AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har lest man kan få strammere rompe av å gå eller løpe i trapper. Men hvor ofte bør man gjøre det for å se resultater? Hvis man f.eks går opp og ned trappen 20-30 ganger 3-4 ganger i uken, vil det hjelpe eller må man gå mer? Har ikke peiling på dette. Noen som har fått strammere rompe av å gå mye i trapper? Kunne trengt litt hjelp
Spiralis Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Nå tenker ikke jeg noe på om rompa blir stram, men jeg bruker trappa en god del til oppvarming før jeg skal trene styrke. Jeg pleier å kjøre 40 ganger opp og ned trappa til oppvarming. Dersom du skal ha trappeløping/gåing som hovedtreningen din så ville jeg anbefale deg å gå flere ganger enn 20-30 pr treningsøkt. Du kan for eksempel dele det opp i intervaller med litt pause i mellom dersom du syntes det blir tungt.
Supraspinatus Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 (endret) Jeg har lest man kan få strammere rompe av å gå eller løpe i trapper. Men hvor ofte bør man gjøre det for å se resultater? Hvis man f.eks går opp og ned trappen 20-30 ganger 3-4 ganger i uken, vil det hjelpe eller må man gå mer? Har ikke peiling på dette. Noen som har fått strammere rompe av å gå mye i trapper? Kunne trengt litt hjelp Det kommer jo helt an på hvor lang trappen er. Trappeløp blir en slags blanding mellom utholden styrke og kondisjon og er egentlig en veldig bra treningsform. Hvis du tenker i baner av kortintervalltrening så kan 10 sett med 10 sekunds aktivitet være en begynnelse. Ikke ta pause lenger enn 10-20 sekund. 95-100% intensitet. Husk å varme godt opp først. Endret 14. februar 2011 av Supraspinatus
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Det kommer jo helt an på hvor lang trappen er. Trappeløp blir en slags blanding mellom utholden styrke og kondisjon og er egentlig en veldig bra treningsform. Hvis du tenker i baner av kortintervalltrening så kan 10 sett med 10 sekunds aktivitet være en begynnelse. Ikke ta pause lenger enn 10-20 sekund. 95-100% intensitet. Husk å varme godt opp først. Åssen oppvarming kan man gjøre før da?
Supraspinatus Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Åssen oppvarming kan man gjøre før da? Man kan gå opp og ned trappene uten å løpe. Og gradvis øke tempoet. Man skal være skikkelig varm og kjenne at hjertet pumper.
Hoppetaujenta Skrevet 14. februar 2011 #7 Skrevet 14. februar 2011 Og trappegåingen bør fortsette resten av livet...sånn ideelt sett.
Gjest Eurodice Skrevet 14. februar 2011 #8 Skrevet 14. februar 2011 Strammere ROMPE skulle det stå RUMPE tenker jeg du mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå