AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Når dere vasker opp, hvor mye oppvaskmiddel bruker dere? Jeg selv bruker kun noen dråper, det holder som regel, spesielt om det kun er noen få glass og bestikk som skal vaskes. Men jeg kjenner til noen som bruker flere ml med oppvaskmiddel. Er ikke det bare sløseri?
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 En liten dasj. Aner ikke hvor mye det er eksakt. Nå skal det sies at jeg nekter å vaske opp mange forskjellige ting i samme vann. Jeg heller litt oppvaskmiddel i en liten skål og vasker under rennende vann (dytter oppvaskkosten i oppvaskmiddelet)
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 2dråper, kansje ca 5 til ekstra fettete ting
Mohini Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 (endret) Jeg tenkte faktisk på dette her om dagen da jeg skulle vaske opp noe, men jeg glemte helt å lage en tråd om dette, sånn som jeg egentlig hadde tenkt å gjøre. Jeg sløser noe ekstremt når jeg skal vaske opp, snur flaska på hodet og klemmer ut en god dæsj. Ren refleks, tenker sjeldent over det. Edit: Overdrev visst en del på mengden. Endret 14. februar 2011 av Mohini
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #8 Skrevet 14. februar 2011 Har oppvaskmaskin Men zaloflaskene taes vare på når de er tomme, så når jeg kjøper ny, fyller jeg den gamle ca 1/6 full og etterfyller med vann. Dermed kan jeg "desje" så mye jeg vil når jeg skal ta panner og gryter osv, utrolig hvor lenge du kan drøye en flaske zalo på den måten faktisk, og rent, ja det blir det, fin spredning også. Salo/vsnn er mye lettere å jobbe med en ren zalo. Det var dagens tips, seff......må jo en mann til for å tenke ut noe så enkelt og genialt og økonomisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå