Spiralis Skrevet 4. juli 2014 Forfatter #1601 Del Skrevet 4. juli 2014 Det er ikke ferie. Ikke før om en uke. Det er "bare" helg, men det kjennes som om det er ferie. Coq au vin v.s. lederhosen. Jeg kom meg litt sent på butikken og de hadde bare lunken pils. Jeg har putta pilsen i frysern. Regner med at den har blitt passe kald til pausen. ....Litt snurt over at de ikke hadde kald pils ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #1602 Del Skrevet 5. juli 2014 Dette er sånne sommerdager jeg lever for. Det skyet litt til i gårkveld så det var behagelig allerede i dagtidlig. Har vært et tynt slør av skyer, så det ikke har vært for stekende, men gjennomvarmt. Har hjulpet ene bestisen med polering av nykjøpt seil-jolle. Det vil si.. Han har polert og jeg har holdt han med selskap. Tok et tak når båten skulle vendes og sånn. Planen er å ta en jomfrutur i morgen. Det sved nok litt at jeg hadde fått meg båtplass, så da måtte han ha seg båt. Jeg har pottet om de to små eiketrærne. Det står en stygg-gammel eik i en gate litt ovenfor Smestad-parken. For et par år siden tok jeg med et par eikenøtter fra den. Jeg liker eiketrær. Aner ikke hvorfor. Ene bestisen har en av eikene mine, fra et tidligere kull, i hagen. Lekeplassen nedenfor barndomshjemmet likeså. To stykker på den ene av hyttene til mamma og pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. juli 2014 #1603 Del Skrevet 6. juli 2014 Jeg blir så glad når jeg leser her inne nå. Virker som du har det så godt i disse sommerdagene. Og jeg kommer sikkert til å tenke på deg hver gang jeg ser et eiketre framover. Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til eiketrær, men kanskje jeg får det nå... Kos deg på søndagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #1604 Del Skrevet 6. juli 2014 Jeg blir så glad når jeg leser her inne nå. Virker som du har det så godt i disse sommerdagene. Og jeg kommer sikkert til å tenke på deg hver gang jeg ser et eiketre framover. Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til eiketrær, men kanskje jeg får det nå... Kos deg på søndagen. Eik er fint. Nyt søndagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #1605 Del Skrevet 6. juli 2014 Vært på vannet det meste av dagen. Jomfrutur. Omtrent ikke vært antydning til vind så det meste av tiden har vi ventet. Kom litt drag i lufta mot slutten så vi fikk seilt litt, men mye var det ikke. Fin tur likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #1606 Del Skrevet 7. juli 2014 Tenkte jeg skulle komme meg hjem fra jobb før regnværet, men det satte i gang rett før jeg skulle gå fra jobb. Fant det tryggest å ta en ventepils på sjenkestedet rett over gata, før jeg benyttet et opphold til å komme meg hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #1607 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Det er 73 grader i kompostbingen.. Steike! ...... jaaaaa ......Steke.. langtidssteke... Kjernetempen på er roastbeef skal være 55-65 grader, skal den ikke? Om man tar et passe stykke. Stikker inn et steketermometer, tar på en stekepose.... og en stekepose til ... eller helst tre... så kan jeg faktisk steke roastbeef i kompostbingen. ........... Det blir heldigvis med tanken.. for tanken er liiiit for ekkel. Men teoretisk sett så kan jeg. Endret 7. juli 2014 av Spiralis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 8. juli 2014 Forfatter #1608 Del Skrevet 8. juli 2014 Ti sist kom tordenbraket og styrtregnet i dag også. Det har truet med å komme i hele dag, men styrtbygen timet det nøyaktig til jeg skulle gå hjem fra jobb. Jeg har tørket opp og nå er det stekende sol og dampende varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #1609 Del Skrevet 9. juli 2014 Årets varmeste dag, til nå Det er synd og skam å være på jobb i slikt vær, men nå er det bare to dager til ferien. Jeg er nyklippet. Kom hjem fra frisøren for kort tid siden. Utrolig godt å bli kvitt litt hår. Egentlig så burde jeg begynne å tenke på......diverse .... egentlig... Tror heller jeg blir sittende i solen fram til semifinalen starter. .. Høres ut som en god plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #1610 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg har FE..RI...EEEEEEEEEE!!!!! Det var så rolig på jobb at jeg framskyndet ferien med en dag og en halv. Nå får jeg et par dager hjemme før jeg reiser til Sørlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 11. juli 2014 Forfatter #1611 Del Skrevet 11. juli 2014 Jeg har brukt dagen til å få ordnet småting. Deretter har jeg ligget i stol, i skyggen, under et tre. Lest bok og greier. Nå lufter jeg. Alle dører og vinduer er på vidt gap, slik at det skal bli kaldt nok til å få sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #1612 Del Skrevet 19. juli 2014 Det har vært en varm dag i bil. Velsigne caben! 55 mil med taket nede. Solkrem, drikke og høy krage. Gjødslet plenen litt før ferien. Så ut som jeg hadde vært borte siden mai. Nå er plenen nyklippet og snakk om kvalitetsplen! Den er SÅ deilig å gå på! Tar meg selv i å subbe rundt for å få maksimal fotsåle-mot-deilig-gress-følelse. Det er for sent å kjøpe øl så jeg får ta til takke med de lett-øl`ene som er i kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 22. juli 2014 Forfatter #1613 Del Skrevet 22. juli 2014 Liten tur til søta bror. Fikk problemer med eksospotta på veien hjem, så jeg får stikke oppom verkstedet i morgen. Håper de kan fikse det fort, ellers så må jeg kjøre til Vestlandet med prompelyd på caben. Ellers... Jeg har det så utrolig godt! Litt usikker på hvordan jeg skulle formulere det anderledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 24. juli 2014 Forfatter #1614 Del Skrevet 24. juli 2014 Jeg skulle egentlig reise til Vestlandet i morgen. Fikk ikke verkstedstime før på tirsdag, så da blir det litt forsinket avreise. Nå er værmeldingen her mye bedre enn der, så jeg sørger ikke så veldig. Sliter litt med å sovne for tiden. Det blir litt for varmt når jeg skal legge meg. Har snudd døgnet etter når det er kjøligst. Ambisjonsnivået er fraværende. Vandrer tidvis innom venner for grilling. Tidvis vandrer de hit. Hadde innom en fra en kjøkkenleverandør i formiddag. Ellers har jeg bare lesket meg med iste på en skyggefull utecafè og slumret under treet i hagen. Jeg har kjøpt avis, men ikke giddet å lese den. Må snart kjøpe mer lettøl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 25. juli 2014 #1615 Del Skrevet 25. juli 2014 Ellers... Jeg har det så utrolig godt! Litt usikker på hvordan jeg skulle formulere det anderledes. Du trenger vel ikke å formulere det annerledes. Den setningen sier vel alt om hvordan tingene er for deg akkurat nå. Og jeg unner deg virkelig å ha det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 27. juli 2014 Forfatter #1616 Del Skrevet 27. juli 2014 Du trenger vel ikke å formulere det annerledes. Den setningen sier vel alt om hvordan tingene er for deg akkurat nå. Og jeg unner deg virkelig å ha det sånn. Takker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 27. juli 2014 Forfatter #1617 Del Skrevet 27. juli 2014 Det har begynt å småregne og kommer ned i 22-23 grader. Det er helt ok. Har vært utrolig sløv under varmebølgen, men i dag har tiltakslysten kommet tilbake. Det har samlet seg opp en del som skulle vært gjort. Da passer det godt med en regnværsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 4. august 2014 Forfatter #1618 Del Skrevet 4. august 2014 Ferien er over. Klarte å bli småforkjølet på bilturen hjem i går, så i dag går det i snør og hosting. Det er nok straffen for at det var så varmt og fint i Juli. Nå hører jeg tordenbrakene komme nærmere og hyppigere. Styrtregner sikkert snart. Tror jeg skal kjappe meg på butikken før det starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 5. august 2014 Forfatter #1619 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg er litt rastløs etter ferien. Skulle gjerne brukt ettermiddagen på noe gøy, men nå må det ryddes, pakkes ut og vaskes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 7. august 2014 Forfatter #1620 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Har brukt ettermiddagen hos en kjøkkenleverandør for å se på forslag. Han var innom i ferien og tok mål. Jeg var litt avventende til de forslagene han kom med da han var her, men jeg må si det så svært spennede ut, slik jeg så det i dag. Kommer en annen leverandør innom i neste uke. Dersom den leverandøren klarer noe bedre blir jeg litt imponert. Endret 7. august 2014 av Spiralis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå