AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Del Skrevet 14. februar 2011 Heihei! Jeg er ei jente på 22 år som nå skal ta abort, jeg er 100 % sikker på at jeg ikke vil ha barn i nærmeste framtid. Jeg har nå angst for å bli gravid igjen og da er p.pillen uaktuelt siden det var der jeg feilet nå. Jeg vil sette inn en spiral, men det står at det annbefales ikke for de som ikke har født tidligere. Noen som vet hvorfor? Hva er deres erfaringer med spiral, kan dere annbefale det til meg, er det trygt? Takker på forhånd for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #2 Del Skrevet 14. februar 2011 Helt fantastisk. Jeg har heller ingen barn, men legene på sykehuset her mente at det ikke er noe must lengre. Har brukt spiral i flere år og det er så fantastisk deilig å slippe å tenke på noe daglig inntak av prevensjon, eller knote med kondom osv. Eneste negative er vel at jeg fikk mye sterkere menstruasjon det første året, men den varte et par dager kortere enn tidligere da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #3 Del Skrevet 14. februar 2011 Å nå ble jeg glad. Høres veldig bra ut! Ja kan tenkte meg det er deilig, ble kjempe kvalm av p-pillen også. Kjenner jeg gleder meg til å få det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #4 Del Skrevet 14. februar 2011 Glemte å skrive at jeg har kobberspiral, da jeg ikke tålte noen hormonpreparater. Kroppen min er fortsatt ødelagt etter bruken av slik prevensjon, enda det er flere år siden jeg har sluttet med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #5 Del Skrevet 14. februar 2011 Ja lurer på om jeg tar kobberspiral hvis jeg får velge i og med at jeg reagerer med kraftig kvalme på hormonene graviditeten og p-pillene gir meg. Uff det hørtes ikke bra ut =/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 14. februar 2011 #6 Del Skrevet 14. februar 2011 Kan ikke anbefale det, men jeg skal sette inn kobberspiral snart. Hormoner som settes kunstig til kroppen er farlig. Synes alle burde tenke seg litt om før de begynner med hormonpreventiver. Kobberspiral ftw! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #7 Del Skrevet 14. februar 2011 Det er jo nettopp kobberspiral som blir nevnt her da .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 14. februar 2011 #8 Del Skrevet 14. februar 2011 Det er jo nettopp kobberspiral som blir nevnt her da .... Ja, jeg vet det! Men jeg kan ikke anbefale den, siden jeg aldri har brukt den selv. Ville bare bidra med å nedsette hormonprevensjon blant befolkningen! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym23 Skrevet 14. februar 2011 #9 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei. Jeg vil også anbefale deg spiral. Jeg har hatt min i snart tre år etter en abort da jeg var 20år, og har aldri hatt noe ubahag (uten om da jeg satt den inn..). Jeg har ikke mensen heller, mistet den ganske fort etter at jeg fikk spiral. Vet at dette varierer fra person til person. Ønsker deg masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #10 Del Skrevet 14. februar 2011 Ja, jeg vet det! Men jeg kan ikke anbefale den, siden jeg aldri har brukt den selv. Ville bare bidra med å nedsette hormonprevensjon blant befolkningen! :gjeiper: Måten du skrev på så virket det som at du ikke anbefalte folk å bruke spiral samtidig som du selv ville ha spiral. Kan være meg som leser setningen din feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 15. mars 2011 #11 Del Skrevet 15. mars 2011 Ja, jeg vet det! Men jeg kan ikke anbefale den, siden jeg aldri har brukt den selv. Ville bare bidra med å nedsette hormonprevensjon blant befolkningen! :gjeiper: Why??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2011 #12 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei. Jeg vil også anbefale deg spiral. Jeg har hatt min i snart tre år etter en abort da jeg var 20år, og har aldri hatt noe ubahag (uten om da jeg satt den inn..). Jeg har ikke mensen heller, mistet den ganske fort etter at jeg fikk spiral. Vet at dette varierer fra person til person. Ønsker deg masse lykke til! Hvis du har mista mensen har du hormonspiral, ikke kobberspiral som ts spør etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 15. mars 2011 #13 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Grunnen til at spiralen ikke ble anbefalt til unge kvinner uten barn er at de oftere har ubeskyttet sex og one night stands. Du har en økt risiko for å få livmorbetennelse med påfølgende sterilitet om du skulle få klamydia. Nå setter de spiral på unge kvinner uten barn som er i fast forhold! Skulle du få spiral selv om du er singel bør du ta ansvar for deg selv og ikke falle for fristelsen til å ha ubeskyttet sex. Kobberspiral er helt uten hormoner og vil ikke påvirke deg på noen måte. Noen får økt menstruasjonsmengde og litt sterkere menssmerter når man bruker spiral, det er motsatt med hormonspiral, men da har du ulempen med hormonene igjen... Jeg hadde kobberspiral og jeg skal ikke lyve, for noen er det veldig smertefullt å sette inn spiral når man ikke har født barn. Veldig! Noen merker ingenting. Så ta 1-2 g Paracet eller 1 stk Paralgin forte dersom du vet om du tåler dette før du drar til legen for sikkerhetsskyld. Når det er overstått kan du ha spiralen inne i 3-8 år og det er virkelig herlig å slippe å tenke på piller. Endret 15. mars 2011 av NovaFlare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå