Marimma Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Får AAP, totalt 9200 i måneden. Utgiftene ser slik ut: Husleie 5000 Telefon 199 Internett/tv 799 Forsikring 155 Busskort 300 Div (lege, medisiner) 200 Strøm (ink. nettleie) 900 Som dere kanskje ser, har jeg da igjen 1500 kroner til alt annet. Det er rett og slett så trangt at det ikke går. Jeg har ikke mulighet til å flytte til en billigere leilighet, da dette er leiligheten jeg fikk "tildelt" av barnevernstjenesten og som nav ser det som hensiktsmessig at jeg fortsetter å bo i (tilpasset min funksjonsevne). Har jeg krav på bostøtte, supplerende sosialstønad, noe? Som følge av ekstra utgifter i januar/februar, har jeg pådratt meg ca 2000 i forbruksgjeld. Grunnen til denne utgiften er at jeg har rehabilitering to ganger uken, og har måttet betale egenandel hver gang. Å droppe rehabiliteringen har ikke vært et alternativ, og nå får jeg uansett frikort. Man blir ikke særlig rik av å gå på nav, til dere som tror det..
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 www.ludomobil.no - Terningkast 6 199,- spart
Zzyzx Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Sjekk her om du har krav på bostøtte: https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html?language=no
Gjest Krizzy Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Sjekk her om du har krav på bostøtte: https://tjenester.husbanken.no/bostotte-kalkulator/index.html?language=no Nå er ikke jeg TS, men her står det i forhold til siste ligning? Hvis jeg har hatt en kraftig nedgang i inntekt, så er det avhenging av hva jeg tjente i fjoråret? Endret 15. februar 2011 av Krizzy
Zzyzx Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Nei, tallene som skal legges inn skal være følgende: Opplysninger som du legger inn om husstandens sammensetning, inntekter og boligopplysninger skal baseres på situasjonen pr. den 1. i den aktuelle søknadsmåneden. Står på første side. Det må sikkert kunne dokumenteres.
Gjest Krizzy Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Nei, tallene som skal legges inn skal være følgende: Opplysninger som du legger inn om husstandens sammensetning, inntekter og boligopplysninger skal baseres på situasjonen pr. den 1. i den aktuelle søknadsmåneden. Står på første side. Det må sikkert kunne dokumenteres. Sånn går det når man hopper over første siden, og går rett inn på kalkulatoren! Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå