Gjest Vega Skrevet 6. mai 2003 #22 Skrevet 6. mai 2003 Og stensiler dere!!! Læreren på ungdomskolen til sønnen min var over 60 i fjor, han stønnet hver gang hun sa at hun bare skulle ut og hente noen stensiler...
Gjest Mzfire Skrevet 6. mai 2003 #23 Skrevet 6. mai 2003 Likte godt 80 tallet jeg. Selv er jeg 79 modell, men husker jo 80 tallet godt. Husker søstra mi fløy med pocco-locco genser ja. Og tror også fargene knæsj, knall rosa, gul og grønn var in da. Sånn selvlysende. Det hadde hun på neglene sine hvertfall Jeg var veldig glad i basketsko. De var litt lange i kanten om dere husker. Senere kunne man få kjøpt korte basketsko. Eller lave mener jeg.. Også husker dere de traktorskoa? De hadde jeg. Mener også det var in å gå med sølv armbånd og gull armbånd, helt enkle. Brukte ikke alle jentene Date også ? En ganske vond parfyme egentlig. Kunne få den i mange farger. RØD,BLÅ, FERSKENFARGE. Eller var det vanlig på 90 tallet? Likte veldig godt å se "blikbox" noe al av halv syv og midt i smørøyet. Likte så godt å se den serien "forelska 87." Den likte jeg kjempe godt Åsså Frida med hjertet i hånden. Tror også det var in å ha sånn liten gummibåt med årer som du kunne bruke på stranda..
Gjest Étoile Skrevet 6. mai 2003 #24 Skrevet 6. mai 2003 Utrooolig festlig tråd!! Men er ikke gammel nok til å ha så forferdelig mange minner fra 80-tallet, jeg da! Høres ut som om jeg gikk glipp av noe der ja.... Husker forresten godt den første kassetten jeg kjøpte... Alice Cooper! Var vel i ca 88/89. Times have changed! Og nr 2 var vel Madonna. Ellers, så skulle ALLE jentene i klassen ha håret i en sånn hawaii sveis tror jeg vi kalte det, sånn diger bølge i panneluggen med MASSE Clynol.... Og så hadde jeg en jakke jeg bare elsket over alt på jord, pilotjakkelignende i glinsende glatt knæsj rosa stoff!! Og minnebøker var stort, enten med blanke ark som man skrev vers i, ex. "Roser er røde", eller sånne med ferdige skjemaer....
Gjest Mzfire Skrevet 6. mai 2003 #25 Skrevet 6. mai 2003 Glemte å si at søstra mi, hun er 73 modell, pleide å klippe hul i olabuksene sine. Kan tro mamma ble sur da hun ville klippe hull i nye bukser. Det var visst inn å ha hull på knærna og rompa... Skinnbukser var vel også in. Søstra mi hadde den kule svarte skinnbuksa og den fikk jeg til slutt lov å låne
tilla Skrevet 6. mai 2003 #27 Skrevet 6. mai 2003 Så artig tråd. Bringer frem mange minner :D Jeg hadde noen mørkblå poco loco posebukser (brettet opp stramt nederst) og vinrød lacost tennis skjorte med lys gul sløyfe (laget på håndarbeiden) i halsen og pastelgrønn poco loco jakke (tatt fra broder'n). Ærmene måtte trekkes opp til albuene. Jeg syntes jeg var sååå stilig kledd Å ja, av og til byttet jeg ut jakken med en svart og hvit skjorte. Å, nå kom jeg på noen bukser jeg hadde på 70-tallet. Er det noen som husker de rutete posete ullbuksene. Jeg var så stolt over min blå,gul og grønn rutete. Måtte mye overtalelse til for å få den Moder'n syntes jeg var for lubben til posebukse og det stemte nok. Broder'n sydde sin rutete bukser på håndarbeiden. Beklager avsporingen, men jeg måtte bare nevn de buksene :blunke:
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. mai 2003 #28 Skrevet 7. mai 2003 Morsomt Selv hadde jeg ROSA solbriller med speilglass i, men farget dem senere svart med sprittusj. Etterhvert oppdaget jeg at jeg ble svart på nesa da tusjen farget av Guttene i klassen hadde rottehale i nakken, og jeg syns tante var så fantastisk vakker i sin bløtkakebrudekjole :D
Gjest Lea Skrevet 7. mai 2003 #29 Skrevet 7. mai 2003 Glemte å si at søstra mi, hun er 73 modell, pleide å klippe hul i olabuksene sine. Kan tro mamma ble sur da hun ville klippe hull i nye bukser. Det var visst inn å ha hull på knærna og rompa... Skinnbukser var vel også in. Søstra mi hadde den kule svarte skinnbuksa og den fikk jeg til slutt lov å låne Ja, erru gææærn! Hull i buksa måtte man ha. Ett hull rett under rumpa og helst en hel drøss på lårene og på kneet. OG var man ekstra trendy så sydde man på masse lapper i tillegg og pyntet med lit garn i fine farger på baklommene. Men vi var jo sååå fine. Det var ikke noe i veien med produktene, men MENGDEN :o !
Tusenfryd Skrevet 7. mai 2003 #32 Skrevet 7. mai 2003 Rock me om the floor...? Jeg er et ekte 80-tallsbarn - og dette er en nydelig tråd. Jeg hadde alt dere har nevnt og enda mer. Jeg hadde blondekant på jeansen og wet-gel i håret og flettet pannebånd. Jeg hadde plastøredobber i alle farger og fasonger med matchende halsbånd. Jeg hadde kinasko og indianerstøvletter. Jeg hadde plastvesker og pumps - i alle farger. Husker særlig det i rødt husker jeg - var russ på 80-tallet og det var innkjøpt til russeball. Grusomme greier...
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2003 #33 Skrevet 7. mai 2003 I wanna rock! HEHE, yeah! Måtte laste den ned på flekken her.
Sofia Skrevet 7. mai 2003 #34 Skrevet 7. mai 2003 Hehe....veldig morsom tråd. Som deg Tusenfryd, var jeg også russ på 80-tallet, 1985 faktisk. Jeg hadde hvitt plastbelte over russedrakten (måtte jo skille beltet fra drakten), røde store plastøredobber og hvite høye tennisko. Ser på bilder nå og gremmes... Ellers så var jeg ganske så Madonna-inspirert. Tingen var å ha akkurat 100 slike tynne "sølv"-armebånd (stive smale), og så tuperte jeg håret og gikk i sorte stekkbukser med naglebelte så jeg skikkelig fikk snørpet buksen rundt rumpa. Jeg husker jeg hadde slike "bestemor"-støvletter med snøring oppover leggen. Strekkbuksen skulle selvfølgelig inni disse. Litt av et syn.... (nå skjønner jeg jo mammas konstante hoderisting)...
Nilma Skrevet 7. mai 2003 #35 Skrevet 7. mai 2003 Hehe, plastøredobber og matchende armbånd, ja...*grøsser* Er det flere en meg som husker moten med å kneppe jakken kun nederst for så å trekke den laaangt ned på skuldrene / armene? (dårlig forklaring, men de som har sett dette skjønner nok hva jeg mener!)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2003 #36 Skrevet 7. mai 2003 Jeg husker godt de "kjekke" Herreys brødrene fra Sverige - med sina gylna skor!!!
Gjest Lea Skrevet 7. mai 2003 #37 Skrevet 7. mai 2003 Hehe, plastøredobber og matchende armbånd, ja...*grøsser* Er det flere en meg som husker moten med å kneppe jakken kun nederst for så å trekke den laaangt ned på skuldrene / armene? (dårlig forklaring, men de som har sett dette skjønner nok hva jeg mener!)
Gjest Mzfire Skrevet 7. mai 2003 #38 Skrevet 7. mai 2003 Husker storesøstra mi hadde bestemor sko ja. Hehe men jeg syns de var fine jeg. Hadde lyst på sånne selv. Men nå er de vel ikke så fine.. Savner 80 tallet jeg...
Gjest Hulderjenta Skrevet 7. mai 2003 #39 Skrevet 7. mai 2003 *Mimre mimre* Jeg er 77-modell og er vokst opp med alt det derre der! Faktisk utrolig herlig å lese innlegget ditt, mange små detaljer jeg ikke har tenkt på på uendelig lenge! 80-årene var virkelig noe for seg selv! :D
Gjest gurimalla Skrevet 7. mai 2003 #40 Skrevet 7. mai 2003 He, he….. Litt morsomt at denne kom opp nå. Vi har nettopp diskutert navnet på den gule leppestiften med den røde marihøna og ingen husket hva den het. Young and Yellow, jepp! Ikke bare vaniljesmak, jeg likte også sjokolade, karamell og bringebær. De tøffeste gutta på skolen danset breakdance….. Var også så heldig at jeg hadde skolens mest utslitte olabukser som ble flittig brukt. De var lappet og hullete overalt. Det aller kuleste var at de var ordentlig slitt, ikke klippet hull i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå