Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En litt flåsete tråd, men trenger det idag! Her er min liste over det jeg synes er positivt med å måtte ta prøverør:

1. trenger aldri mer å tenke på prevensjon, slipper da unna mer hormonbehandlinger enn ved prøverørsbehandlingen

2. man slipper å stresse med sex til bestemte tider for å lage barn

3. man slipper å ha dårlig samvittighet for å drikke vin eller andre fy fy ting i usikre perioder (foruten ved forsøkene, selvfølgelig)

Ved å være UFB:

1. sove så lenge man vil i helgene uten å bli vekket av en skrikerunge som må bytte bleie/mates

2. man kan gjøre ting på impuls

3. man kan bruke alle penger på seg selv og mannen, og være totalt ego

4. man slipper å ha med seg barn på handletur

5. man har konstant frihet og slipper den konstante dårlige samvittigheten som følger med å være mor

6. man slipper å tenke på at alt skal være barnevennlig og praktisk

7. man kan ta på rene og luktfrie klær uten å bekymre seg om at de er møkkete om et kvarter

8. man kan ha hvit stoff sofa

ja, jeg kommer vel sikkert på mer. håper på flere innspill fra dere her inne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er fordelen med å vite at prøverør blir løsningen at jeg slapper mer av. Prøvingen er ikke stress og press, jeg tar det med ro og venter tålmodig på at behandlingen skal komme i gang, og unngår i mellomtiden å stresse med testing, "symptomer" og prøving hver eneste måned. Det var også en stor lettelse for kroppen å gå av pergoen, syv kurer på rad ble slitsomt. Nå er det hormonbehandling noen dager/uker, i stedet for måned på måned.

Ellers har mitt fokus hele tiden vært hvor behagelig det er å fortsatt være barnløs. Jeg nyter vin og sene kvelder, store mengder jobb og klatring på karrierestigen, lange treningsøkter, weekendturer, lange morgener i senga i helgene og det å stort sett bare tenke på meg selv. Jeg har tenkt at barn før jeg før eller senere uansett, på naturmåten, ved prøverør eller adopsjon. I mellomtiden nyter vi tosomheten vår.

Skrevet

Dersom man ikke har barn kan man med god samvittighet ha en bitteliten og utrolig kul toseters sportsbil! Og man kan skjemme bort hunden sin fordi han er jo lille barnet!

Gjest Alabama
Skrevet

Man kan reise. Tenk bare på hvor mange plasser i verden som er helt umulig å reise med barn!

Skrevet

Jeg vet om mye moro som koster penger som man kan gjøre uten barn, men vi må spare vi, for å ha råd til prøverør. Har brukt nærmere 70 000,- hittil... Og dersom man da i tillegg skal bygge hus og gifte seg så er det mye penger som gjerne skulle være brukt på andre ting om en hadde muligheten. (Eller baby- og barneutstyr ;) )

Av fordeler:

- slippe å tenke prevansjon

- Kan gjøre som en vil, når en vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...