Sophie-Ann Skrevet 14. februar 2011 #1 Skrevet 14. februar 2011 Datteren min på 9 år har egen mobil. Den har hun med seg til faren når hun er der og nå kunne hun fortelle meg at hun ikke får lov til å bruke den når hun er hos han. Jeg må ringe på hans tlf når jeg skal snakke med henne. Dette reagerer jeg veldig på og hun er lei seg. Jeg vet at det ikke nytter å snakke med han, han mener at hun er for liten til å ha egen tlf. Alle venninne hennes har mobil. Dette er forøvrig den samme faren som mener at jeg er totalt uansvarlig fordi datteren min er hjemme alen i 2 1/2 time etter skolen. Hva gjør jeg?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 14. februar 2011 #2 Skrevet 14. februar 2011 Datteren min på 9 år har egen mobil. Den har hun med seg til faren når hun er der og nå kunne hun fortelle meg at hun ikke får lov til å bruke den når hun er hos han. Jeg må ringe på hans tlf når jeg skal snakke med henne. Dette reagerer jeg veldig på og hun er lei seg. Jeg vet at det ikke nytter å snakke med han, han mener at hun er for liten til å ha egen tlf. Alle venninne hennes har mobil. Dette er forøvrig den samme faren som mener at jeg er totalt uansvarlig fordi datteren min er hjemme alen i 2 1/2 time etter skolen. Hva gjør jeg? Hans hus, hans regler. Hun kan da overleve uten mobil noen få dager. Jeg er forøvrig enig i at en niåring er for liten for mobil 12
Sugerøret Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 (endret) egentlig ikke mye du kan gjøre,ettersom det er fars hus men, forklar for din datter at når hun skal til pappa,får mobilen være hjemme Dette fordi i pappa sitt hus er det ikke lov med mobiler. ærlighet varer lengst synes jeg og din datter er stor nok til å bli forklart og forstå at det er forskjellige regler fra sted til sted Og jeg synes mobil til en på 9 år kan være helt ok,kommer bare ann på bruken Endret 14. februar 2011 av Kårky
Aelita Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Selv om faren mener hun er for liten til å ha en mobil, så burde han la den være tilgjengenlig for èn person, nemlig deg! Slik at du slipper å ringe hans telefon, og ta kontakt med ham når du enkelt kunne ringt rett til din datter. Resten av tiden kan telefonen være utilgjengelig til hun kommer tilbake til deg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Det er da helt normalt med litt forskjell i reglene? Enig i at 9 år er litt for ungt til å ha mobil (mobil med "fri" bruk i hvert fall, blir noe annet hvis man har ett av disse "overvåkningsabonnementene").
Sophie-Ann Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2011 For å si det sånn, så har hun hatt mobil hele tiden, og det er første gangen han kommer med dette tullet. De ringer selv på den tlf når hun er hos meg. Hun misbruker den heller ikke, men syns det er veldig kjekt å sende meg natta meldinger osv. Min far, min mor og søster pleier også å ringe henne på hennes mobil, så det er ikke snakk om noe misbruk. Jeg føler trygghet ved at hun har denne tlf og konflikt nivået mellom far og meg er så høyt for tiden, at det er kjekt for både meg og henne å kunne ta kontakt direkte uten å involvere far. 1
Gjest jomfrua Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Jeg synes at faren tar en litt dum beslutning. Men det er hans beslutning i hans samvær og derved så er det hans ansvar. Ikke skap konfrontasjoner o.l. ut av dette. Det er ikke ditt bord. Dette er mellom din datter og BF. La det ligge der og la konsekvensene bli der. Dette er jo i bunn og grunn bare en bagatell og ikke noe å henge seg opp i.
Sign Skrevet 14. februar 2011 #8 Skrevet 14. februar 2011 Du biter tennene sammen og svelger nok en kamel... Hun er ikke for liten til å ha egen mobil, vil tro de fleste 9 åringer har det i dag. Dette er kun snakk om hersketeknikk fra barnefars side, ikke la han få tilfredsstillelsen med at du karrer deg opp. Forhåpentligvis går det seg til etterhvert; kanskje andre familiemedlemmer kan gi han tilbakemelding på at de synes det er leit å ikke kunne få tak i henne når hun er hos han? Skjønner deg så indelig godt, min datter på 8 har mobil og det er så koselig å få en nattamelding når hun er hos faren. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 14. februar 2011 #9 Skrevet 14. februar 2011 Du biter tennene sammen og svelger nok en kamel... Hun er ikke for liten til å ha egen mobil, vil tro de fleste 9 åringer har det i dag. Dette er kun snakk om hersketeknikk fra barnefars side, ikke la han få tilfredsstillelsen med at du karrer deg opp. Forhåpentligvis går det seg til etterhvert; kanskje andre familiemedlemmer kan gi han tilbakemelding på at de synes det er leit å ikke kunne få tak i henne når hun er hos han? Skjønner deg så indelig godt, min datter på 8 har mobil og det er så koselig å få en nattamelding når hun er hos faren. For et barnslig innlegg. Jaada faren nekter henne å bruke mobil bare for å være vemmelig? Idiotisk. Han må få lovå ha regler i sitt hjem. Han vil bare sitt barns beste han også. Han må få lov å mene at datteren er for liten for mobil. 2
Sophie-Ann Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. februar 2011 Jeg skal snakke med datteren min når jeg kommer hjem. Han er i ferd med å skyve henne over til meg med sine regler. Han behandler henne som en lite barn, misforstå meg rett nå, og hun er ganske oppgitt over ham. Hun får ikke lov til å være hjemme alene i 10 min engang. Dette er et rolig og meget ansvarsbevisst barn. Og hun elsker å være hjemme alene.
Gjest jomfrua Skrevet 14. februar 2011 #11 Skrevet 14. februar 2011 For å si det sånn, så har hun hatt mobil hele tiden, og det er første gangen han kommer med dette tullet. De ringer selv på den tlf når hun er hos meg. Hun misbruker den heller ikke, men syns det er veldig kjekt å sende meg natta meldinger osv. Min far, min mor og søster pleier også å ringe henne på hennes mobil, så det er ikke snakk om noe misbruk. Jeg føler trygghet ved at hun har denne tlf og konflikt nivået mellom far og meg er så høyt for tiden, at det er kjekt for både meg og henne å kunne ta kontakt direkte uten å involvere far. Kanskje han har funnet ut at deres datter driver og sender meldinger om natten. Det beste du kan gjøre er å si at slik ønsker pappa det når du er hos pappa. Og da er det sånn hos pappa. Du skal IKKE fortelle din datter at du synes det er dumt osv - da setter du ditt barn midt i skuddlinjen. La dette ligge mellom barnet og faren og hold deg langt unna det som ikke er ditt ansvarsområde. Din datter skal ikke gi deg trygghet når hun er hos far. Enten så er det med risiko for mishandel din datter er der og da må du gå til verks. Men handler dette om dårlig miljø mellom dere voksne så skal ikke denne datteren sitte i midten og skape trygghet - hun skal forholde seg til den som har ansvaret. 2
Fluffe Skrevet 14. februar 2011 #12 Skrevet 14. februar 2011 Støtter far jeg. Hans hus,hans regler. 2
Gjest jomfrua Skrevet 14. februar 2011 #13 Skrevet 14. februar 2011 Jeg skal snakke med datteren min når jeg kommer hjem. Han er i ferd med å skyve henne over til meg med sine regler. Han behandler henne som en lite barn, misforstå meg rett nå, og hun er ganske oppgitt over ham. Hun får ikke lov til å være hjemme alene i 10 min engang. Dette er et rolig og meget ansvarsbevisst barn. Og hun elsker å være hjemme alene. For at din datter skal ha det optimalt i en setting mellom to foreldre i konflikt - så må du skygge banen fra hans setting. Slik du beskriver dette i dette innlegget så virker det som om du eskalerer problemstillingen ytterligere ved å synse så mye om fars ansvarsområde. Du skal ikke det. Du skal fraskrive deg dette og si at dette er pappas bord og ikke sette din datter i en lojalitetskonflikt. Din datter er bare 9 år. Hun er ett barn. Dere er to foreldre med forskjellig syn på oppfølging. Du har ditt ansvar. Ta det. Han har sitt ansvar. La han ha det. Tiden vil vise hvordan din datter responderer på dette - men DU skal ikke eskalere noe her. 2
Sign Skrevet 14. februar 2011 #14 Skrevet 14. februar 2011 For et barnslig innlegg. Jaada faren nekter henne å bruke mobil bare for å være vemmelig? Idiotisk. Han må få lovå ha regler i sitt hjem. Han vil bare sitt barns beste han også. Han må få lov å mene at datteren er for liten for mobil. Og det har han plutselig funnet ut? TS sier jo at datteren har hatt telefon lenge, men at dette plutselig har blitt et problem. Og ja, jeg tror barnefar nekter henne å bruke telefon for å være vanskelig. 2 1
Gjest Anuket Skrevet 14. februar 2011 #15 Skrevet 14. februar 2011 Jeg er til dels enig i og med at det er hans hus og hans regler, likevel i og med at hun er ung og kanskje enda sliter litt med at foreldrene ikke bor sammen mer - så burde faren være litt grei og gi lov til å sende en natta melding til mor. Jeg mener når jeg var 9 var det utrolig trist å ikke få sagt natta til min mor hvis hun var borte.. Men du burde kanskje foreslå det på en demokratisk måte?
Sophie-Ann Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #16 Skrevet 14. februar 2011 Hun sender ikke meldinger om natten, jeg har tilgang til tlf hennes og sjekker den med jevne mellomrom. Hun har hatt telefonen lenge, og skjønner ikke hvorfor dette plutselig er blitt et problem.
Fluffe Skrevet 14. februar 2011 #17 Skrevet 14. februar 2011 Hun sender ikke meldinger om natten, jeg har tilgang til tlf hennes og sjekker den med jevne mellomrom. Hun har hatt telefonen lenge, og skjønner ikke hvorfor dette plutselig er blitt et problem. Ja det går jo ikke ann å slette meldinger..
Gjest jomfrua Skrevet 14. februar 2011 #18 Skrevet 14. februar 2011 Hun sender ikke meldinger om natten, jeg har tilgang til tlf hennes og sjekker den med jevne mellomrom. Hun har hatt telefonen lenge, og skjønner ikke hvorfor dette plutselig er blitt et problem. Livet er ikke laget slik at vi skal forstå alt. La det ligge - dette er ikke din arena. Slut og skap konfliktsituasjoner som ikke er og som ikke er ditt ansvar.
Sophie-Ann Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #19 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har ikke tenkt å snakke med faren om dette i det hele tatt. Jeg notere dette bak øret sammen med alt det andre han har gjort/sagt. Han kommer til å ende opp med at hun ikke vil være hos han lenger, men det blir som sagt hans problem ikke mitt. Men jeg er lei meg på datteren min sine vegne. Hun var skikkelig lei seg og oppgitt. 1
Aelita Skrevet 14. februar 2011 #20 Skrevet 14. februar 2011 Ja det går jo ikke ann å slette meldinger.. Det går helt fint an, men det er verre å slette logg på telefonselskapet sine sider dersom det er abonement datteren har på mobilen. Der kan man velge spesifisert logg slik at man ser hvem til og når tekstmeldinger og samtaler er henvendt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå