AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Samboer og jeg har en katt på ca. halvannet år. Vi har akkuratt begynt å tenke på å skaffe oss hund, Chihuahua. I og med at vi bare er i startfasen vil det nok ta litt tid før vi eventuelt går til anskaffelse av den (1-2 år).. Men saken er den at jeg lurer på om en voksen katt kan fungere sammen med en chihuahua? Noen som har erfaringer? Har hørt noen skrekkhistorier om katter som har spist chihuahuaer og lignende.. Katten har forresten vært mye med hunder før, og fungerer godt sammen med dem, men det har bare vært hunder som er en del større enn henne..
Gjest Canis lupus Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 De skrekkhistoriene er nok bare tulle-historier Selvfølgelig kan en chihuahua fungere med en voksen katt, like bra som en irsk ulvehund kan fungere med en voksen katt. Alt handler om å vende de til hverandre, la både katt og hund ha et sted de kan ha fred, og å ta hensyn til dyrene.
Lille´s Skrevet 14. februar 2011 #3 Skrevet 14. februar 2011 (endret) Da vår lille venn "mini" kom til oss for snart 2 år siden, så hadde vi en sær jentepus fra før av (som ikke var vandt med hunder). Det gikk noen dager hvor vi hele tiden måtte passe på sånn at pus ikke tok "mini". For "mini" var jo vandt med katter og trodde jo det at alle katter var snille. Etter en stund kunne de fint være i samme rom uten at det gjorde noe for noen av de, og etter noen få uker var de perlevenner! Nå kan vi nesten ikke skille de fra hverandre, pus har tatt "mini" under "vingene" sine, og det varmer et mamma <3 å se det. Litt generell info om Chihuahua´er.. Dette er ikke noen fin førstegangshund, det tar utrolig mye tid (i forhold til en litt større mer lettlært hund). Chihuahua´er er bestemte hunder som ikke skjønner at de er så små som de er. Jeg hadde aldri trodd at vi skulle bruke så mye tid på å få han til å skjønne at han ikke er "sjefen" i huset, noe han i perioder fortsatt tror at han er. De kan ofte bli aggresive hvis de ikke får det som de vil... Mulig det er lettere med tisper Så tenk deg godt om før du går til anskaffelse av en chihuahua, de er veldig små og nydelige, men det følger med mye som man kanskje ikke har tenkt over Jeg elsker min lille chihuahua mer enn noe annet i verden! Og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten han! Endret 14. februar 2011 av Lille´s
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #4 Skrevet 14. februar 2011 Du verden for et problem. Jeg hadde katt som var vant til hunder og fikk en undulat. Det gikk bra, men jeg måtte passe å og si fy fy i starten når undulaten fløy løs. Men jeg hadde en snill katt. Vær påpaselig og sett grenser.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Da vår lille venn "mini" kom til oss for snart 2 år siden, så hadde vi en sær jentepus fra før av (som ikke var vandt med hunder). Det gikk noen dager hvor vi hele tiden måtte passe på sånn at pus ikke tok "mini". For "mini" var jo vandt med katter og trodde jo det at alle katter var snille. Etter en stund kunne de fint være i samme rom uten at det gjorde noe for noen av de, og etter noen få uker var de perlevenner! Nå kan vi nesten ikke skille de fra hverandre, pus har tatt "mini" under "vingene" sine, og det varmer et mamma <3 å se det. Litt generell info om Chihuahua´er.. Dette er ikke noen fin førstegangshund, det tar utrolig mye tid (i forhold til en litt større mer lettlært hund). Chihuahua´er er bestemte hunder som ikke skjønner at de er så små som de er. Jeg hadde aldri trodd at vi skulle bruke så mye tid på å få han til å skjønne at han ikke er "sjefen" i huset, noe han i perioder fortsatt tror at han er. De kan ofte bli aggresive hvis de ikke får det som de vil... Mulig det er lettere med tisper Så tenk deg godt om før du går til anskaffelse av en chihuahua, de er veldig små og nydelige, men det følger med mye som man kanskje ikke har tenkt over Jeg elsker min lille chihuahua mer enn noe annet i verden! Og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten han! TS her Takk for svar:) Samboer og jeg tenkte å skaffe oss en tispe. Jeg har hatt hund hele livet, så dette vil ikke bli den føste hunden jeg skal oppdra. Er det noe jeg misliker sterkt så er det mennesker som kjøper seg små hunder og ikke gir dem noen dressur i det hele tatt "den er jo så liten og søt". Hunden til en venninne var sånn og det irriterte meg grønn! Selvom hunden er liten må den være like eldressert som en større hund.. Hvilken kennel kommer din fra? Har du en du vil anbefale? Jeg syns gemytt er veldig viktig og vil ikke bare finne en vilkårlig på finn.no, hvis du skjønner hva jeg mener.. Har du noen tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå