AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Jeg skal arrangere utdrikningslag, og er i gang med planleggingen. Bruden har uttrykt ønske om spa, og jeg syns selv det er en god ide. Problemet er bare at det blir ganske dyrt når alle må ha behandling (man kan jo som regel ikke benytte seg av spa-avdelingen uten å ta behandling, i alle fall ikke der jeg har sjekket). I tillegg til mat og diverse andre aktiviteter, blir det da nærmere 1000 kr pr pers. Det syns jeg egentlig blir litt dyrt. Hva syns dere? (De fleste deltakerne er over 30 år, er "etablerte" og har grei økonomi)
Violet Hill Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 (endret) I utgangspunktet synes jeg at 1000 kr er overkommelig, men da jeg var forlover valgte jeg en litt rimeligere løsning ut fra omstendighetene, først og fremst stemningen blant de øvrige deltakerne. Jeg tror at det er ganske vanlig å sende bruden på spa mens resten av gjengen finner på noe annet, for eksempel tar en drink eller forbereder senere aktiviteter. Da kan alle spleise på brudens behandlinger og man kan eventuelt slå til med noe litt fancy Edit: skrivefeil Endret 13. februar 2011 av Violet Hill
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 TS her. Jeg har vurdert forslaget ditt. Violet Hill, å sende bruden på spa alene mens vi gjør noe annet. Høres ut som en god plan, men har selv vært på utdrikningslag hvor alle deltok på spa, og syns det var veldig koselig... (men dyrt). Så derfor kunne jeg tenke meg den varianten. Men ender sannsynligvis opp med å sende kun bruden. Tar gjerne i mot flere innspill når det gjelder pris
FruN Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Hva med å samle de som skal være med på laget og høre hva de ønsker? Vi gjorde det ved venninna mi sitt utdrikningslag, og det var veldig ålreit. Om alle ikke har møtt hverandre og, får de mulighet til det før festlighetene
Gjest Spinell Skrevet 14. februar 2011 #5 Skrevet 14. februar 2011 Jeg synes 1000 kroner er alt for dyrt for et utdrikningslag, og jeg er over 30 og har god økonomi selv. Andre kan sikkert ha andre meninger, og selvsagt kan det være hyggelig med en spa-dag med venninner. Jeg har vært med på løsninger der brud og forlover har vært på spa først på dagen (dvs bruden har fått en litt dyr behandling og forloveren har tatt den billigste hun fant), for så å møte resten av jentene etter behandlingen. Et annet utdrikningslag gjorde det nesten på samme måte; der kunne de som ville være med på spa-et og betale sin egen behandling. I sistnevnt tilfelle fordelte gjestene seg ganske jevnt. Helt greit for meg!
Lille Rosa Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Jeg syns 1000 kr er en helt grei pris til utdrikninglag. Ting koster penger og det er de fleste klar iver. Når det er snakk om mer, feks 1500, så syns jeg det begynner å bli i grenseland, og bør isåfall inkludere ALT av aktiviteter/mat osv for hele dagen. Når det gjelder spa har jeg inntrykk av at det er mange som gjør det slik at alle blir med på selve spa-avdelingen og plasker i basseng/badstu mens bruden feks får massasje. Inngang til spa er gjerne ikke altfor dyrt, og man kan gjerne forhandle pris på dette om man er en gjeng
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Jeg synes i utgangspunktet 1000 kr er for dyrt, på den annen side kommer det jo an på hva jeg får av aktiviteter selv også. Hvis jeg syntes det hørtes fristende ut med spa hadde jeg ikke hatt noe problem med den prisen, så det er sikkert lurt å spørre de andre deltakerne, og si at det er ett alternativ hvor alle blir med på spa, og ett hvor bare bruden får behandling. Som en liten digresjon betalte jeg for flere år siden 600 kr eller mer for et utdrikningslag hvor vi var på Tusenfryd hele dagen (noe jeg synes er relativt lite givende), og ellers spiste grillmat og drakk kartongvin (som jeg lurer på om jeg betalte ekstra for, husker ikke)...
lilleGrethe Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 Jeg vil anbefale å ta med ihvertfall noen flere av brudens venninner på møte - diskutér hva dere tror er en god plan for dagen, sjekk hva det vil koste, og send ut e-post til alle deltakerne med plan og hva det vil koste, med mulighet for tilbakemelding om opplegg og pris. Hvis dere går for dyre aktiviteter som f.eks. spa, vil jeg anbefale at dere gjør andre ting noe rimeligere - f.eks. kan man gjøre maten en god del billigere hvis man har picnic-lunsj og middag hjemme hos noen enn om man går ut og spiser. Sånn har vi gjort det i flere utdrikningslag i vennegjengen vår, og en 1000-lapp er i mine øyne en grei pris for utdrikningslag der all mat og drikke er inkludert. Sjekk med de andre hva de tenker i forhold til pris/spa - hvis det virker dyrt kan dere prøve å gjøre som Lille Rosa foreslår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå