Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har lyse og relativt korte øyevipper.

Bruker til daglig mascara, men blir sittende igjen med et lyst parti på oversiden av vippene som ikke dekkes.

Når jeg påfører mascara bruker jeg sikk- sakk metoden og gjør mitt beste, men blir bestandig sittende igjen med dette lyse partiet helt innerst på oversiden av vippene.

Har prøvd eyliner i blyant form, og i flytende form for å legge på oversiden av øye.. men får det virkelig ikke til.

Bruker som regel mørk brun mascara for at det skal bli litt mindre synlig, men synes sort er penere i flere tilfeller.

Så, søte KG jenter... har dere noen gode tips og råd til meg???

Tar imot enkle og effektive råd med en stooor takk!

Gjerne med konkrete forslag på hvilken type eyeliner jeg kan bruke eller andre tips.

Hilsen Eyeliner kløna :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har lyse og relativt korte øyevipper.

Bruker til daglig mascara, men blir sittende igjen med et lyst parti på oversiden av vippene som ikke dekkes.

Når jeg påfører mascara bruker jeg sikk- sakk metoden og gjør mitt beste, men blir bestandig sittende igjen med dette lyse partiet helt innerst på oversiden av vippene.

Har prøvd eyliner i blyant form, og i flytende form for å legge på oversiden av øye.. men får det virkelig ikke til.

Bruker som regel mørk brun mascara for at det skal bli litt mindre synlig, men synes sort er penere i flere tilfeller.

Så, søte KG jenter... har dere noen gode tips og råd til meg???

Tar imot enkle og effektive råd med en stooor takk!

Gjerne med konkrete forslag på hvilken type eyeliner jeg kan bruke eller andre tips.

Hilsen Eyeliner kløna :sjenert:

Prøv og farge vippene kansje? :)

Skrevet

Vipp hodet langt bakover, og gjerne dra øyelokket litt ut i ytterkant. Så får du vippene lengst mulig vekk fra øyenlokket (haha, dårlig forklart), så du kan sikksakke mye med kosten helt ved roten av øyenvippene. Prøv også å få vippene langt "inn i" kosten. Dette er hva jeg gjør, og jeg får aldri noen lyse partier. :)

Forresten, skjer dette med alle maskaraene du bruker?

Skrevet

Jeg har nøyaktig samme problemet og kan dessverre ikke si at jeg har funnet den perfekte løsningen. Men når jeg bruker mørk mascara tar jeg litt matt mørk øyenbrynspulver eller hva det nå er på en liplinerpensel (sånn veldig liten, flat og litt spiss sak ihvertfall) og tar på det lyse område innerst for å dempe den fargen litt. Det blir ikke perfekt, men det blir mindre blikkfang ihvertfall. Ellers har jeg i det daglige bestemt meg for å jobbe med det og ikke mot det og fått tak i en beigeaktig øyenbrynsmascara som jeg bruker på vippene, da får jeg et mer naturlig utseende samtidig som vippene blir mer markert. Men jeg har så lyse trekk at jeg aldri kunne vist meg utendørs med svart mascara, da tror jeg at jeg hadde skremt ungene i gata... :gjeiper:

Skrevet

Du kan jo regelmessig farge øyenvippene da....

Også må du påføre mascara ikke bare fra undersiden av vippene, men også fra oversiden.... Da får man dekket vippen fra alle kanter!

Eyeliner helt inntil vipperoten vil også hjelpe på, hva er det du ikke får til da? Om streken blir ruglete kan du bruke sånn blyantsvamp og duse den ut etterpå, så blir den gjevn, men til gjengjeld ikke så markant og det er jo bare fint!

Brun mascara er forrestem fint synes jeg, gir et mildere utrykk... Bruker det ofte selv, og jeg er mørk...

Skrevet

Ville som de andre her farget øyevippene. Det koster ikke så mye å gjøre hos en profesjonell. Da er det ikke like kjipt å forlate huset uten maskara heller ;)

Skrevet

Eyliner kløna her ;)

Takker for tips!

Farge har jeg prøvd. Fikk en venninde til å hjelpe meg med hjemme farging en gang.. det fungerte ikke.

Gjorde det hos hudpleier også en gang, men kan ikke si det gjorde helt susen heller.

Men dette er lenge siden så helt klart et godt tips å prøve igjen.

Er også et godt tips å jobbe litt mer med å få mascaraen godt inn, skal prøve meg på det i morgen.

Det skjer stort sett med alle mascaraer, men det synes best med sort.

Har litt forskjellige som jeg bruker,og de mørkebrune er generelt bedre. Kjøpte akkurat Clinique sin med litt buet kost i sort. Der blir det ikke veldig pent.

Vurderer Bare Essential Liner Shadow og en liner kost?

Innbiller meg at det kanskje er enklere å påføre med noe sånt? Dere som eventuelt bruker det, bruker dere en sånn skrå kost eller en sånn tynn sak?

Hehe... mye tanker rundt en liten bagatell her altså ;-)

Men veldig glad noen har tatt seg tid til å svare.

Skrevet

Id Bare Escentuals Big Tease Maskara! Denne har en børste som er vanlig på ene siden, og veldig kort på andre siden. Så den er lett å komme til helt inne med roten både oppe og nede, uten at du sverter til hele huden rundt :) Koster rundt en hundrings på FeelUnique: http://www.feelunique.com/p/Bare-Escentuals-Big-Tease-Mascara-8g <- her ser du også bilde av kosten!

Jeg brukte denne før og var veldig fornøyd. Byttet den ut pga at jeg fant en som var enda bedre for meg (men større kost).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...