Gå til innhold

Når venninnen finner seg kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har en god venninne som står deg veldig nært.

Du har akkurat møtt en fantastisk fyr, dere er akkurat offisielt blitt sammen.

Hvis noe alorlig skjer med deg og du skal ringe og betrygge/si hvordan ting går,

Hvem ringer du først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen først!

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg som venninnen fikk beskjed om at hun først skulle ringe den nye kjæresten, hadde jeg blitt litt paff.

Muligens har hun ikke helt venninneegenskaper i seg, så jeg vil nok la det fare. Og sannsynligvis får jeg et sterkere bånd til en annen enn henne.

Gjest Nigiria
Skrevet

Det kommer helt an på hva som har skjedd, hvem jeg tror har hørt det/fikk vite det først, hvem jeg sist snakket med m.m. Men vanligvis sier jeg bestandig litt alvorlige ting til kjæresten min aller først, så familie, så venner (selv de nærmeste). Vet ikke hvordan det ville stilt seg om vi akkurat hadde blitt sammen, men man har jo ofte et veldig spesielt bånd med kjæresten sin uansett vil jeg tro. Hadde nok blitt kjæreste først.

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd noe lignende. Da følte jeg meg litt dum etterpå siden jeg merket at venninnen min ble litt lei seg da jeg sa at jeg skulle ringe Han før henne.

Samboeren burde få vite ganske fort, men den nye kjæresten før den nære venninnen? Nei.

Skrevet

en veldig god venninne før en ny kjæreste. en kjæreste/samboer som jeg har vært sammen med over lengre tid før en veldig god veldig god venninne.

Skrevet

Kjæresten først.

Men i rekkefølge Nigiria sier: Familie, kjæreste, venner.

Skrevet

Da har hun nok ikke en så nær venninne, kanskje. Hvis hun hadde ringt meg først.

Hvis hun har en nær venninne trenger hun nok venninnen sin i denne situasjonen.

Er en søt egenskap at venner betrygger en i slike situasjoner. Ikke bare ringer typen som du nettopp har møtt. - hvis du har en nær venninne.

Skrevet

wow, jeg er ganske overrasket over responsen du har fått til nå. For min del synes jeg det er en selvfølge at kjærsten blir ringt først.

Skrevet

Rekkefølgene:

1. Familien/Venninnen

2. Kjæresten.

1. Samboeren/familien

2. Venninnen.

• Liker 1
Skrevet

wow, jeg er ganske overrasket over responsen du har fått til nå. For min del synes jeg det er en selvfølge at kjærsten blir ringt først.

Da jeg svarte "kjæresten først" tok jeg utgangspunkt i at venninna sto meg veldig nær, kjent hverandre siden vi var barn osv., og at kjæresten var helt ny, kjent han i et par uker. DA blir det venninna først.

Skrevet

Da jeg svarte "kjæresten først" tok jeg utgangspunkt i at venninna sto meg veldig nær, kjent hverandre siden vi var barn osv., og at kjæresten var helt ny, kjent han i et par uker. DA blir det venninna først.

Og med det mente jeg selvfølgelig "venninna først" :P

kan legge til at AnneBonny skrev det samme som jeg mener.

Skrevet

Jeg ville nok ringt bestevenninna mi før noen andre.

Skrevet

Da jeg lå på sykehuset og når det var noe nytt i saken ringte jeg bestevenninnen først! Så ringte jeg faktisk mamma og pappa..

Men jeg snakket mest/timevis i telefonen med kjæresten.

• 2 uker senere...
Gjest Emily25
Skrevet

Ville nok ringt mamma først. Haha. Men det spørs egentlig HVA som har skjedd... Men har ingen nære venninner heller, så vennene ville nok sannsynlig ikke fått vite noe i det hele tatt. Eller lenge etterpå. Kjæresten og familien kommer i første rekke. Mamma kommer ihvertfall i aller første rekke.

Skrevet

Venninne først selvfølgelig!

En helt ny kjæreste betyr jo som regel at man ikke har kjent hverandre så lenge! hvorfor skal han da plutselig ta over plassen til sin beste venninne? Hun har jo vært der mye lenger, og er jo også en KJÆRESTE i form av at du har henne kjær i livet ditt og det er en grunn til at dere er bestevenner!

Er jo noe helt annet hvis dere har vært sammen i 3 år...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kommer vel helt an på situasjonen? Etter at jeg ble sammen med kjæresten min, er det alltid ham jeg går til først, føler jeg har mer "lov" til å bry ham enn venninnene mine.

Kan jo ha noe å gjøre med at jeg ikke har noen bestevenninne som jeg må dele alt med. Jeg har mange nære venner, men ingen som jeg føler at jeg eksklusivt skal snakke med om problemer.

Endret av Airi
Skrevet

Spørs litt på hvor lenge en har vært sammen med kjæresten og hvor lenge en har kjent h*n fra før. Akkurat nå ville jeg helt klart ha snakket med kjæresten først, før jeg snakket med venner. Det spørs også hva det angår. Jeg ville for eksempel ikke sagt noe alvorlig om sexlivet mitt til ei venninne før kjæresten. Jeg ville heller ikke ha sagt at jeg var gravid til henne enn til ham. Det er noen ting som er prioritert kjæresten i første omgang, og noe er bare hans prioritering.

Men som sagt, det spørs hvor lenge en har vært sammen og hvor tett båndet mellom en er.

Gjest Sommertid
Skrevet

- Familie

- Beste kammerat(har ikke beste vennine)

- Ny kjæreste

Hadde jeg hatt kjæresten lenge hadde han vert på toppen av listen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...