AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Ved hvor lave temperaturer kan man henge klesvasken til tørk ute?
Hinata Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 De klarer å tørke klær utendørs i sibir, så det går nok bra uansett. Det tar kanskje litt lengre tid når det er minusgrader, men de blir tørre etterhvert
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Jeg leste det som et strømsparingstips faktisk. Da sto det at man måtte henge klærne på et stativ så man så kunne bære forsiktig inn (for at klesfibrene ikke skal brekke), og så tørke den siste tiden innendørs. Jeg har ikke prøvd det selv...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Ved hvor lave temperaturer kan man henge klesvasken til tørk ute? Jeg tørker alt tøy ute. Hele året. Utrolig hvor fort det går. Tørketrommel bruker lang tid,og koster penger i disse strømtider. Bor ved kysten og her kan det blåse mye i tillegg til masse regn. Da setter jeg stativet i kjeller og har vinduet oppe. Skal du tørke klær inne,så må de ha tilgang på luft. I hele vinter har jeg tørket ute under terassen,tørker fort. Syns det er helt utrolig at mange må bruke tørketrommel. Før i tiden så fikk folk tørket klær uten. Har tre lange klessnorer ute også. Eks sengetøy henger jeg der,og de tørker virkelig fort
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Tanta mi tørker klær utendørs hele året. (De henger under tak underdørs.)
Gjest Consensio Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Sliter det ikke voldsomt på klærne når de fryser og blir helt stive?
Skvaldersjura Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 (endret) Sliter det ikke voldsomt på klærne når de fryser og blir helt stive? Joda, det heter seg det. Men det beror litt på hvilket stoff plaggene er laget av. Klestørk i minusgrader er faktisk veldig effektivt, fordi luftfuktigheten er svært lav (som regel) ved temperaturer godt under null. Dette trekker fuktigheten ut av plaggene veldig raskt. De speker selvsagt til og begynne med, men det tar ikke lang tid før is og fukt forsvinner, så lenge de får henge fritt. Endret 15. februar 2011 av Skvaldersjura
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå