AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Tråden min ble sperret. Jeg spiser for lite og vil ha tips til et kosthold som gjør at jeg går ned i vekt samtidig so jeg trener 3-5 ganger i uken. Dvs hva er lavkalori og hvor mye bør jeg få i meg?
Gjest Blondie65 Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Mener du lavkarbo eller lavkalori? Grunnen til at tråden din ble sperret er at vi som sitter på et forum kun ser det du skriver her og ikke er fagfolk. Du bør søke hjelp hos profesjonelle dersom du ikke klarer å holde kalorimengden oppe. Det er flere steder der du får råd om dette - jeg er selv på VGs vektklubb. I tråden som ble stengt kom det frem ganske ekstreme tankeganger fra deg, du bør kanskje vurdere å følge rådet i stengningsinnlegget og kontakte IKS.
Gjest norah Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Kjære deg. Jeg var en av de som rapportere tråden din - fordi du gav uttrykk for ønsker som er helseskadelig. Grunnen til det var fordi jeg utfra ditt første innlegg forstod at du har et helt forvrengt syn på mat og helse. Det er ikke bare skadelig for deg, men også for andre som sliter med å ha et balansert forhold til helsen sin som leser slike tråder. De lar seg trigge av andres skadelige tankegang - både de som snakker masse om slanking, og de som beskriver "perfekte kropper" i diverse tråder. Man kan ha alvorlige spiseforstyrrelser selv om man ikke er undervektig, og man kan ødelegge kroppen sin selv om man aldri blir tynn. Du sier såpass mange ting om dine tanker(teller maten, måler all mat, kaller deg selv for feit) som gjør at mange her blir bekymret. Dra til fastlegen din, som kan henvise deg til noen som kan hjelpe deg å få orden på tankene - og så orden på helsen. Det er viktig for livet ditt. 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Kjære deg. Jeg var en av de som rapportere tråden din - fordi du gav uttrykk for ønsker som er helseskadelig. Grunnen til det var fordi jeg utfra ditt første innlegg forstod at du har et helt forvrengt syn på mat og helse. Det er ikke bare skadelig for deg, men også for andre som sliter med å ha et balansert forhold til helsen sin som leser slike tråder. De lar seg trigge av andres skadelige tankegang - både de som snakker masse om slanking, og de som beskriver "perfekte kropper" i diverse tråder. Man kan ha alvorlige spiseforstyrrelser selv om man ikke er undervektig, og man kan ødelegge kroppen sin selv om man aldri blir tynn. Du sier såpass mange ting om dine tanker(teller maten, måler all mat, kaller deg selv for feit) som gjør at mange her blir bekymret. Dra til fastlegen din, som kan henvise deg til noen som kan hjelpe deg å få orden på tankene - og så orden på helsen. Det er viktig for livet ditt. Jeg teller og måler ikke maten fordi jeg kan det. Jeg har utgitt en bok om sunn helse. Men jeg har problemer med å vite hva jeg bør gå for når jeg skal ned i vekt. Treningen har jeg under kontroll, så langt.
TuridS Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Du har gitt ut bok om sunn helse også må du spørre om dette? hjelpes meg.. 5
The Kitten Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Jeg teller og måler ikke maten fordi jeg kan det. Jeg har utgitt en bok om sunn helse. Men jeg har problemer med å vite hva jeg bør gå for når jeg skal ned i vekt. Treningen har jeg under kontroll, så langt. Så langt, ja...
Gjest Airi Skrevet 13. februar 2011 #7 Skrevet 13. februar 2011 Kjære deg. Du har fått tips om et kosthold som gjør at du går ned samtidig som du trener. Du bør få i deg 1500-1800 kalorier hver dag. Du har fått flere linker til sider med kostholdsplaner.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Jeg vet ike hvor linkene er, jeg startet kun denne tråen. Ha4 utgitt bok ja, men det er nen del år siden. Jeg kjenner meg og vet at jeg kan bli fanatisk, derfor spurte jeg hva jeg kan spise for å øke kcal.
Gjest Airi Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Du har jo skrevet at den forrige tråden din ble sperret?
Tabris Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 Her er linken som ble lagt ut i forrige tråd: http://www.melk.no/kosthold-ernaering/sunn-hverdag/ernaering/dagsmenyer/dagsmeny-kvinner-1500-kalorier/
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 OK.Men hva er et ok kosthod når jeg trener og skal ned i vekt og har tenkt å fortsete trening? Har lyst legge meg på minus en kg i uka eller mindre. Det var bare det jeg spurte om.
Tabris Skrevet 13. februar 2011 #12 Skrevet 13. februar 2011 Den lenken gir deg gode eksempler og alternativer for et sunt og variert kosthold som du kan kombinere med trening. Trener du svært mye, så kan du trygt spise litt mer enn hva som står der. Trener du i lite eller i moderate mengder, er det en god dagsplan å følge.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. februar 2011 #13 Skrevet 13. februar 2011 OK.Men hva er et ok kosthod når jeg trener og skal ned i vekt og har tenkt å fortsete trening? Har lyst legge meg på minus en kg i uka eller mindre. Det var bare det jeg spurte om. Kan du ikke lese? Det er lagt ut link, det er foreslått VGs vektklubb, det er foreslått 1500-1800 kcal pr dag. Hva mer skal vi svare deg? Les først lenkene lagt ut. Så kan du spørre.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #14 Skrevet 13. februar 2011 Jeg begynner å lure på om du er et troll. Du har gitt ut en bok om sun mat, og likevel så spør du om tips for å gå ned i vekt! FOr å si det sånn: IT DOESN'T M-A-K-E S-E-N-S-E
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #15 Skrevet 13. februar 2011 Jeg begynner å lure på om du er et troll. Du har gitt ut en bok om sun mat, og likevel så spør du om tips for å gå ned i vekt! FOr å si det sånn: IT DOESN'T M-A-K-E S-E-N-S-E
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #16 Skrevet 14. februar 2011 Kjære deg. Du har fått tips om et kosthold som gjør at du går ned samtidig som du trener. Du bør få i deg 1500-1800 kalorier hver dag. Du har fått flere linker til sider med kostholdsplaner. Takk for svar. Jeg vil helst ikke tape muskler og de femten kiloene jeg skal ned i vekt, regner jeg å bruke litt tid på. Ser på trening som positivt i seg selv og en vektnedgang som en bivirkning. Jeg begynner å lure på om du er et troll. Du har gitt ut en bok om sun mat, og likevel så spør du om tips for å gå ned i vekt! FOr å si det sånn: IT DOESN'T M-A-K-E S-E-N-S-E Jeg er ikke et troll, men å skrive en bok og råde andre er noe annet enn å leve opp til det selv. Det var ikke en bok om lavkarbo, men om lavkalori (1500 kcal dagen). Jeg spurte her for å få tips, fordi jeg har en tendens til å spise for lite og lurte på hvor mye som er bra både for vekten og helsen generelt. Jeg har et vektproblem, må ned 15 kilo og helst mer (de siste kiloene vil jeg ikke stresse med), grunnet kolestrol og høyt blodtrykk.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #17 Skrevet 14. februar 2011 De fleste som skriver bøker om slanking, har en underliggende spiseforstyrrelse. Jeg kan både overspise og i andre perioder spise for lite. Og jeg spurte om råd og hva jeg skulle øke av mat, er veldig bevisst på at jeg må spise sunt, men nok. Har tendenser til å spise for lite, man kan bli lei av knekkebrød - det er ikke den store fristelsen. Ts.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå