Gå til innhold

Spiralis

Spiralis

Anbefalte innlegg

Fortsatt sol :)

... Ja.... Vet ikke mer å si. Blir nå sittende her i sola. :) Skal på hytta i helga. Sol der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På fjellet var det så vidt begynt å gulne på noen av trærne. Litt kaldt om natta, men fint og varmt om dagen. Fin hyttetur.

Nå i ettermiddag så har jeg fått malt fronten på garasjen. Skal ta et strøk til i morgen. Vi skal ha ny farge på borettslaget og starter med garasjen. Den nye fargen ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor, men jeg er litt tungsindig i dag. Ikke noe som har skjedd hverken i dag eller i helga. Bare hjernen som har kommet på å ha en grå dag. Blir vel bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal rusle meg en lang og rolig tur om en time eller to. Ble litt stress i dag. Syntes det er litt for mange løse tråder for tiden. Mange ting for høsten jeg gjerne skulle fått spikret snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i senga og daffer med laptoppen på magen. Vet ikke hvor mye lenge jeg skal koste på meg slik slaraffen. Har vært en hektisk uke, men det begynner å roe seg. Har ikke en gang rukket å tenke på helga. Har lyst på frisk luft, unne meg litt dyr vin og absolutt lyst på litt ekstra god mat. Har slurvet litt i matveien denne uka og vil ha noe ekstra godt i helga. Hva det skal være da tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt så er jeg mentalt sett litt blærete, hoven, overlegen og fornøyd med meg selv i dag. Adferden har vært nøytral, informativ og avbalansert.

Jeg kuppa en omstilliingsprosess i vår om hvordan vi skal jobbe frammover. Kjempefornøyd! Det vi skal gjøre er en lett modifisert utgave av forslaget mitt. :) Liiiiit skremmende også. :)

Nå er det vin sammen med besøk på terassen. Det er helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sløøøv i hodet. Var og handlet litt i ettermiddag. Innom ene bestissen få vei hjem. Har tittet litt på Birken. At de gidder! Møkk og dritt fra hode til tær. Ikke noe for meg. Jeg og sykkelen kommert fortsatt til å holde oss på asfalten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har most Man U og ligger på toppen av tabellen. Fin dag med andre ord. Ble bare brus og kaffe på meg på puben i dag, men stemningen var skyhøy. Kom hjem til overaskelsesbesøk fra to av søskenbarna mine. De har ikke vært her før så det var hyggelig å få vise de hvordan jeg har det. Molde leder 3-0 over VIF. En skikkelig fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modern på besøk. Kom innom på vei hjem fra utlandet. Virker som hun har tenkt å bli et par dager. I morgen har hun tenkt å høste og renske nyper så da satser jeg på at hun ikke snur opp ned på heimen mens jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre på besøk kan være skummelt for innredning og hus forøvrig det... :fnise:

Men nyper er NAM. :sikle: *vil ha*

Jepp. Mødre kan finne på mye skummelt. Det gikk bra denne gangen, men jeg har planen klar for kvelden/morgendagen. Har en kurv nyvaskede sokker som trenger å parres. Dersom hun begynner å klø etter å omorganisere huset så ber jeg henne om heller å parre sokker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk modern på toget i løpet av dagen. Har vært på den årlige poleringen av tennene. Kom hjem til sol og behagelig solskinn. Riktig god varme her jeg sitter.

Modern har oppført seg tilnærmelig eksemplarisk. Meget fornøyd. Hun fikk noen små rier i dag tidlig, før jeg gikk på jobb, men det er lite å snakke om. Jeg er ikke bare minste barnet. Jeg er minste gutten og hun har sterke omsorgsgener. :) Syntes hun klarte seg bra.

Modern klarer ikke å bestemme seg for hva hun skal stemme. Jeg dro henne gjennom langversjonen av valgomaten til Aftenposten. Jeg forstår forsåvidt hvorfor hun er i tvil for hun var ca 40% enig med SP, Rødt, KRF, V, AP, de grønne og SV. Det ble mye latter, for hun liker Erna godt og hun er skeptisk til "bønder" (SP).

Det er bestandig litt rart når man har vært hos tannlengen (tannpleier :rolleyes: ). Tunga får egen vilje og reiser på oppdagelsesferd rundt omkring i tanngarden de første timene. Alt er liksom så glatt og pent. Jeg får ikke hull i tennene. Det ligger i slekta. Det blir mest å få skrapa tannstein og gitt tennene en kjapp årsservice. Likevel så er det merkelig tilfredstillende å være nypolert i tennene. :)

Litt usikker på om vi kan klassifisere disse dagene som indian summer, men kjekt er det lell. På norsk oversettes indian summer til husmannssommer. Bakgrunnen for det amerikanske begrepet er at når det kom en varm periode seinhøstes i midtvesten så pleide indianerne å utnytte det fine været til å gå på bisonjakt.For det norske begrepet så blir det bare gjetting om at når det var husmanssommer så rakk også husmennene å få sin innhøsting i hus uten att den var ødelagt av frost. I våre dager kan både indianere, husmenn og spiraliser ta seg en terassepils. Det går frammover. :briller:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært sol og hagetid mye av dagen. Klippet plen og trimmet noen busker. Hadde innom litt besøk og var på en kortere handletur, ellers har det vært strandstol i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fortsetter med sommer på overtid. Har vært en hærlig dag ute. Føler jeg ikke kan gå glipp av slike bonusdager så jeg har vært ute stort sett hele tiden. Nå får det holde med frisk luft. Har vært og kjøpt meg smågodt. Har funnet en god sittestilling og venter bare på at "Alt for Norge"-episoden skal starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helgebesøk på fredag. Yngste nevøen kommer for film-helg. Vi skal lage film hele helga. Bare oss to. Han er en underfundig og kreativ liten gutt som har like mye lidenskap for film som onkel, men med mye mer talent. Det er en vidunderlig læringsprosess. Han er ikke særlig mottakelig for instruksjon, men han er ekstremt åpen for muligheter. Jeg har lært om yngste nevø at det oftes er det lurt å gi han en størst mulig boks med leketøy, en stor plass å leke på, og deretter å trekke seg litt unna. Da blir det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur til Sverige og storhandlet i dag. Det har tatt det meste av dagen så det er ikke lenge siden jeg kom hjem. Tror jeg tar meg en liten pause. Akkurat nå så ser jeg ikke for meg at jeg gjør noe særlig resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...