Gå til innhold

Strawberrynet skrev feil verdi på pakken

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bestilte et produkt fra strawberrynet.com for en tid siden. Produktet kostet rett over 100-lappen, og jeg skulle derfor ikke måtte betale ekstrakostnader mtp. toll,mva osv.

Mottok en hentelapp fra posten hvor det stod oppgitt at jeg måtte betale 472 kroner i toll o.l. Hentet pakken (og betalte beløpet - det er jo ikke posten som er ansvarlig). Da jeg sjekket totalbeløpet skrevet på pakken stod det "1011", og ikke "101" som var det jeg betalte for produktet.

Har sendt mail til strawberrynet og forklart situasjonen, men har ikke fått noe svar (det har gått en dag). Har tatt vare på kvitteringen fra posten, samt esken jeg fikk produktet i.

Synes det er noe spesielt at de skriver på feil verdi, om det da ikke var en feil. Vil jeg få dette refundert? Har betalt med paypal.

På kvitteringen fra posten er dette oppført av kostnader:

Vareverdi: 1021 (det står 1011 på pakken)

1 utlagt mva: 255 0%

1 pris fortolling 217 25%

Utrolig bakvendt å måtte ordne opp i en så idiotisk feil som egentlig aldri burde ha skjedd. Har bestilt fra siden tidligere, men har aldri hatt problemer før nå.

Endret av gloria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke får svar/refundert penger ville jeg ha lagt inn en paypal claim før det har gått 39 dager fra du betalte.

Skrevet

Hvis du ikke får svar/refundert penger ville jeg ha lagt inn en paypal claim før det har gått 39 dager fra du betalte.

Må dette skrives på engelsk, eller kan jeg gjøre det på norsk?

Skrevet

Ta kontakt med posten kundeservice, de setter deg i konakt med avdelingen som har med fortolling osv. Ved å sende inn kvittering som bekrefter den egentlige prisen kan tollkravet endres. Jeg vet ikke om du får refundert noe når du allerede har betalt, men ta kontakt med dem og hør.

Skrevet

Ta kontakt med posten kundeservice, de setter deg i konakt med avdelingen som har med fortolling osv. Ved å sende inn kvittering som bekrefter den egentlige prisen kan tollkravet endres. Jeg vet ikke om du får refundert noe når du allerede har betalt, men ta kontakt med dem og hør.

Ok. Men det er da strawberrynet som har skrevet varens (feil) verdi på pakken, ikke tollen? På kvitteringen fra strawberrynet inne i esken står bare antall og hvilket produkt. Ingenting om betaling/verdi.. har jo sikkert transaksjonen på paypal..

Skrevet

SN betaler jo tilbake tollen. Legg ved bilde av kvitteringen, så betaler de det tilabke.

Skrevet

Du har jo betalt noe du ikke skulle ha betalt for. Å ikke få tilbake pengene fra tollen er vel tyveri fra deres side.

Skrevet

Jeg har tidligere opplevd at en av varene fra SN ble fortollet inn. På nettsiden står det at de kan kontaktes dersom man får slike kostnader, og at disse vil bli refundert (riktig nok står det vel ikke at de garanterer at de gjør det), men i mitt tilfelle gjorde de det, og da var det ikke gjort noen feil. I ditt tilfelle, tenker jeg at de helt sikkert vil refundere deg den kostnaden.

De trenger kanskje mer enn en dag, men de vil be om kopi av kvitteringen for utlegget så sørg for å scanne den, eller ta bilde som forestlått over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...