Gå til innhold

Spiralis

Spiralis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gleder meg også til pinse. Håper på fint vær, slik at jeg kan sitte ute på terrassen (og drikke te :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på værmeldingen for 17. mai og pinsen. Har derfor fått et akutt behov for å være en god sønn. Har nettopp meldt fra om at jeg kommer på 17. mai besøk..... og ikke sagt noe om at jeg reiser fra 15 grader og kontinuerlig møkkavær til 23 grader og for det meste sol. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du reiser fra møkkavær til kjempevær forhindrer vel ikke at du er en god sønn? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du reiser fra møkkavær til kjempevær forhindrer vel ikke at du er en god sønn? :ler:

Tvert i mot mener jeg at det å ikke fortelle grunnen for besøket gjør meg til en bedre sønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert i mot mener jeg at det å ikke fortelle grunnen for besøket gjør meg til en bedre sønn :)

:jepp: Du gleder jo både dine foreldre og deg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alldeles nyyydelig 17. Mai vær. Sol, lett skyslør og 20 grader i skyggen. Nyter pausen mellom barnetog og borgertog på verandan til gamlingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut. :jepp:

Har vært et helt strålende vær her også. Nå er klokka snart ni på kvelden, og fremdeles er det 21 grader ute. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble varm. Var godt å få av seg bunaden. Heldigvis var det litt vind. Ellers hadde jeg smeltet.

Enda varmere i dag. Var på hytta. Felte noen trær for modern og fadern. Dritvarmt å kløyve ved i dette været. Nå har jeg kommet meg ned i lavlandet, funnet meg en uteservering og snart kommer servitøren med en kald pils. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjennomført årets første golfrunde i deilig, varmt vær. :-) brukte ettermidagen på en uteservering.

Setter snuten hjemmover i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble varm. Var godt å få av seg bunaden. Heldigvis var det litt vind. Ellers hadde jeg smeltet.

Oi, så du har bunad du. Hvilken bunad har du?

Æh, ja, altså Sauen har lett for å bli mo i knærne av mannfolk i bunad... :flau:

God tur hjemover. Kjør pent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg tilbake over fjellet. Begynte å møte regnbyger på halvveien. Har blitt mye frodigere bare på de dagene jeg har vært borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så godt jeg sov i natt! :) Om sommeren sover jeg med døra fra soverommet til verandaen åpent og i natt var det noen heidundrande regnskurer. Trommingen av regn på tak og veranda er verdens beste sovemedisin.

Hadde egentlig ventet at det skulle være vått og kladt i dag, men det er fuktig og varmt. Det kjennes ut som etter en tordenskur på en varm dag i juli. Plutselig gikk det fra vår til sommer. :) Jeg elsker sommer!

Tre uker til den første ferien. Det skal bli stas. Denne uka er solid amputert. Skal på en samling hvor jeg bare skal være tilskuer på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gummistøvler og ikke regnjakke. Tror det må være en god beskrivelse av en optimist: En vestlending uten gumminsøvler og regnjakke. Jeg har paraply, men det var et liiite opphold da jeg skulle gå på jobb, så jeg tok sjansen uten. Det gikk bra. Det gikk nesten like bra på hjemveien. En moderat antydning til fukt i hårmanken da jeg kom inn døra, men ikke noe mer.

Det har vært deilig å jobbe innendørs i dag. Høre tromming av regn mot vinduet, se elver av vann renne ned over gatene, mens det er fint og behagelig inne. Sikkert kjipt for parkeringsvakter og sånn, men det kan jeg leve med. :)

Ellers: Jeg trenger ikke kompostkvern! Jeg har en liten hage. Det er kun små mengder med kvist i løpet av sommeren. Det er tøv å kjøpe seg en, bare fordi den har kraftig motor og gnafser i seg et helt tre om gangen. Sånn er det bare! :roll: Ikkeno gøy. Bare fornuft. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ætsjo! Mye snørr og nys de siste ukene, selv om jeg har tatt alergipiller nesten gjevnt i to uker. Jeg pleier å bruke max 6-7 alergipiller i løpet av sommerhalvåret, men i vår reagerer jeg mye mer enn tidligere. Mulig den sene våren gjør at alt kommer på en gang. :klo:

Vurderer en hårklipp. Skal vaffal barbere meg i kveld. Begynner å bli lodden i trynet. Plenen trenger også en hårklipp. Skal bare renske unna noen løvetann først.

Kjørte hjem fra konferanse med taket nede, men nå begynner det å skye over. Dagen ble ikke helt så bakoverlent som jeg ventet, men sett i forhold til så har det vært en svært avsappende dag.

Har satt meg på verandan i andre i stedet for på terassen. Mer utsyn over det grønne og bugnende her. Og lukt... Det er en liten lund i parken med mange trær i full blomst. Tror det er hegg. Det er ca hundre meter unna, men jeg kjenner godt den nydelige blomstrelukta helt hit. :)

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Håper allergiplagene dine blir bedre snart. Snørr og gørr er ikke noe kjekt... :kose:

Og hvis du har finvær i dag også, så får du nyte litt for meg også. Her er det bare vått, grått og kaldt. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...