Gå til innhold

Spiralis

Spiralis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God helg og GOD FERIEEEEEEE! :bolledeig:

To deilige uker. :) I kveld skal jeg slappe litt av og i morgen skal jeg begynne med å handle inn støff jeg trenger til oppussingsprosjekter.

Pr i dag ser det ut til at jeg legger de fleste av oppussingsoppgavene til tirsdag og onsdag. Da skal det regne skikkelig og inneaktivitet framstår som en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står på programmet denne feriedagen da?

På programmet står det innkjøp av oppussings-støff. Har vært og handlet fliser, fliselim,m,m. Skal flislegge i et rom. Tenker jeg gjør det på førstkommende regnværsdag. Jeg har kjøpt kjølebokser til med selv og til modern. En slik man kan plugge i sigarett-tennern i bilen. Modern skal få i bursdagsgave. Fin å bruke til og fra hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er egentlig hovedpliktene for dagen unnagjort. :)

I går så lagde jeg meg kompostbinge til hagen og malte den. Satte den ut og fylte den med hagerusk i dag. I går plantet jeg også noen bardlind-busker på baksiden av huset samt at jeg utførte noen samfunnsnyttige oppgaver.

I tillegg så sprøytet jeg mosefjerner på plenen.... og bruker resten av kvelden på å jage bort små pip-pipper fra plenen, i redsel for at de skulle få i seg gift. Jage bort en pip-pip i dag tidlig også. Den skulle til å drikke fra fuglebadet og så kom jeg brått på at det sikkert hadde kommer mosefjerner oppi fuglebadet, da jeg sprøyta. Nå er fuglebadet grundig rengjort og hagen atter kjernesundt og trygt for små pip-pippene. :rodmer:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du er mot små pip-pippene. :hjerte:

Elsker pip-pipper, gak-gakker og ørner! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hobby-ornitolog?

Elsker pip-pipper, gak-gakker og ørner! :rodmer:

Og sauer håper jeg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppgradert med to nye hagestoler og puter. Jeg har egentlig mer enn nok hagestoler, men de jeg har fra før er ikke så flotte og ikke minst praktiske, som de nye. Har gitt bort to av de gamle stolene og beholder to som reservestoler, sånn i tilfelle. Skal se om jeg ikke får olja de nye stolene en av de neste dagene.

Jeg har handlet ny nattlampe til det store soverommet. Jeg kunne montert den i kveld, men jeg har litt lyst til å pusse opp den veggen lampa skal henge på. Må få bestemt meg om jeg skal ta den veggen disse ukene eller om jeg skal bytte lampe nå og ta veggen senere.

Har også handlet noen større krukker til eiketrærne. Akkurat nå blåser det skikkelig, men skal se om jeg ikke får pottet om trærne i løpet av ettermiddagen.

Har vært fint cabriolettvær i dag. Det har vært en fryd å kjøre rundt til diverse steder i byen. Jeg hadde egentlig regnet med at jeg skulle ha rå alternativrock og rase rundt med taket nede. Slik har det ikke blitt. Jeg merker at jeg finner sjelefred, kjører rolig rundt, på lavt turtall og foretrekker klassisk musikk. Stryker kvartetter eller pianomusikk passer klart best til cab. :)

Oki. Da er bilen parkert for dagen. Nå en liten dråpe øl. Senere noen dråper Zinfandel. :vin:

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløver i solen. :briller: har :ol: litt, men har vært knepen. Skal opp til en av bestisene for hagepils nå snart. :)

I dag har jeg gjort lite. Solen har vist seg svært bekvem det meste av dagen og jeg har prioritert shorts framfor nytte. Likevel har jeg fått vannet, luket, jaktet på løvetann, spraylakket en taklampe av furu, fra 80`tallet (GRØSS!) og skiftet tettningslist på terassedøren. Rastløs som jeg er så blir det gjort enkelte små oppgaver som ellers blir oversett på de deilige, late, soldagene dagene. :)

Livet er godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

:kaffekopp:

Jo da det ble skikkelig fint i går kveld. Satt ute lenge og prata.

I dag er det litt skyet, men sola skal komme fram utover dagen. Har litt å styre med innenhus fram til sola kommer. Får besøk i helga så jeg skal re opp noen senger og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...