Gå til innhold

P-ring (Nuvaring) og manglende menstruasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Nuvaring i ca 2 år, og merket en mer rutinemessig mensperiode etter at jeg begynte med ringen. I tillegg blør jeg litt mindre enn jeg gjorde før jeg begynte med ringen. Men de siste månedene har jeg blødd mindre og mindre, og menstruasjonen har blitt mer og mer uregelmessig (før fikk jeg alltid mensen på mandager, nå kan det drøye helt til torsdag).

Ved mensperioden nå sist blødde jeg ikke i det hele tatt, hadde bare utflod med en liten rød stripe i. Er ganske sikker på at jeg ikke er gravid, har fulgt "bruksanvisningen" til punkt og prikke. Noen andre p-ring-brukere som har opplevd noe liknende? Og "telles" det som mensen når jeg kun har fått en liten stripe blod i utfloden og ikke full mens? (blir litt paranoid og tenker om jeg bør ta en graviditetstest - selv om jeg egentlig er veldig sikker på at jeg ikke er gravid :P)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått mye mindre mens etter å ha brukt på p-ringen i to år nå, og opplever som deg at mensen er mer uregelmessig. Før fjernet jeg ringen fredag, fikk mensen mandag og var ferdig torsdag. Nå tar jeg den ut fredag, får mensen lørdag og er ferdig på tirsdag. Opplevde det samme da jeg brukte p-piller. Hvis du er bekymret for å være gravid er det ikke verre enn å ta en test. :)

Skrevet

Husker jeg opplevde slike episoder som deg når jeg brukte Nuvaring-en men jeg har alltid trodd at det var vanlig, tenkte ikke så mye på det...

Tror ikke du burde bekymre deg mer enn nødvendig, ta en test hvis du er i tvil... lykke til, alt ordner seg!

Skrevet

Husk også at det ikke er en ekte mens, og derfor kan den ofte utebli, eller at det kan komme annerledes blødning innimellom osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...