Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #1 Skrevet 26. oktober 2003 høres suuper ut, hvertfall for meg som skal ut på en tre månders backpacker tur til østen :D men har noen her erfaringer med denne banken? er det for godt til å være sant at ALT utenom årsavgift (250 kr) er gratis??? til og med i utlandet??
Chiquita Skrevet 26. oktober 2003 #2 Skrevet 26. oktober 2003 Jeg har skandiabanken, og er kjempefornøyd. Fra mitt synspunkt så holder de det de lover, ja (ingen gebyrer, osv - heller ikke i utlandet), og jeg har aldri opplevd noe tull med banken. *kan anbefales* 'klem*
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #3 Skrevet 26. oktober 2003 men hvordan setter jeg inn penger der da? har bare sr-bank fra før jeg...
Chiquita Skrevet 26. oktober 2003 #4 Skrevet 26. oktober 2003 men hvordan setter jeg inn penger der da? har bare sr-bank fra før jeg... Du setter inn penger via giro gjennom en annen bank. Siden Skandiabanken er en ren nettbank er det den eneste måten å få gjort det på.
bluebird Skrevet 26. oktober 2003 #5 Skrevet 26. oktober 2003 Jeg slår også et slag for Skandiabanken. Juhu! :D
Labella Skrevet 26. oktober 2003 #6 Skrevet 26. oktober 2003 Jeg slår også et slag for Skandiabanken. Juhu! :D jeg også!
Joplaya Skrevet 26. oktober 2003 #8 Skrevet 26. oktober 2003 Ingen negative erfaringer med Skandiabanken hos oss. De tar ikke gebyr for uttak i utlandet, men du må betale en viss prosent for denne tjenesten - husker ikke hva prosent det var. 1,7 prosent eller noe sånt?
*nora* Skrevet 26. oktober 2003 #9 Skrevet 26. oktober 2003 Jeg er også strålende fornøyd med Skandiabanken! Stemmer det, Joplaya, at man må betale ca 1,7 % når man bruker kort i utlandet. Dette er et kurspåslag, som jeg mener alle andre banker også tar, men da i tillegg til gebyr... Så skandiabanken i utlandet er en billig fornøyelse i forhold til andre banker!
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #11 Skrevet 27. oktober 2003 Og jeg ! Er kjempefornøyd Får penger INN på konto hver måned..... Det er andre boller enn med min forrige bank! BYTT! Ingen grunn til å vente! Ps. i tillegg er de gode på service om du først må i telefonisk kontakt med dem mener jeg.... ....og kurspåslaget er 1.75%, det er så forsvinnende lite at du ikke merker det en gang. OM noe er negativt, så er det at det ikke er bilde på baksiden av kortene, men det er absolutt til å leve med. Det er bare å passe litt ekstra godt på kortet sitt det
Grooo Skrevet 27. oktober 2003 #12 Skrevet 27. oktober 2003 Kurspåslaget som det snakkes om her er jo ikke til Skandiabanken men til VISA, og er likt for alle uansett hvilken bank man bruker. Men de aller fleste (alle???) andre banker tar jo en avgift i tillegg, så... Har brukt Skandiabanken helt siden de startet opp jeg, aldri hatt ett eneste problem med dem. Og de få gangene jeg har ringt kundeservicen deres for å spørre om noe har jeg kommet igjennom med en gang og fått greie og forståelige svar med det samme. Ikke ett eneste problem! Det var en her som nevnte at det ikke er bilde på kortene, og det stemmer jo. Men dette med bilde på kortet er ett norsk (nordisk) fenomen, man finner omtrent ikke dette noe annet sted i verden... Har faktsik hørt om en som fikk "problemer" ett sted ute i verden på reise fordi de syntes det var så rart med bilde på kortet at de lurte på om dette var noe muffins...
aline Skrevet 27. oktober 2003 #13 Skrevet 27. oktober 2003 Og jeg ! Er kjempefornøyd Får penger INN på konto hver måned..... Det er andre boller enn med min forrige bank! BYTT! Ingen grunn til å vente! Ps. i tillegg er de gode på service om du først må i telefonisk kontakt med dem mener jeg.... ....og kurspåslaget er 1.75%, det er så forsvinnende lite at du ikke merker det en gang. OM noe er negativt, så er det at det ikke er bilde på baksiden av kortene, men det er absolutt til å leve med. Det er bare å passe litt ekstra godt på kortet sitt det enig med alt her!! Har Skandiabanken som min eneste bank og er superfornøyd! Eneste "aberet" var at jeg måtte skaffe meg Personlig IDkort utenom, siden bankkort med bilde fungerer som ID i norge. men det fikset seg lett ved å få seg postens IDkort.
Brownie Skrevet 27. oktober 2003 #14 Skrevet 27. oktober 2003 Er også kjempefornøyd med Skandiabanken Har selv kort uten bilde og har brukt dette i Europa OG Afrika uten problemer. Trodde forresten at det gikk an å bestille kort med bilde men da må en først fylle ut et skjema og få bilde godkjent av et offentlig kontor etc. Jeg bestilte sånt kort samtidig med det andre - men jeg gadd aldri å ta meg tid til å få bilde godkjent for så å sende det til Skandiabanken. Brownie
aline Skrevet 27. oktober 2003 #15 Skrevet 27. oktober 2003 Trodde forresten at det gikk an å bestille kort med bilde men da må en først fylle ut et skjema og få bilde godkjent av et offentlig kontor etc. Jeg bestilte sånt kort samtidig med det andre - men jeg gadd aldri å ta meg tid til å få bilde godkjent for så å sende det til Skandiabanken. Brownie Det er ikke det jeg fikk informasjon om når jeg startet opp for kanskje ett års tid siden (eller er det blitt to?) Jeg fikk beskjed om at de ikke opererte med kort med bilde, men at jeg kunne ta kontakt med posten og at de der hadde egne id-kort som kun fungerte som id-kort. (så jeg slapp å ha konto ett annet sted bare for å få id-kort med bilde) Jeg spurte om det absolutt ikke lot seg gjøre hos dem, og det gjorde det ikke. (kan det ha forandret seg siden du eller jeg fikk forskjellig info?)
Grooo Skrevet 27. oktober 2003 #16 Skrevet 27. oktober 2003 Helt i starten hadde de muligheten til kort med bilde, men det sluttet de med ganske raskt. Dette var mulig da jeg fikk mitt kort, men jeg valgte å ikke ha det. Har jo alltid sertifikatet med meg uansett. Og som jeg skrev lenger opp her, dette med bilde på kortet er ett nordisk fenomen som aldeles ikke er vanlig rundt om ellers i verden, så mange steder må man uansett vise annen legitimasjon samme hva.
Brownie Skrevet 27. oktober 2003 #17 Skrevet 27. oktober 2003 Det er ikke det jeg fikk informasjon om når jeg startet opp for kanskje ett års tid siden (eller er det blitt to?) Jeg fikk beskjed om at de ikke opererte med kort med bilde, men at jeg kunne ta kontakt med posten og at de der hadde egne id-kort som kun fungerte som id-kort. (så jeg slapp å ha konto ett annet sted bare for å få id-kort med bilde) Jeg spurte om det absolutt ikke lot seg gjøre hos dem, og det gjorde det ikke. (kan det ha forandret seg siden du eller jeg fikk forskjellig info?) Mulig det, ble kunde i Skandiabanken i mars 2001 så det kan være at de har forandret på dette med bilde på kort. Brownie
aline Skrevet 27. oktober 2003 #18 Skrevet 27. oktober 2003 ...Har jo alltid sertifikatet med meg uansett. Og som jeg skrev lenger opp her, dette med bilde på kortet er ett nordisk fenomen som aldeles ikke er vanlig rundt om ellers i verden, så mange steder må man uansett vise annen legitimasjon samme hva. Jeg har ikke lappen, så valget ellers hadde vært å gått med passet på meg til daglig liksom... :-? og det gidder jeg ikke. I utlandet har jeg passet uansett, men her i norge er det greit å ha id uten å ha med passet, også for oss uten lappen.
Chiquita Skrevet 27. oktober 2003 #19 Skrevet 27. oktober 2003 Jeg fik kskaffet meg kort med bilde, men det var nok i begynnelsen av skandiabankens levetid, ja. Tror det er 3 år eller noe sden. Bananmannen0 har det også, og han fikk tilsendt nytt kortt MED bilde nå som det gamle hadde gått ut. Men men - går det ikke nå, så går det ikke nå, Det har dere bedre peil på enn meg 'klem*
Labella Skrevet 27. oktober 2003 #20 Skrevet 27. oktober 2003 Ja, det gikk an å få kort med bilde helt i begynnelsen, men de sluttet med det veldig fort. Min sambo har kort med bilde, og fikk nytt kort med bilde da han måtte ha nytt kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå