AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Hei! Jeg er en jente på 16 år og må velge vgs skole før 1. mars. Jeg bor i Oslo (Nord-vest) og har rundt 5 i snitt så kommer inn hvor jeg vil. Vi måtte søke på skolen, men vi kan fortsatt endre. Jeg søkte Elvebakken på 1., Oslo Handelsgymnasium på 2., og Ullern på 3. Det at Elvebakken har så høyt snitt skremmer meg litt, selv om jeg pleier å gjøre det bra selv er jeg redd for at det blir for hardt. Jeg lurer også veldig på miljøet der, hvor folk kommer fra og om det er bra sosialt miljø. Er det fester der som på andre skoler på oslo vest? og er de fleste fornøyd med å gå der? På Handels er jeg redd for å ikke passe inn siden jeg har hørt det er veldig mye klespress og kroppsfokus ol. I tillegg har jeg hørt at det er nesten som å fortsette på ungdomsskolen fordi det er delt inn i gjenger og mye bitching og sånn. Noen som vet bedre eller har noen tips? Det hadde hjulpet veldig:)
frkharepus Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 Skal du gå vanlig allmenfaglig eller noe yrkesrettet??? Er noen år siden jeg gikk på OHG. Gode lærere, men miljøet kan jo oppfattes som litt spesielt. Jeg kommer fra Oslo Nord, så havnet litt mellom både øst og vest, så var ikke "fin nok" for de fra vest, men "for vestkant" for de fra øst. Brydde meg fint lite om det, og fikk gode venner fra begge sider av byen. Hvis du har så så bra karakterer at du kan velge og vrake blant skolene, hadde jeg nok gått for Berg, Fagerborg eller Katta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå