skjyggulven Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Hei. Jeg er 28 år gammel er 1.73 høy og veier 115kilo. Jeg har en prolaps i korsryggen, og har nå endelig kan du vel si motivert meg til at jeg skal ned 25 kilo uansett. Jeg vil da gjerne spørre om det er noen som kan gi meg gode råd både treningsmessig og kostholdsmessig.
The Kitten Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Det er enklere å komme med tips hvis vi vet mer om hvordan du lever i dag.
skjyggulven Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2011 Jeg er ike aktiv, jeg spiser vel normal mat, men drikker mye cola og spiser 3 poser potetgull i uken. Jeg jobber skiftordning, når jeg er på jobb er det jo faste spisetider, men hjemme er jeg ikke påpasselig når jeg spiser. Det jeg egentlig ønsker er om noen kan gi meg tips hvordan jeg skal spise og hvordan trene, hvilken livsstil jeg må satse på, for jeg vet at den må skiftes:) ps. tusen takk for rask svar:)
Tears.of.the.Sun Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Hvis jeg var deg ville jeg nok vært forsiktig i starten av slankingen, et hopp i livsstil er ikke lurt. Du kan jo f.eks. holde deg til disse få effektive prinsippene: * Del middagstallerkenen opp i tre deler. En liten del går til protein (kjøtt, fisk, kylling), den neste lille delen går til karbohydrater (poteter, ris, brød) og den siste store delen går til grønnsaker. * Ikke sitt i ro! Du må ikke trene for å forbrenne kalorier. Man forbrenner kalorier med å vaske kjøkkengulvet, støvsuger stua, henger opp klær, måkker snø, omøblerer, osv. Hold deg i aktivitet og ikke fall for fristelsen å sitt foran TVen hele dagen uansett om du er sliten. * Spis oftere og mindre!! Ha mellommåltider mellom frokost, lunsj og middag. * Drikk MINST 2 liter vann (= ikke farris, brus, saft) om dagen. Det vil hjelpe mye på forbrenningen og maten glir fortere ned i systemet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Siden man er så godt i gang med melk.no, http://www.melk.no/kosthold-ernaering/sunn-hverdag/ernaering/dagsmenyer/dagsmeny-menn-2000-kalorier/. Det viktigste er å kutte ut brusen til en dag i uken, og det samme med potetgull. Og da kun en pose. Tilsett mer og mer grønnsaker til middag og lunsj samtidig som du senker inntaket av pasta/ris/poteter. Legg til en 30min gåtur hver dag, og gjerne en times tur en dag eller to i uken. Svømming er også ypperlig å begynne med siden det belaster kroppen veldig lite men gir utrolig bra trening. Lykke til!
The Kitten Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Jeg er ike aktiv, jeg spiser vel normal mat, men drikker mye cola og spiser 3 poser potetgull i uken. Jeg jobber skiftordning, når jeg er på jobb er det jo faste spisetider, men hjemme er jeg ikke påpasselig når jeg spiser. Det jeg egentlig ønsker er om noen kan gi meg tips hvordan jeg skal spise og hvordan trene, hvilken livsstil jeg må satse på, for jeg vet at den må skiftes:) ps. tusen takk for rask svar:) Mat med høyt proteininnhold holder deg mett lenge. Egg, kylling, linser, bønner og fisk er eksempler på bra mat. Spis mye grønnsaker, det fyller opp magen på få kalorier. Grove kornprodukter, sunt fett (f.eks fra nøtter eller olivenolje) frukt og fullkornsris/fullkornspasta er også bra for deg. Kutt ned eller aller helst ut colaen og potetgullet. Hvilke type aktiviteter liker du?
Gjest Blondie65 Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Jeg anbefaler VGs vektklubb. Her får du råd og veiledning, samt at det er eksperter du kan spørre.
skjyggulven Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2011 Tusen takk for alle råd:) Til thekitten: jeg liker og sparke fotball, fiske og svømme, men jeg skjemmes for mye over kroppen min til og dra i svømmehallen. Jeg skal følge rådene om ikke spise poteter, ris og pasta, men mere grønnsaker. Kutte ned cola til ei lita flaske på lørdag og ikke potetgull, skal også være i bevegelse mye mere. Hører noen pratet om å gå på tredemølle intervall i 5 grader stigning kan være bra trening. noen svar?
Gjest Blondie65 Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Helt enig med tredemøllen - men tilpass stigningen til formen din. Det eneste med tredemølle er at det er veldig kjedelig.
The Kitten Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 Tusen takk for alle råd:) Til thekitten: jeg liker og sparke fotball, fiske og svømme, men jeg skjemmes for mye over kroppen min til og dra i svømmehallen. Jeg skal følge rådene om ikke spise poteter, ris og pasta, men mere grønnsaker. Kutte ned cola til ei lita flaske på lørdag og ikke potetgull, skal også være i bevegelse mye mere. Hører noen pratet om å gå på tredemølle intervall i 5 grader stigning kan være bra trening. noen svar? Jeg synes ikke du skal kutte ut poteter, ris og pasta. Heller begrene inntaket om dette er noe du spiser mye av. Du skal legge om til en livsstil du kan leve med resten av livet, ikke et kortsiktig slankeopplegg. Det er bedre for ryggen din i ulendt terreng, men nå vet jeg ikke hvilke turmuligheter det er der hvor du bor. Gjør aktiviteter du trives med, og forsøk å ikke bry deg om hva andre tenker. Som regel har vi inntrykk av at folk tenker mer om oss enn de gjør.
skjyggulven Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2011 igjen, tusen takk for råd, skal følge dem, så får vi se om det hjelper:) noe jeg er sikker på det gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå