Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er helt ny her og er jammen meg ikke sikker på hvordan dette fungerer...jeg prøver meg frem for her trenger jeg hjelp! Planen var å overaske kjæresten med en positiv digital CB i dag på selveste Valentinsdagen... Men den gang ei.. Jeg var (er) så sikker på å være gravid, men testen var ikke enig med meg... Jeg har lange, men regelmessige sykluser på 38 dager. Jeg skulle hatt mensen torsdag forrige uker, så går derfor nå på dag 5 over. Jeg er trett, kvalm, har stikkninger i magen, mye på høyre side, metallsmak i munnen, blødende tannkjøtt, og virkelig ingen tegn til tante rød! Jeg blir gal.

Jeg har vært gravid en gang tidligere (abort), og føler jeg kjenner igjen symptomene.. Ble bare så skuffa over neg test!

Er det noen av dere her inne som har testet negativt så seint som 6 etter IKM og fremdeles testet positivt senere?

Håper jeg klarte å formulere meg riktig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Samme her - Ny på forum!

Jeg er 10 dager over og i veldig shabby form!

Har ikke testet siden onsdag forrige uke faktisk - da jeg var 4 dager forsinket ca.

Den var negativ.. Nå venter jeg flere tester i posten forhåpentligvis i morgen.

Har ikke vært gravid tidligere så alt der her er nytt kan du si!

Formen har variert veldig de siste 3 ukene faktisk - ekstrem hodepine, trøtt, kald - varm, kaldsvetting, høy puls, oppblåst! Ja for å nevne noe..

Så det blir spennende å se da - nå må vi holde hverandre oppdatert her:)

Jeg har lest og høst om mange som får positive tester sent, som uke 6 og 7 faktisk.. Virker ikke som om det er uvanlig..

Det var alt jeg hadde å komme med nå - vet ikke om det var noe til hjelp men..

Kanskje noen andre mer drevne her som har noe å kommentere?!

:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Gøy å høre at det er flere i samme båt. Synes dette er både spennende og skummelt på en gang.. Vi får holde hverandre oppdatert. Forstår ikke hva som skjer, jeg føler meg så gravid! Så har jeg og hørt at CB Digital-testen muligens slår ut litt senere.. Jeg har og bestilt tester, satser på at de kommer i morgen eller på onsdag. Spennende!

Skrevet

åjada - dette surrer i hodet mitt døgnet rundt nå! nesten litt skummelt:)

men som sagt - er det fler som har noe å komme med?!

sene positive tester?

tidlige symptomer??

:)

Skrevet

Hei

Jeg er også i samme situasjon... Har normalt syklus på 26-28dg. Men nå har det skjedd ett eller annet..

Siste mens første dag var 8januar, altså 38dg siden.. Skulle hatt mens tors 3feb(26dag syklus) Jeg testet lørdag 5(på dg 29) den var negativ, så testet jeg tirdag 8 og fredag 11, begge negative..

Har i denne perioden hatt både mageknip, vært oppblåst og tenkt, nå kommer mensen, men nei... Hva i alle dager skjer? Har også ringt gynekologen, men ikke fått noe tilbakemelding fra de... Er virkelig i tvil her.. Noen som har erfaring med tullete hormoner??Jeg skjønner ingen ting har ikke hatt problemer med lang sykluss, kun korte(helt ned til 21dg)

Hilsen A

Skrevet

Ja det er merkelig for min del å - jeg har normal yklus - alltid hatt 28 dager på klokka!

Sluttet på p ring i juli/august i fjor så det skal ikke ha noe med dette å gjøre nå.

Hadde mensen fra lørdag 8.januar og ca 1 uke.

Men jeg hadde lørdag 22.januar veldig mye brun utflod - slimaktig, det varte et par dager. Var absolutt ikke mensen. (beklager beskrivelse)

Idag har jeg hatt ekstreme mensmurringer og er veldig rastløs i kroppen.

Uansett kroppen jobber veldig om dagen og jeg er så spent!

Det hadde virkelig ikke gjort meg noe å være gravid:)

Så håper å få tatt en ny test onsdag morgen! Klarer nesten ikke vente!

:hjerte:

Skrevet (endret)

syklus :gjeiper:

Endret av LOGAN
Skrevet

Har du nok HCG i kroppen til å få symptomer, har du også nok HCG i kroppen til å få pos. test. Dessverre.

• Liker 2
Skrevet

mhm - vi får se da vet du! tror de fleste her kjenner kroppen sin godt SELV så ellers takk for den kommentaren!

Skrevet

Hei jenter... Dette forstår jeg virkelig ingenting av!! Fremdeles ingen tante på besøk... Meeen så kommer detaljene da... :sjenert: Jeg har aldri hatt utstående brystvorter... De har kun vist seg frem når det er veldig kaldt! Og nå, i morges! Hei,hei! Der sto de.

Beklager detaljene her altså, men jeg var nettopp ute og gikk en tur da det kjentes som mensen kom. Jeg raska meg tilbake og inn på do, men det var ingen mens... Det var MASSE hvit utflod... Så nesten ut som jeg hadde tissa på meg.. Hjelpe meg.. jeg blir gal! :sjenert:

Gjest Alabama
Skrevet

Det er helt naturlig at mensen kan komme et par dager for tidlig eller for sent enktelte ganger, uten at det er graviditet. Når man går og håper på å være gravid, så får man mange innbildte symptomer. Sånn er det bare. Har nok med at man kjenner ekstra godt etter på hvordan kroppen jobber, og kanskje man i tillegg spenner seg ekstra mye. Som Logan sier, man føler seg rastløs.

En positiv test er eneste sikre symptomet. Smør dere med tålmodiget.

Skrevet

Jeg har det på samme måte.. bare at jeg har veeeeldig uregelmessige sykluser. (bortsett fra de 7mnd da har de vært regelmessig på 46 dager +/-) Nå er jeg 23 dager på overtid, men jeg mistenker sen eggløsning. Har vært veldig plaget med krampe i magen som minner om menskramper bare mye sterkere + at det kjennes ut som om noen "river" i livmora. Puppene har vokst ut av en Bh som for 5dager siden var for stor, de er også ømme. Småkvalm innimellom, og dårlig matlyst.

Har testet den siste uka men har bare fått negative tester. Jeg føler at noe er i gjære, men samtidig har jeg begynt å slå en eventuell graviditet i fra meg siden testene bare viser negativ, men håper fremdeles! :)

Har lest om mange som tester sent, så vurderer å be om en blodprøve visst mensen eller en positiv test ikke dukker opp snart.

Skrevet

Har du nok HCG i kroppen til å få symptomer, har du også nok HCG i kroppen til å få pos. test. Dessverre.

:popcorn: godt poeng, tror jeg! Det eneste som er å gjøre er å vente, ta test, vente, ta test.... lykke til!

Skrevet

Det er ytterst, ytterst få som ikke tester positivt ca 14 dager etter befruktning. Og så godt som alle av disse igjen tester positivt bare noen få dager senere.

Når man går og kjenner etter kjenner man enormt med symptomer, man er er kvalm, puppene vokser, magen vokser og man blir overbevist om at noe er på gang. Det er ikke unormalt at hormonene er litt på tur når mensen er forsinket, og da får man symptomer som minner om graviditetssymtpomer dersom man velger å tolke de slik.

Ta det med ro, vent noen dager til og ta en test, er heller ikke den positiv så kutt ut alle tanker om graviditet så dukker nok mensen snart opp.

Skrevet

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg har fremdeles ingen TR i sikte.... Virker som hun har tatt ferie! Er 14 dager over IKM nå... Jeg blir gaaaal! :tristbla:

Skrevet

Har samme problemet her, men er nå 46 dagen over IKM, etter å ellers alltid ha hatt regelmessig mens.. fortsatt ikke positiv test :(

Skrevet

Hei

Jeg er også i samme situasjon... Har normalt syklus på 26-28dg. Men nå har det skjedd ett eller annet..

Siste mens første dag var 8januar, altså 38dg siden.. Skulle hatt mens tors 3feb(26dag syklus) Jeg testet lørdag 5(på dg 29) den var negativ, så testet jeg tirdag 8 og fredag 11, begge negative..

Har i denne perioden hatt både mageknip, vært oppblåst og tenkt, nå kommer mensen, men nei... Hva i alle dager skjer? Har også ringt gynekologen, men ikke fått noe tilbakemelding fra de... Er virkelig i tvil her.. Noen som har erfaring med tullete hormoner??Jeg skjønner ingen ting har ikke hatt problemer med lang sykluss, kun korte(helt ned til 21dg)

Hilsen A

Dette er meg:-) Jeg fikk TR på den 18 dagen, etter normal syklus, altså 43dg laaang syklus... Vet ikke hva som er værst jeg, få TR hver tredje uke, eller hver sjette... Jaja, den kom heldigvis:) Ikke har jeg noe værre smerter enn vanlig heller, og ikke større blødninger heller...

Gjest LOGAN
Skrevet

mensen dukket opp her altså!!

rundt 20 dager på overtid - som sagt har dette aldri skjedd før men..

skylder på stress og jobb!!:)

uansett - prøvingen får vi da utsette til litt nærmere sommeren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...