Gå til innhold

Noen som her som har prøvd pensling, krystalpeling eller laser på arr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kan svare meg. Fikk du bedre hud og hvordan reagerte huden din første gangen? Hvor mange behandinger måtte du ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullførte en kur med MD pensling for noen år siden. Da tok jeg 2 penslinger i uken, over 7 uker. Jeg så en klar forbedring på huden, men huden min ble litt verre, før den ble mye bedre. Den hadde også en god innvirkning på arr og porer (selv om jeg fortsatt sliter med noen porer). Huden ble også mer jevn.

En slik behandling kan fort koste litt, men siden jeg faktsik så en forbedring av huden så gjorde det ingenting. Det koster idag rundt 500 kroner for hver behandling.

Skrevet

Svigerinna mi har vel hatt tre laserbehandlinger mot arr etter skikkelig acne, og huden hennes ser ihvertfall mye bedre ut.

Pris aner jeg ikke, men jeg vet at det var vondt og at hun måtte være veldig forsiktig i dagene etterpå.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Noe jeg burde vurdere - men mamma sier at huden min vil heles og at jeg burde vente til jeg er i hvert fall 25 før jeg vurderer det. Jada, så jeg skal ødelegge hele ungdomstiden min bare for å se om det blir bedre med tiden? :sukk:

Har noen ganske dype arr og store porer. Er det noen som faktisk har fått bedre hud bare med tidens hjelp, eller vil de aldri blekne helt hvis de er for dype? Burde jeg vurdere laserbehandling? Hvor gamle var dere som tok det?

TS: Beklager om jeg stjeler tråden din! Ikke meningen :sjenert:

Skrevet

En venninne hadde stygg hud (uff, slemt sagt). Både kratere, nesten litt lilla, porer, kviser osv. Hun tok 2 runder med kjemisk peeling, og nå har så utrolig fin hud! Skikkelig babyhud :)

Må legge til at hun så helt herja ut en ukes tid etter peelingene. Hun holdt seg inne. Og man skal vel helst ikke få sol på huden en stund etterpå.

Krystallsliping anbefales vel for de som ikke sliter veeeldig. En venninne har tatt 2 krystallslipinger, men hun sliter bare litt med porer og noen få lilla kviser. Hun synes selv at det hjalp litt. Jeg har ikke sjekket huden hennes enda ;)

Jeg har selv litt porer i kinnene etter kviser da jeg gikk på videregående, og har tenkt til å ta krystallsliping. Men venter til høsten, da jeg ikke vil utsette huden min for mye sol osv.

Skrevet

Noe jeg burde vurdere - men mamma sier at huden min vil heles og at jeg burde vente til jeg er i hvert fall 25 før jeg vurderer det. Jada, så jeg skal ødelegge hele ungdomstiden min bare for å se om det blir bedre med tiden? :sukk:

Har noen ganske dype arr og store porer. Er det noen som faktisk har fått bedre hud bare med tidens hjelp, eller vil de aldri blekne helt hvis de er for dype? Burde jeg vurdere laserbehandling? Hvor gamle var dere som tok det?

TS: Beklager om jeg stjeler tråden din! Ikke meningen :sjenert:

Har du veldig dype arr vil de aldri gå bort av seg selv, men de kan bli mindre synlige med årene. :)

Du er veldig ung enda, og du bør vente noen år til før du gjør noe drastisk. Ja, jeg vet det er vanskelig (jeg hadde godt med kviser i alderen 13-16 år selv), men normalt sett så skal du ihvertfall få færre kviser med alderen. Mine var hormonelt utløste og ble mer eller mindre borte vha p-piller og MD syrebehandling i salong. Det som hjalp mest var nok p-pillene, men syrebehandlingen hjalp til med å rense opp de urenhetene som allerede var der.

Eneste jeg faktisk vil anbefale til deg som er såpass ung er MD syrebehandling i salong. Det koster litt, og du må forberede huden med et syreprodukt i en stund før behandlingene starter, men når det er gjort så vil du få renset opp godt.

Skrevet

Hei

Jeg tok en runde med krystallsliping for ca tre år siden - fire behandlinger med vanlige krystaller og to med medisinske krystaller - og jeg så en bedring på huden. Ikke en superfantastisk forbedring, men absolutt verdt pengene, og hadde jeg hatt råd ville jeg tatt en behandlingsrunde til.

Skrevet (endret)

Jeg tok noen runder i høst :jepp:

Først MD penslingskur alene uten noe særlig resultat. Fikk klarere hud, men det tok ikke pigmentflekkene jeg fikk under siste svangerskap, ei heller noen arr. Har ikke mye arr, men noen på hakepartiet.

Deretter hadde jeg 4 behandlinger med krystallslipning, og det hjalp masse :jepp: Pigmentflekkene er nesten helt borte, og jeg hadde ganske så dype store flekker på begge kinnben.

Kommer til å ta noen nå også for å fjerne resten. Arrene ble også markant svakere.

Jeg har i tillegg brukt MD formulations Night recovery serum som jeg er veldig godt fornøyd med.

Good luck- verdt et forsøk!

Endret av surreminken
Skrevet

Jeg har prøvd krystallsliping i kombinasjon med å begynne å bruke MD Formulations-krem og renseprodukter. Har ikke slitt med veldig mye kviser og slikt, men hadde en periode med litt fet hud, som igjen gav kviser og arr. I tillegg har jeg sensitiv hud. Jeg valgte å gjøre dette, fordi en venninne med virkelig problemhud og sjenerende akne, fikk helt ny hud etter krystallsliping og behandling med fruktsyre.

Huden min hadde god effekt av denne behandlingen. Tok 2-3 behandlinger første gang og fikk ikke minst profesjonell veiledning i forhold til rett type produkter. Har veldig tro på MD! (Etter dette ingen tro på parfymeri-kremer og tuber fra apoteket.) Arrene ble mye mindre, husen så friskere ut, og mindre sliten og "grå". Ikke minst fikk jeg bukt med fet hud. Etter dette har jeg brukt MD, bortsett fra i faser med litt dårligere råd :)

Keg tok kjemisk peeling for to år siden + krystallsliping. Gjorde det ca 6 uker før fødselen til min første barn, mye for å gi meg selv litt egenpleie og luksus før en ny, intens periode i livet mitt. Fikk en del kommentarer etterpå om at jeg så så frisk ut :) Så det har sikkert hatt sin effekt.

Jeg tror fint du kan ta slik behandling selv om du er ung. Men forhør deg litt. Ikke alle hudpleiesalonger består av nyutdannede hudpleiere som bare er ute etter å selge. De to jeg har gått til har holdt på i mange år, har gitt meg mange gode råd og vært veldig ærlige og profesjonelle.

Jeg ville HELT klart spart meg for mange bekymringer og komplekser i ungdomstiden ved å ta behandling, fremfor å risikere mange nye arr og vonde følelser...

Lykke til!

Skrevet

Ble visst en del skrivefeil i innlegget mitt. Hehe. Beklager, gikk litt fort...

Skrevet

Interessant! Jeg venter på innkalling til time på Aleris for laserfjerning av arr. Det er snakk om et par ganske stygge arr i ansiktet etter et besøk for å fjerne noen ganske uskyldige talgcyster på en ellers uproblematisk hud hos en slakter av en hudlege :(.

Noen erfaringer med laserfjerning av arr hos platikkirurg? De har både litt overflate, og noen som er litt nedsunkne, om jeg kan si det sånn.

Skrevet

Hva fungerer best på store porer og grov hud?

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg anbefalere MD formulations penslingskur, den er helt fantastisk mot kviser, arr og fine linjer! Men det koster en del å ta en full kur i salong. Selger MD Forumations penslingskur på 12 behandlinger på qxl og finn.no :)

Skrevet

ELIXIR penslingskur er helt overlegen i forhold til alle de andre typene! Også har de tidenes beste hjemmeprodukter! Jeg ble kvitt alle urenhetene mine, hudtonen ble jevnere og porene trakk seg sammen på litt over to uker..

www.elxr.no

Skrevet

har blitt frarådet dette fra min hudspesialist. Jeg har kvisearr, og de er ganske dype.

Laseren vil da også sette spor og lage egene arr, så det tar jeg ikke sjansen på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...