AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Er det noen som vet hva satsene ligger på/hvor mye man får utbetalt pr mnd? Og om man får tilbakebetalt et par mnd fra søknaden ble levert?
Marimma Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Er det noen som vet hva satsene ligger på/hvor mye man får utbetalt pr mnd? Og om man får tilbakebetalt et par mnd fra søknaden ble levert? 4560 kroner hver 14.dag, og dersom du får vedtak på at du har krav på aap vil det bli tilbakebetalt fom den måneden du søkte, med mindre du har fått sosialstønad i mellomtiden.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Jeg venter på aap selv.. Det jeg har hørt iallefall er at man skal få tilbakebetalt helt fra man søkte..
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Det var latterlig lite.. Da må man jo søke suplerende sosialhjelp i tillegg......... ..........
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Latterlig lite ja, men man overlever på det. Den summen får du jo 2 ganger pr mnd. Må bare kutte ut alt som ikke er absolutt nødvendig og bo så billig som mulig.
Gjest Applecore Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Du vil nok ganske sikkert ha rett på bostøtte da...
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Nå har jeg fått kvalifiseringsstønad i over et år. Den ligger på ca 12700kr.. Og så bostøtte i tillegg på litt over 3000kr. Og da skal de prestere p gi meg det bittelille beløpet der???!! Er dere HELT sikker på at dette er riktig sats?
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #8 Skrevet 14. februar 2011 det er minstesats ja. Det kan jo hende at du får mer, det er det jo ingen av oss som kan vite noe som helst om da vi ikke vet noenting om hvor mye du har tjent før dette igjen, hva NAV legger til grunne for din søknad etc etc Kan du ikke heller høre med din saksbehandler på nav?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #9 Skrevet 14. februar 2011 AAP er 66,6% av tidligere arbeidsinntekt. Så alle får ikke det samme, men 66,6% av tidligere inntekt er ikke mye å klare seg på. Men ja, det er å kutte ut alt unødvendig, å komme seg ned på basic. En har ikke noe valg, slik er det for alle på AAP. Men du må selvfølgelig søke om bostøtte.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #10 Skrevet 14. februar 2011 det er minstesats ja. Det kan jo hende at du får mer, det er det jo ingen av oss som kan vite noe som helst om da vi ikke vet noenting om hvor mye du har tjent før dette igjen, hva NAV legger til grunne for din søknad etc etc Kan du ikke heller høre med din saksbehandler på nav? Jeg er "bare" 28, men har ikke vært i arbeid siden jeg var 22... så det har vært en lang vei til denne søknaden som endelig gikk gjennom, men satsen er jo latterlig. Jeg har klart med på minimalt siden jeg var 18, så det er ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #11 Skrevet 14. februar 2011 Jeg er "bare" 28, men har ikke vært i arbeid siden jeg var 22... så det har vært en lang vei til denne søknaden som endelig gikk gjennom, men satsen er jo latterlig. Jeg har klart med på minimalt siden jeg var 18, så det er ikke problemet. Bekager, men kjente at jeg ble sint........
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #12 Skrevet 14. februar 2011 Bekager, men kjente at jeg ble sint........ Dette er meg TS som skriver altså.. Det er også jeg som er 28..
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #13 Skrevet 14. februar 2011 Om du er dokumentert så langt tilbake som til da du var 22år med sykdom eller lignende, så kan du muligens ha krav på ung uføre. Mener det er noe lignende innenfor AAP også. Latterlig er det, men realiteten er bare slik. Går selv på AAP med minstesats. Ikke noe moro med tanke på at jeg vet at jeg aldri kommer til å klare å jobbe igjen i løpet av mitt liv... så resten av livet må jeg vende på hver eneste krone og aldri unne meg noe ekstra. Enda mer latterlig er det når saksbehandleren min sa at jeg skal være glad jeg har en slik mann som jeg har, og virkelig krysse fingrene for at han aldri forlater meg. Han sa dette til meg i sympati, for han forstår meget vel at min inntekt er latterlig liten.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #14 Skrevet 14. februar 2011 Jeg skjønner hvordan du føler det, går selv på aap, og man lever ikke fett på det for å si det sånn..det er fryktelig kjipt, men sånn er det jo da :/
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #15 Skrevet 14. februar 2011 Om du er dokumentert så langt tilbake som til da du var 22år med sykdom eller lignende, så kan du muligens ha krav på ung uføre. Mener det er noe lignende innenfor AAP også. Latterlig er det, men realiteten er bare slik. Går selv på AAP med minstesats. Ikke noe moro med tanke på at jeg vet at jeg aldri kommer til å klare å jobbe igjen i løpet av mitt liv... så resten av livet må jeg vende på hver eneste krone og aldri unne meg noe ekstra. Enda mer latterlig er det når saksbehandleren min sa at jeg skal være glad jeg har en slik mann som jeg har, og virkelig krysse fingrene for at han aldri forlater meg. Han sa dette til meg i sympati, for han forstår meget vel at min inntekt er latterlig liten. Det er dokumentert tilbake til jeg var 16år... Saksbehandleren din burde forressten skamme seg. Sammen med mange andre trangsynte saksbehandlere. ... bor du med mann?? Tenkte muligens satsene er annerledes da? :klø:
liv Skrevet 14. februar 2011 #16 Skrevet 14. februar 2011 Satsene er de samme om en er enslig eller samboer/gift. En får et tilleg på kr 28 eller var det 29 pr dag om en har barn
Gjest Consensio Skrevet 14. februar 2011 #17 Skrevet 14. februar 2011 Det er dokumentert tilbake til jeg var 16år... Saksbehandleren din burde forressten skamme seg. Sammen med mange andre trangsynte saksbehandlere. ... bor du med mann?? Tenkte muligens satsene er annerledes da? :klø: Nei, som sagt...han sa det i sympati så han har ingenting å skamme seg over. Jeg bor med en mann ja og får minstesats. Siden jeg bor med ham så får jeg ikke støtte til strøm og/eller lege, ei heller bostøtte. Dette er jo noe man kan søke om dersom man bor alene eller med noen som er i samme situasjon/økonomien er svært dårlig. Min mann tjener veldig godt og han er heldigvis ikke gnien. Men jeg har bodd alene en stund med bare min inntekt noe som ikke var så lett. Frykten ligger jo også i bakhodet at jeg kan ende opp i samme situasjon dersom jeg og min mann går fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #18 Skrevet 14. februar 2011 Nei, som sagt...han sa det i sympati så han har ingenting å skamme seg over. Jeg bor med en mann ja og får minstesats. Siden jeg bor med ham så får jeg ikke støtte til strøm og/eller lege, ei heller bostøtte. Dette er jo noe man kan søke om dersom man bor alene eller med noen som er i samme situasjon/økonomien er svært dårlig. Min mann tjener veldig godt og han er heldigvis ikke gnien. Men jeg har bodd alene en stund med bare min inntekt noe som ikke var så lett. Frykten ligger jo også i bakhodet at jeg kan ende opp i samme situasjon dersom jeg og min mann går fra hverandre. Ok.. Hm.. Det er synd at enkelte av oss skal være så fryktelig uheldig å havne den siden som gjør at vi ikke er i stand til å jobbe.. Liv: Og 28kr eller 29kr om man har barn?! Vet ikke om jeg skal le eller grine..
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #19 Skrevet 15. februar 2011 4560 kroner hver 14.dag, og dersom du får vedtak på at du har krav på aap vil det bli tilbakebetalt fom den måneden du søkte, med mindre du har fått sosialstønad i mellomtiden. Er 4560 før eller etter skatt?
Envy Skrevet 15. februar 2011 #20 Skrevet 15. februar 2011 Er 4560 før eller etter skatt? Det er før skatt. Jeg har ca 7000 utbetalt på de to betalingene tilsammen i mnd, på aap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå