Gå til innhold

trenger all hjelp jeg kan få!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

driver å leser til min første eksamen på universitetet- og deter ex phil oh ex fac som står for tur... men jeg kommer aldri aldri til å rekke å lese alle bøkene og hvertfall ikke lære det utenatt! er det mulig å lære alt som står i 8 bøker på hver 400 sider utenatt? det jeg da lurerpå er om det er noen som har gjort dette, tatt disse eksamene og som kunne fortalt meg litt hvordan jeg best skal kunne lese for å få lest alt og hvordan eksamen blir praktisert.. ?? trenger all hjelp jeg kan få! det er virkelig krise...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger da ikke å kunne det utenatt, men du trenger å forstå innholdet. Ta notater fra alle kapitlene der du skriver det viktigste. Sett opp en leseplan så du vet at du kommer igjennom det meste.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg blir helt lamslått jeg... her sitter jeg og pugger så åpner jeg oppg boka mi og oppg er rene tolkningsoppgaver. det er jo helt høl i huet og klare det! må man besvare hvert enkelt spm på eksamen for å kunne stå?? ord kan ikke beskrve hvor glad jeg blir om jeg står..noe jeg tror er veldig usannsynlig!

Skrevet

Leverer du oppgaver til skolen da? Det er lurt, da får man trenign og tilbakemelding. Ha kollokvier.

Hvis ikke du har funnet ut dette øfr nå, er du kanskje litt sent ute...? Stryker man kan man ta opp, det er heller ikke alle som egner seg til akademia. Men det kan jo hende du tror de stiller høyere krav enn de gjør også.

Gjest Étoile
Skrevet

Kjøp repetisjonsheftene, der står det viktigste du trenger å vite. I tillegg bør du lese forelesningsnotatene godt og gjøre en del tidligere eksamensoppgaver.

Lykke til! :D

Gjest Carmelita
Skrevet

Kollokviegrupper er en kjempefin mulighet til å lære! Studerer selv på universitetet. Jeg dropper mange av bøkene, men leser det grunnleggende og snakker mye med andre om stoffet. Vi løser eksamensoppgaver, og det lærer man også mye av. Les til du skjønner poengene, spør deg selv hva teksten prøver å få frem, og tenk på hvordan du kan bruke det på eksamen. Dette funker for meg iallefall. Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette fikk meg til å minnes da jeg gikk på videregående og faktisk pugget utenatt 20-30 sider hver gang jeg hadde prøver. Da skrev jeg bare ordrett ut fra læreboken når jeg svarte på spørsmål. Fikk jo bra karakterer da, men dette fungerte best i lesefag...Dette fungerer nok ikke så bra på universitetet!

Gjest Anonymous
Skrevet

nei det er sant og det samme problemet er det jeg har den dag i dag!!!! forståelse har jeg ikke!

Skrevet

Du har ikke svart på om du føler forelesninger, kollokvier og gjør oppgaver som du innleverer...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Men må du forstå så mye da..er det ikke bare å huske formler og regler. Husker da jeg lest til ex.phil - det var nå mest "pugging" der og. Men jeg fulgte da også forelesninger og kollokviegrupper med veileder, det var bra for min del da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hjelper å repetere og repetere og repetere også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...