idiot.

Spørsmålet jeg stiller meg er hvorfor du skulle ønske å si dette. Hva er motivet? Det blir litt det samme som de hatske jentene i penisstørrelsetrådene som bobler over av dårlig skjult mannshat. De fleste av oss har vel noen preferanser, og selv om smaken varierer litt er det nok ikke slik at alle vil havne på samme poengsum om tusen mennesker skulle plassere hver av oss på en skala fra en til ti. Men snarere enn å avsky og hate de som ikke har vært heldig med utseendet, har jeg medfølelse med dem, synes ikke jeg har det minste grunn til å være hatefull eller negativt innstilt til slike jenter, de har da ikke gjort meg noe. Og jenter som er mindre heldige med utseendet vet antagelig bare så altfor godt selv at de ikke har trukket vinnerloddet på utseendesiden.

Så hvorfor i all verden skulle jeg lage en tråd om dette i et nettforum eller ta det opp til debatt med venner? Hadde det enda vært noe man kan gjøre noe med, hadde jeg vært oppgitt over hvordan enkelte kler seg eller over en lite kledelig måte å sminke seg på kunne det jo faktisk hatt noe for seg, for da kunne jeg hatt et håp om at de som kler seg slik skulle få opp øynene og kle seg bedre. Eller at de som sminker seg på en lite smart måte skal få rettet det opp og dermed ta seg bedre ut. Men i forhold til utseende eller penisstørrelse er det medfødte egenskaper som kritiseres. Og så lenge ingen tvinger deg til å bli kjæreste med en som du ikke finner attraktiv skjønner jeg ikke dette behovet for å snakke med venner eller venninner om alle de som "ikke er bra nok".

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Skrevet

Kloke ord, Cuckold. :)

Gjest Passing by
Skrevet

Mange kloke ord fra to voksne menn her inne. :) Noe å tenke på for noen og enhver.

• Liker 1
Skrevet

Stygg/pen er relativt. Ei vennine kan falle pladask for en fyr og syns han er råkjekk, mens jeg skjønner ikke helt tiltrekningen.

Jeg har en annen smak og det er ikke dermed sagt de andre er stygge.

• Liker 1
Skrevet

En fin regel er "har du ikke noe koselig å si,så hold kjeft"

Ser ikke poenget med å spre negative ord til folk.

• Liker 1
Skrevet

En fin regel er "har du ikke noe koselig å si,så hold kjeft"

Ser ikke poenget med å spre negative ord til folk.

Couldn't agree more! :danse:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...