kattemamma Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har siden november søkt nye stillinger. Er 40 har jobbet fullt siden høsten-97 og endt opp i en kjedelig stilling jeg ikke kommer meg ut av fordi det er så og si ingen respons der ute blant private utlyste stillinger! Jobbmarkedet er merkelig. Har kontaktet diverse vikarbyråer, men det virker ikke som at jeg er interessant. Tjener jeg for mye ??? ligger på 440 000. Har noen erfaring med å skifte sektor i min alder og hvordan fikk dere napp???
feuerstein Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Hvilket fagområde jobber du innenfor? Har du formell utdannelse?
kattemamma Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2011 Hvilket fagområde jobber du innenfor? Har du formell utdannelse? Jeg jobber i dag innen controlling. Har høyere utdanning sivøk. ispedd ped. Søker meg over på HR. Får tilbakemedling om at jeg enten er overkvalifisert (HR-konsulent) eller har for lite bakgrunn (HR-sjef). Har ikke jobbet med nettverking i dat hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Tjener du 440k som siviløkonom med over 10 års erfaring? Jeg ble ferdig med min grad i fjor(også siv.øk), og min lønn er 540k. Det er riktignok i privat sektor, men trodde ikke forskjellene var så store. Er det en spesiel grunn for at du har så lav lønn?
feuerstein Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil søke deg over i controlling i privat sektor?
SmallTalk Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 440.000 som siv.øk med 10 års erfaring? Det er mildt sagt dårlig betalt! Jeg som ingeniør med bachelor vil sannsynligvis ende opp på mer enn dette i år, og jeg har foreløpig 6 mnd jobberfaring. Det virker som om du gjør deg selv veldig lite attraktiv på jobbmarkedet. Du er siv.øk med 10 års erfaring, og da burde du i utgangspunktet vært ganske ettertraktet.
kattemamma Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2011 TS her. Takk for alle innlegg! Jeg tjener ikke så veldig bra. Men glem lønnen foreløpig. Noen som har erfaring med å søke seg over fra offentlig til privat? Er man attraktiv med offentlig erfaring i det private? Føler jeg ikke får napp. Men det er kanskje andre årsaker. Har jobbet mye med min CV, som begynner å bli bra. Noen innen HR som kan gi meg noen innspill på dette? Eller gjerne andre! Jeg jobber ikke med controlling fordi jeg har bestemt meg for å satse innen HR, der jeg også har mye relevant erfaring og fordypningsfag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå