Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Student89
Skrevet

Noen her som har erfaring med å ta to studieår på et? Planlegger å ta 2 og 3 året på

BI sin øknomomi og administrasjonslinje på et år for å komme kjappere ut i arbeidlivet.

Går for tiden 1 året på økonomi og administrasjon og føler at man får mye tid til overs.

Skrevet

Studieåret 2008-2009 tok jeg 120 studiepoeng på ett år. Det tilsvarer vel såvidt jeg vet det du tenker å ta. Dette var for det meste samfunnsvitenskap på universitetet.

Det var beintøft, jeg jobbet hver eneste dag, men jeg gjorde det veldig bra i alle fagene bortsett fra ett. Absolutt ikke noen umulighet :)

Gjest Student89
Skrevet

Takk for innspill.

Er beredt til å jobbe 14 dager av gangen med så en pause på en dag for så å begynne igjen. For tiden ligger jeg nesten

på et rent A snitt, men føler at jeg bruker så mye tid på finpusse slik at jeg får A når det

egentlig holder med B. Føler derfor at jeg waster mye tid;P

Skrevet

Jeg ville aldri kalrt noe slikt, men så kan det jo godt hende du har større arbeidskapasitet enn meg. Hvis du har lyst - hvorfor ikke bare prøve? Det verste som skjer er antagelig at det blir for mye og du må gjøre det på normert tid likevel - ihvertfall så lenge du er litt obs på hvor sliten du er og hva du klarer, sånn at du unngår å gå på en skikkelig smell.

En ting du bør tenke på er jo om noen av fagene i 3.året bygger på de i 2.året, for da vil jeg tro at de ikke lar deg ta begge samtidig?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også gjort det, 120 poeng på ett år. 60 poeng er jo ingenting, man kan fint fylle på. Men ok, 120 poeng var beintøft og krevde masse jobb. Dog var det en herlig følelse når året var omme, og jeg nyter de som ser papirene mine og sperrer opp øynene ;)

Gjest Student89
Skrevet

Jeg ville aldri kalrt noe slikt, men så kan det jo godt hende du har større arbeidskapasitet enn meg. Hvis du har lyst - hvorfor ikke bare prøve? Det verste som skjer er antagelig at det blir for mye og du må gjøre det på normert tid likevel - ihvertfall så lenge du er litt obs på hvor sliten du er og hva du klarer, sånn at du unngår å gå på en skikkelig smell.

En ting du bør tenke på er jo om noen av fagene i 3.året bygger på de i 2.året, for da vil jeg tro at de ikke lar deg ta begge samtidig?

Har tenkt på det der jeg og, og det viser seg at det kun er 1 fag hvor det er slike krav, så regner med at det ordner seg:)

Skrevet

Bare så du vet det, så er 2. og 3. år på BI en del hardere enn 1. året. Det er rimelig avslappende i forhold! Ikke tro det fortsetter slik.. Hvordan skal du rekke å gå på alle forelesninger, lese MASSE utenom og ha et liv i tillegg? 1 år fra eller til gjør da ikke så mye. Lev livet litt. Hvorfor må du på DØD OG LIV inn i arbeidslivet et lite år før du må?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også gjort det, 120 poeng på ett år. 60 poeng er jo ingenting, man kan fint fylle på. Men ok, 120 poeng var beintøft og krevde masse jobb. Dog var det en herlig følelse når året var omme, og jeg nyter de som ser papirene mine og sperrer opp øynene ;)

Jeg holder på med det samme nå, og kan jammen si det er beintøft spesielt med jobb ved siden av. Men jeg regner med du har fått deg jobb? Hva har potensielle arbeidsgivere sagt til CV'n din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...