Gå til innhold

Spiralis

Spiralis

Anbefalte innlegg

Ha en fin dag, Spiralis. :klem:

Stor sauekos! :klemmer:

Her er det :bolledeig: Startet dagen på terassen, men det ble for varmt, så jeg flyttet tl verdens beste sted, skyggen under treet mitt. :bolledeig: Et deilig stykke sibirlønn som gir passe glissen skygge på en varm sommerdag. :bolledeig: Det ER så deilig! :bolledeig: Minn meg på slike dager når jeg syter om kude i februar. :) Verden er så god! :)

Team Sky oxo :) Synd og skam om ikke laget får til en etappeseier for Edvald i løpet av touren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skikkelig fornøyd med meg selv! :) Kommer ikke av eget opphav. Plutselig ropte den stive, pertentilge og gamle nabodamen over hekken. "Spiralis, har du lyst på et glass muserede?!" Jeg kom litt ut av balanse, for hun har aldri tatt konkakt før, med mindre det har vært noe jeg har sluntret meg unna.... :roll:

.. Og så ga hun meg et glass (Søtt og klissete) muserende vin over hekken. Helt umotivert! Steike! :overrasket: Hun hadde vunnet i bodsja/botsja/botsj..... et ellerannet... ....Og så gå hun MEG et glass over hekken. Jeg ble ikke direkte rørt, men litt påvirket og direkte høfilg... Snakket pent og greier. Tilbød henne å bruke min kompostdunk for sine små ugresslukinger med mere.... Hun hadde lyst å be noen venner på terrrassen for et glass. Jeg sa det jeg mente....." Skal du ikke skeie ut i juli,... når skal du gjøre det?!" Hun ble hoppende glad. Har hørt den milde lyden av pensjonister og Verdi (en bit fra Nabucco tror jeg) ..den siste timen. Bare kos. :) Spiralis har harmoni med sure nabodamer!... (Selv om det ikke er han som har fått det til..) Har i alle fall tatt mot en utstrakt hånd. Lover bra. Er fornøyd med meg selv. :)

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rørende å lese her jeg. Sånne sure gamle damer er som regel ganske søte når man først blir kjent med dem. Og jeg blir varm om hjertet når jeg leser at du har tatt imot en utstrakt hånd. Kanskje får dere et godt naboforhold framover... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets varmeste dag, med god margin. Var over 26 grader på baksiden av huset for noen timer siden. Er fortsatt 24 grader. Heldigvis har det vært litt vind. Merker jeg er litt kokt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og slapper av på verandan i andre i dag. Solen er varm og utsikten over parken er frodig, grønn. :) Det en en gjeng tenåringer som spiller strandvolleyball på banen i parken. Ellers så paserer det av og til folk som ikke virker å ha det travelt. Byen har lav puls. Fire dager til ferie, men jeg har halveis tatt ferie allerede. :) Satte meg ned i sentrum og spiste på en utecafè etter jobb. Bare kjente på den rolige stemningen. Trillet en rolig tur på sykkel for litt siden. Lutker av grilling fra hagene. Sommer lukter godt. Spesielt sent på kvelden og i sommernatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Rar ettermiddag på verandan. Så på yr.no før ieg gikk hjem. Var spådd en tordenbyge ved disse tider. Nå er det sol. For litt siden skle det en mørk skyklump over meg og skygget for solen i et kvarter. Det driver akkurat en kjempemørk skyball forbi litt mot vest. Sør-østover så ser jeg mørke plekker som driver i denne retningen. Alle kan potensielt gjøre idyllen meget fuktig. Er en slags bunke meterologiske skrapelodd. For hver sku som bommer eller det ikke kommer regn fra så kjennes det som at jeg har vunnet litt. :)

Mulig jeg tar feil, men jeg tror det var Odd Børretzen som sa noe sånt som " Nå for tiden ser folk på værmeldingen. Dersom det er spådd regn så går de ikke ut. I gamledager gikk folk ut og dersom det begynte å regne så gikk de inn" Klok mann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg holder meg inne fra solsteiken i ettermiddag. Kjenner at panna og hodebunnen på toppen har fått mye sol i det siste. Begynner å bli tynnere i håret så da er det lett å bli solbrent i hodebunnen. Fant et skikkelig bra produkt hos frisøren sist sommer. En spray som er helt blank og nesten like tyntflytende som vann, med solfaktor. Den hjelper veldig, men nå har det ganske enkelt blitt litt mange timer i sola. Soleksem på brystkassa og skuldrene også. Det har vel mer å gjøre at jeg ikke har hatt av meg sjorta så mye på forsommeren og nå har det blitt litt for mye sol litt for brått. Sukk! :sukk: Får ta meg en utendørsperiode senere i kveld.

På den mer positive siden så har jeg kjøpt meg ekte Iberico-skinke i dag. Ikke smakt det før, men har lest mye om den. De har den på delikatessebutikken rett nedenfor jobben og i dag falt jeg for fristelsen. Gleder meg veldig. :) Bare 56 gram, men det er forsåvidt bra, for jeg våger ikke en gang å skrive kilosprisen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbrent? Soleksem? For mye sol???

Nei, det har vi ikke sett noe til i år... :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finværet fortsetter. Kommer noen naboer innom på terassen om en halvtime. I morgen er det siste arbeidsdag før det er tre nye uker med ferie. :) Skal sløve litt i helga og så reiser jeg av sted på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ferie i fire timer. Er en merkelig dempet følelse. Hadde en uke rolig jobb, en uke sommerjobb og en uke svært-rolig-uke-på-jobb. På onsdag sendte jeg en av lederkolegene ut i ferie og i går nærmest tvang jeg den andre ut i en langhelg. I dag har folka hatt en dag med bare strenge Spiralis. Tror de hadde det særs bra.

Jeg har liksom vært mentalt i ferie i tre uker. Nå har det bare gått over i en fysisk ferie. .. Ferie er å ha et avdrekk fra hverdagen. Et avbrekk som varer litt. Jeg starter faktisk ferien i min fjerde ferieuke :)

Har klippet plen og luket litt. Var oppe i 26 grader på skyggesiden av huset da jeg kom hjem. Skal opp før 0800 i morgen for å male noen greier. Har fått og skal ha ulike former for alkohol i kveld. Ser for meg en hard kamp i morgen tidlig.

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bra. :) Kom ikke i gang fult så tidlig som jeg hadde planlagt. Det gjør ikke noe for det tørker utrolig fort i dag, så jeg er ferdig med andre strøk. Skal vurdere et tredje strøk i morgen.

Har vært litt skyer utover dagen i dag, men gjennomvarmt og deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har vært en skrekkelig sløv dag. Det skyet til og har blåst en del så jeg har for det meste vært inne og sett på TdF.

Skal få pakket kofferten og fylt bensin i kveld. Har en plan om å kjøre herfra tidlig i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Verden er god. Kom hjem ca klokken 0400 i natt. Ikke noe stress for jeg har snudd døgnet ganske mye den siste uken. Våknet tidlig, men slumret i senga fram til tolv. Har kjørt to maskiner med sommertøy og fått de til tørk, mens jeg har funnet en, svært god, kosestilling i strandstolen. :)

Har vært en bra uke. selv om de første dagene ble tilbragt i grisevær på vestlandet. Kommer meg liksom aldri ut av landet om sommeren. Må besøke de jeg er glad i. Den siste uken har vært fenomenal. Har fått besøkt tre gamle kompisser, på rekke og rad. Han ene var på besøk hos meg tidilgere i sommer, men de to andre har jeg ikke fått sett i øynene på årevis. Si hva du vil om sosiale medis, men det kan ikke likestilles med en flatfyll med en kompis! :) Var litt av et strikkemønster for å få det til, men det ble innertier hele veien. :)

Skal sløve i morgen. Reiser videre på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom heimen en tur for å få meg litt mat og skygge. Har vært rundt i byen på ulike små-ærender det meste av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra ferie tidsnok til å rekke regnværet. Klager ikke. Det gjør bra med en varm regnskur etter veldig mange soldager. Jeg sitter uansett tørt og behagelig under markisen. Har hatt en fantastisk fin ferietur. Nå skal jeg kose meg på egen terasse i dag og i morgen. Begynner på jobb mandag.

Det er opphold nå, så jeg tror jeg går en tur bort på butikken. Kom hjem til tomt kjøleskap og begynner å bli sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...