AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Den flinke og snille førsteklassingen min har i det siste blitt veldig vrang og sta,vil plutselig ikke ta på seg klær om morgenen, hyler og tårene spretter og så har hun mystiske vondter rundt omkring på litt usannsynlige steder. Det svir og klør påstår hun... For eksempel på kinnet,låret eller armen, men der er det ingenting. Det virker som hun dikter.Har hun et lite merke eller hudflysse på en finger(jeg ser hun står og leter..), så er det gråt og tenners gnissel. Det er alltid på badet morgen eller kveld dette skjer. Og jeg begynner å bli mektig lei av hypokondriske tilstander... Så hva er problemet? -skolen? -hun trives godt der. -vil være sjuk?- hun var nettopp det og koooste seg hjemme, så mulig -virkelig vondt?- usannsynlig -ny trassalder? - mulig... -hypokonder?- mulig.. -morgengretten?- meget mulig.. Har noen et godt tips om hvordan venne henne av med denne oppførselen? Det er en utrolig ukoselig start/slutt på dagen...
Amra Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har ikke vært borte i spess dette. Men jeg husker min bror han hadde vondt i magen, hodet, vi ble henvist til Ullevål. De fant den gang da ingenting, han nektet også å gå til skolen, selvom han var flink. Som barn var han mye sint også. Pappa fikk til slutt av han, han ble mobbet på skolen, spess av en gutt som alltid plukket på han. Da det ble tatt hond om, ble også andre smerter borte. Min bror hadde vondt i magen, det var vel slik han taklet det, det psykiske ble fysisk, etter hvert. Det har sikkert skjedd noe, en situasjon eller noe. Snakk med henne på nøytral grunn, ikke press, ikke stress, og lytt. Lytt også til små signal. Håper det ordner seg for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå